Beeldkwaliteit

0

0

0

Prachtige raw bestanden

ILCE-7R 14/04/2018 door Diek1

De A7R maakt geweldige foto's in hoge resolutie. Handmatig scherpstellen is met deze camera is ideaal. Deze camera is bijna mijn ideale camera, compact, fullframe, hoge resolutie en prima zoeker. Alleen de batterijduur en de beperkte video-codec zou beter kunnen.

Beeldkwaliteit

0

0

0

Top camera

ILCE-7R 09/02/2017 door Luttie

Op zich een top camera echter HSS icm Profoto B1 en Air remote TTL-s waardeloos, werkt niet.

Beeldkwaliteit

0

1

0

Prachtige camera

ILCE-7R 30/01/2017 door tympanum1998

Ik heb de camera nu 6 maanden en hij bevalt uitstekend. Ik moest wel even wennen aan het scherpstellen van twee manuele lenzen maar verder alles prima.

Beeldkwaliteit

0

0

0

voors en tegens

ILCE-7R 02/04/2016 door probert

Ik kocht de Sony A7R als full frame body naast mijn Fuji X-T1. Ik zal hem dus daarmee vergelijken. Grootste voordeel van de Sony is het full frame formaat en de 36 mp sensor (ervan uitgaande dat je die ook echt nodig hebt). De beeldkwaliteit van beide camera's is uitstekend en niet echt van elkaar te onderscheiden. Door de extra mps wint de Sony uiteraard. Qua gebruiksgemak wint de Fuji. De Fuji is een echte fotografencamera waarvan diafragma, sluitertijd, iso en compensatie met direct knoppen te bedienen zijn, zonder dat je in menus hoeft te duiken. De Sony is ontworpen als amateurcamera waarbij de volautomaat uitgangspunt is. Voor bijna alles moet je door menu's rollen. De sluiter is behoorlijk lawaaiig. Dit is geen camera voor mensen die onopvallend willen fotograferen. Een stille, electronische sluiter is er niet. De Fuji heeft die wel Ik gebruik uitsluitend objectieven met handscherpstelling (Zeiss, Leica), dus ik kan niet oordelen over de AF. De zoeker van beide camera's is uitstekend. De Sony vergroot aanzienlijk meer. Erg prettig voor exact scherpstellen. Als ik de 36 mps niet nodig heb, wint de Fuji op punten.

Beeldkwaliteit

Redelijk

2

2

0

Lenzen van Sony Alpha 100 niet te gebruiken.

ILCE-7R 02/02/2016 door Liesbeth1949

Met mijn lenzen van Alpha 100 kan je geen fullframe, 36 Megapixel, scenes gebruiken. Heb dure adapter bijgekocht, helaas voor niks! Ik ben nu verplicht om nieuwe lenzen te kopen. Heb deze body juist gekocht omdat ik mijn oude lenzen wilde gebruiken. Heb ook nog een dure 100 mm macrolens. Alleen kunnen gebruiken met APS-C met 15 megapixel. Lijkt mij niet de bedoeling van zo'n dure body!

Beeldkwaliteit

Redelijk

Redelijk

0

4

0

geweldige camera met imperfectie

ILCE-7R 28/10/2015 door vleugels2cv6

Mooi compact toestel. Robuust en licht. Tevreden over de beeldkwaliteit. Echter is het zoekerbeeld niet kleur neutraal en biedt het instellen hiervan ook geen oplossing. De ergonomie van de releaseknop is niet zo handig. De sluiter is absoluut niet te gebruiken bij 1/60 - 1/80 -1/100 tot 1/200 vanwege te grote trillingen wat resulteerd in bewegingsonscherpte...en dat getest met 28 - 35 - 50 en 85mm Carl Zeiss objectieven. Dat is een groot minpunt van deze mooie camera.

