door zonsondergang verlichte lucht tussen wolkenkrabbers

Ron Timehin

Ron Timehin | UK

"Fotografie helpt me de wereld om me heen te verwerken, waarderen en interpreteren."

Ron Timehin is een professioneel fotograaf en producer uit Londen. Hij is gespecialiseerd in stadsbeelden en portretfotografie en heeft een gevarieerd portfolio opgebouwd met opdrachten voor merken als Apple, Adidas, Adobe, American Express, Canada Goose, Nike, Idris Elba, Mercedes Benz, Prada, Samsung, Google, Eurostar, Sony, Lacoste, Red Bull en Vodafone. In 2019 tekende Ron een contract met Sony om Europees ambassadeur te worden en een Insider-contract met Adobe. Met beide werkt hij nog steeds nauw samen. Rons werk is verschenen in verschillende publicaties, waaronder de Britse Vogue, GQ, The Evening Standard, Digital Camera Magazine, HYPEBEAST, Highsnobiety, The Hungry Eye Journal, Disorder Magazine en Resource Photography Magazine. Hij is daarnaast medeoprichter van Audax, dat opvallende commerciële content maakt voor merken als EA Sports en zich tegelijkertijd inzet voor liefdadigheidsinitiatieven. Hoewel Audax nog maar één jaar actief is, heeft het bedrijf al 250.000 pond opgehaald voor verschillende goede doelen. Ron heeft ook zijn eerste fotografieboek met solowerk gepubliceerd, getiteld London Fog. Dit boek is wereldwijd door bekende boekwinkels verkocht, zoals Waterstones, en online via Amazon. London Fog werd in 2019 door The Times benoemd tot een van de Photography Books of the Year, waarna het door verschillende traditionele media werd uitgelicht, bijvoorbeeld op ITV News. Ron houdt regelmatig workshops over fotografie en sociale media voor klanten als Apple, Adobe, Sony, Canada Goose, The Photography Show en Wex Photo Video. Deze workshops vinden zowel live op locatie als online plaats. Rons grootste online presentatie tot nu toe had ruim 15.000 deelnemers.

Apparatuur van Ron

Verhalen van Ron