Beeldkwaliteit

0

5

0

Ideaal voor productfotografie

ILCE-7R 22/09/2015 door AnnV

Ik ben in het bezit van 2 sony a7r camera's. Het is een prachtig ding. Heerlijk licht, mooie beeldkwaliteit, het dynamisch bereik is gewoonweg verbluffend. Hij is ideaal voor mensen zoals ik die vooral stillevens moeten fotograferen. Maar zijn grote voordeel is meteen ook zijn grote nadeel. Ik vind hem ongelooflijk traag bij het shooten van mensen. Spontane snapshots? Met veel geluk ja. Ook de vervorming van de lens (sony 24-70 4.0) is enorm storend. Tuurlijk kun je die corrigeren met photoshop, maar mijn klanten kijken mee terwijl ik shoot en da's voor hen altijd schrikken. Heel lastig. En je krijgt het toch niet altijd helemaal goed.

Beeldkwaliteit

2

0

0

Compact en toch krachtig

ILCE-7R 11/09/2015 door aerovisual

Eerste Full-Frame van Sony en al direct verkocht... Heel snel kan je beelden vastleggen met een zeer compact en licht toestel. De vele settings binnenin de software zijn voor mij nu al een topper.

Beeldkwaliteit

1

0

0

Praktisch toestel

ILCE-7R 10/09/2015 door Jacre

Kocht deze camera 1 jaar geleden en is nu in reparatie.

Beeldkwaliteit

1

0

0

perfect op papier

ILCE-7R 28/04/2015 door fromthehip

ik heb de camera meer dan en jaar in het bezit en heb behalve heel veel testfoto's er nog niet één tevredenstellend, voorspelbaar beeld mee kunnen maken. beeldveldwelving en onscherpte zijn niet te controleren. sluitertijdenreeks 1/30-1/200 praktisch onbruikbaar vanwege harde, luide sluiter.

Beeldkwaliteit

Slecht

Slecht

Redelijk

0

3

0

Prima camera, maar de software kan beter.

ILCE-7R 17/04/2015 door FotoAdri

Sinds een half jaar gebruik ik de Sony A7R. Ik ben zeer tevreden over de Image kwaliteit. Maar de software in de camera kan nog wel fors verbeterd worden. Regelmatig wordt de lens niet herkend (even ontkoppelen en er weer opzetten lost het probleem op) en soms moet de camera opnieuw opstarten om weer helemaal goed te werken. Ik ben erg tevreden over de vele (ook nog oude) lenzen die ik kan gebruiken met een adapter. En natuurlijk is de camera erg licht. Een hele dag sjouwen met twee camera's en diverse lenzen is geen enkel probleem.

Beeldkwaliteit

0

0

0

Een zwaargewicht van licht gewicht

ILCE-7R 03/03/2015 door MPGJ

Ik heb de A7R in de eerste plaats gekocht omdat hij een lichtgewicht is die gecombineerd kan worden via een adapter met zowat alle kwaliteitslenzen op de markt zonder kwaliteitsverlies. De hoge resolutiesensor geeft bovendien ongelooflijke scherpte en detail omdat er geen lowpass filter voor de sensor zit. Ook zou ik de voordelen van wifi niet meer willen missen. Samen met de body heb ik ook de Sony Carl Zeiss - Vario-Tessar T* FE 24-70 F4 ZA OSS en de Sony - FE 70-200 F4 G OSS aangekocht. De eerstgenoemde levert scherpe, kleurechte beelden. De laatste is echter niet gemaakt voor gebruik met de A7R waarschijnlijk omdat hij enkel werkt op contrastdetectie waardoor hij bij iets minder licht blijft "zoeken".

Beeldkwaliteit

0

0

0

De introductie van een nieuwe standaard

ILCE-7R 22/01/2015 door Paul1963

Twee maanden geleden een Sony a7R - in combinatie met een 35 mm F2.8 Zeiss objectief - aangeschaft voor onderweg als lichtgewicht alternatief voor een zware spiegelreflex camera. De beelden die deze camera produceert zijn zo verbluffend dat de spiegelreflex niet meer gebruikt is sinds de aanschaf van de Sony a7R.

Beeldkwaliteit

2

0

0

Professioneel topproduct.

ILCE-7R 16/01/2015 door Ger K

Kwaliteit, kleuren en scherpte van hoogstaand niveau.

Beeldkwaliteit

5

0

0

Scherp ontworpen camera met toegankelijk programma

ILCE-7R 11/12/2014

Beeldkwaliteit en lichtsterkte zijn onovertroffen. Scherpe foto's met weinig ruis en een zeer goede kleurbalans. De mogelijkheden van eigen voorkeursinstellingen maken de bediening nog toegankelijker. Ik gebruik nog eigen Canonlenzen met een tussenring die de scherpstelsnelheid wat vertragen, maar ik werk vaak met handmatig scherpstellen. De combinatie met Sonylenzen moet fantastisch zijn. Iets voor later! Jammer dat de software nog niet goed mee ontwikkeld is. De afstandsbediening vanaf de iPad werkt wel maar ik zou graag in het beeld de camera-instellingen willen zien en kunnen veranderen zoals in het display van de camera zelf.

Beeldkwaliteit

0

0

0

Een eeuw vooruit in de tijd..

ILCE-7R 05/11/2014 door Rene W

De overstap van mijn inmiddels stokoude Canon 5D2 naar de Sony A7R betekende eerst wennen en oefenen om alle nieuwe features te leren kennen en vooral gebruiken. Er zijn zoveel nieuwe functies en mogelijkheden dat het niet in een keer lukt de camera te beheersen. Maar wanneer je eenmaal een week er mee hebt gewerkt wil je niet meer terug.. De 36 mp sensor met zijn grote dynamisch bereik was de belangrijkste reden over te stappen, maar er komen achteraf dagelijks nieuwe redenen bij. De hoge kwaliteit en hoge resolutie van het live view beeld bijvoorbeeld, en de mogelijkheid automatisch te switchen naar het zoekerbeeld zo gauw je je oog ervoor hebt. Buiten in de zon wel zo handig. De dioptrieinstelling met een draairing maakt bril overbodig. Het inzoomen en perfecte beoordelingsmogelijkheid van scherpte maakt razendsnel schakelen mogelijk. Het gebruik van Canon of andere lenzen d.m.v. een adapter werkt perfect. Nadelen? een paar natuurlijk. De sluiter maakt kabaal. De ergonomie is wat opmslachtig. Batterij verbruik is hoog, en als je de camera aan laat staan loopt hij leeg omdat de camera geen autoshutdown kent. Maar dan heb je het wel gehad met de nadelen. Mijn Canon verstoft op een plank en zal daar alleen bij rampen nog vanaf gehaald worden. Ik voel me als een volvo rijder die schoorvoetend moet toegeven dat eenb Ferrari eigenlijk toch wel veel leuker is om in te rijden.. Kopen die camera is mijn advies!

Beeldkwaliteit

4

0

0

wat een scherpte

ILCE-7R 30/09/2014 door spinnekop21

geweldig dat je van je gemaakte foto nog een kleine uitsnede kunt maken zonder dat je het echt kunt zien

Beeldkwaliteit

2

2

0

Zeer aangename verrast van het ontwerp

ILCE-7R 06/08/2014 door No Secret

Zeer aangename verrast van het ontwerp en de functionaliteit van dit toestel. Piepkleine camera met een maximum aan beeldpuntjes. Alles super compact! Het is natuurlijk wel even schrikken, zeker als je zijn grotere broertjes de A900 en A99 gewend bent. Zit er wel alles op? Zijn ze toch niks vergeten? Wel… misschien toch… de beeldstabilisator. Niet gedacht dat ik die zo zou missen tijdens het schieten in een iets ‘donkere’ setting. En het zijn net die scenes die het toestel doen uitblinken. Het dynamisch bereik (ISO 100 en in RAW) van de beeldsensor is echt ongelofelijk in vergelijking met de 2 eerder vermelde exemplaren. Nooit gedacht dat ik in donkere scenes zoveel detail kon terugvinden in een digitaal prentje! Wat je zeker niet uit het oog mag verliezen is dat de 7R een echte energievreter is. Een verticale handgreep VG-C1EM of een set extra batterijen zijn geen overbodige luxe! Ik gebruik mijn A7R uitsluitend met de LA-EA4 adapter om mijn A-mount lenzen te kunnen hergebruiken. Zelfs deze kleine 7R komt met de AF micro adjustment. Een fantastisch hulpmiddel. Je kan je oude Minolta AF lenzen vanonder het stof halen op je toestel gooien (via de LA-EA4 adapter) en de AF stapsgewijs bijregelen tot je het scherpst mogelijke beeld voor die lens hebt gevonden. Neem je de lens af en plaats je die achteraf terug wordt de instelling voor dat objectief automatisch terug opgeroepen. Voor actiefotografie lijkt hij volgens mij een iets mindere keuze maar daar gebruik ik wel andere toestellen voor. Helaas zijn ze bij Sony vergeten van de mogelijkheid erin te stoppen om te filmen in 4K. Volgens mij moet dit mogelijk zijn via een firmware update want de hardware is zeker meer dan vet genoeg. Nu alleen de wil nog.

Beeldkwaliteit

3

0

0

Prachtig toestel met ruimte voor verbeteringen.

ILCE-7R 29/07/2014 door Meneer de Uil

De beeldkwaliteit die de Sony a7r levert in combinatie met het Sony Zeiss 55mm f/1.8 objectief vind ik prachtig. De 36 megapixel sensor zonder anti-aliasing filter levert prachtige gedetailleerde beelden die levensgroot kunnen worden afgedrukt. De combinatie met de Sony Zeiss 35mm f/2.8 vind ik wat minder gelukkig, omdat er regelmatig gekleurde ringen in het beeld te zien zijn. Ergonomisch vind ik de a7r redelijk goed uitgevoerd, maar een tweetal zaken vind ik voor verbetering vatbaar. Mijn wijsvinger (en die van veel andere mensen) valt niet op een natuurlijke manier op de ontspanknop. Dat vind ik wel een ernstige ontwerpfout. Het zou ook handig geweest zijn als de MENU- en C2-knop en het instelwiel wat minder diep hadden gelegen. Dus meer gelijk aan de rest van de achterzijde van de camera. Voor het geld had ik ook graag een externe batterijlader bij de camera gehad. Dan een laatste puntje van kritiek; waarom kan ik niet kiezen voor meer beeldverhoudingen zoals de veelgebruikte 1:1 en 4:5? Het is erg prettig om direct de juiste uitsnede te kunnen zien. Het lijkt me eenvoudig te implementeren via een firmware update, dus wie weet.

Beeldkwaliteit

4

0

0

Het is een geweldig toestel

ILCE-7R 28/07/2014 door chris 13

de foto's zijn prachtig het toestel is erg licht Ik kijk er naar uit als Sony nieuwe lenzen voor het toestel in omloop brengt zoals 28-135 mm F 4

Beeldkwaliteit

2

0

0

geweldig

ILCE-7R 18/07/2014 door A7rA7r

De A7r verbaast op meerdere fronten. de extra functie dor de elektronische zoeker en de vele manieren om eigen functie aan de bediening toe te voegen, gecombineerd met de verbluffende kwaliteit van de afbeelding gaan me voor meerdere jaren "to come" veel plezier geven Top! (Gauw meer toplenzen uitbrengen Sony! :-))

Beeldkwaliteit

1

0

0

In één woord: geweldig!

ILCE-7R 09/07/2014 door grietjegroen

Ik heb het toestel nu 6 maanden. Ben net terug van een (wandel)vakantie. Erg tevreden over het belangrijkste: de fotokwaliteit. Scherp! Standaard een beetje flauw van kleur naar mijn idee, maar in stand "Vivid" is dat verholpen. De Scene-stand "Nachtopname uit de hand" is een verrassing. Voor in donkere kerkjes of op andere plekken waar je niet mag flitsen. Filmt ook geweldig! Gemakkelijk en handzaam in gebruik: de knoppen zitten op de goede plek (kan ze blindelings vinden)*, licht in gewicht. EVF geeft voldoet ook prima. Heerlijk, alle info in beeld. * met uitzondering van de videoknop, die onhandig zit. Al filmend moet ik m´n vinger bij de knop houden, anders vind ik ´m niet meer terug om het filmen te stoppen.Maar dat zal ook wel wennen. Met 36 MP full frame moet je overigens wel een vaste hand hebben. De grootte van de bestanden is soms een nadeel. Ik heb de foto´s moeten verkleinen omdat niet meer dan 5 MB ge-upload kan worden. Alle foto´s zijn uit de hand genomen, niet bewerkt (behalve soms bijgesneden). n.

Beeldkwaliteit

4

8

0

An Eye opener.

ILCE-7R 03/06/2014 door Torenvalk

Al een tijdje was ik op zoek naar een systeemcamera met een zoeker. Mijn oude spiegelreflexcamera ,Sony A100, voldeed niet meer qua ruis die optrad als ik in musea of kerken foto's nam van de kunstwerken. Eind vorig jaar kwam Sony met een a7 en een a7R systeemcamera met een full-frame sensor en een OLED elektronische zoeker. Na bestudering van de technische gegevens en de reviews op internet van deze camera's was het voor mij duidelijk dat de a7R de camera was waarna ik op zoek was. Omdat het alleen een camera body was moest ik ook op zoek naar een bijbehorend objectief. Veel keuze is er niet in de E-mount full-frame lenzen. Een vast brandpunt was voor mij geen optie en omdat ik toch voor kwaliteit was gegaan voor de camera koos ik voor de Carl Zeiss lens de Vario-Tessar T* FE 24-70 mm F4 ZA OSS (SEL2470Z). Medio mei 2014 heb ik de a7R camera met bovengenoemde lens aangeschaft. Toen ik voor het eerst door de OLED elektronische zoeker van de camera keek, was het letterlijk "An Eye opener". Ook bij bestudering van de foto's op de computer viel het mij op dat de scherpte aan de randen van de foto veel beter was dan ik gebruikelijk gewend was. Ook werd ik heel blij van de handmatige scherpstelling (MF) van de lens. Zonder in te hoeven zoomen krijgt je een sterk vergroot detail van het onderwerp. Hierop kun je zeer nauwkeurig scherpstellen en zo ook je dieptescherpte bepalen. Torenvalk 3 juni 2014

Beeldkwaliteit

4

0

0

Fantastische camera

ILCE-7R 02/06/2014 door RuudTh

Twee weken geleden gekocht naar aanleiding van de recensies die ik tot dan had gelezen. De camera overtreft tot nu toe de verwachtingen. De beelden zijn scherp. Hij presteert goed onder slechte lichtomstandigheden. En de camera is licht en klein. Het is wel ven wennen om de ontspanknop te vinden. Ik was deze tot nu toe mee vooraan gewend. Ook de beide Wientjes zitten op een net andere plek. Ik heb het al gehad dat ik bij het instellen van het diafragma ontdek dat ik zit te draaien aan een geheel ander wiel, namelijk van de lichtcompensatie. De menu's en displays zijn op een aantal punten verbeterd t.o.v. de SLTs. Heel mooi vind ik de mogelijkheid bij autofocus om na vergrendeling door te gaan met handmatig bij te stellen. Vooral dat het beeld in de viewfinder dan vergroot wordt (zelfs bij RAW) vind ik erg handig.

Beeldkwaliteit

2

0