0
Beeldkwaliteit

26 klantbeoordelingen

0

Een geweldig werkpaard

ILCE-9 02/08/2020

Heerlijk om mee te werken in verschillende omstandigheden. Snelheid als je het nodig hebt, compleet geluidloos als het discreet moet zijn. De mogelijkheid om op voorhand instellingen te maken voor verschillende toepassingen en deze aan een knop toewijzen, je hebt letterlijk een andere camera met 1 druk op de knop!

Beeldkwaliteit

0

0

0

erg mooie camera

ILCE-9 20/04/2020 door frankh60

goede camera, mooi snel en nauwkeurig, ik gebruik deze camera voor het snelle werk (sport en wildlife ) en als backup voor A7R4, wat ik minder vindt is de mate van weather sealing, de regelmaat waarin de sensor schoongeblazen / schoongemaakt moet worden. en natuurlijk het menu systeem, na een tijdje weet ik waar de opties zitten maar de indeling en de naamgeving is dramatisch slecht.

Beeldkwaliteit

0

0

0

Superscherp

ILCE-9 09/12/2019 door BBulthuis

Ik heb de Sony @9 nu enkele maanden en moest er erg aan wennen. Ik heb ook een Canon 1DX MII en zal deze blijven gebruiken. Ondanks dat de kwaliteit van de foto's van de Sony beter is, is de Canon mijn maatje (voelt beter, ken ik beter en werkt sneller). Langzaam maar zeker begin ik de kwaliteit van Sony te waarderen en heb ik enkele lenzen erbij gekocht. Kwaliteit is echt super en ik neig er naar om de Sony steeds vaker in te gaan zetten. de eye focus vind ik handig, maar soms ook irritant, met deCanon heb ik sneller scherp gesteld, ik fotografeer dieren die snel bewegen.

Beeldkwaliteit

Redelijk

Redelijk

0

0

0

Uitstekende autofocus

ILCE-9 09/12/2019 door Krisal

Blij dat ik de overstap van Canon 5d IV naar Sony A9 gemaakt heb. De camera is op alle gebied superieur.

Beeldkwaliteit

0

0

0

Geweldig toestel

ILCE-9 11/11/2019 door Mrrevmatch

Insane goede camera, de tracking is echt geweldig. De A7iii is goed maar dit is toch nog een ander level. Autofocus is way better en de EVF is een stuk beter waar door ik veel sneller manueel kan focussen!

Beeldkwaliteit

0

0

0

Mijn beste camera ooit!

ILCE-9 11/10/2019 door Raveleijn

Nog maar pas in het bezit van deze camera. Ik blijf me verbazen over de nauwkeurige autofocus en de snelle silent shutter! Ik ben ook in het bezit van een Nikon D500 maar die gaat voorlopig de kast in. Afgezien van de beeldkwaliteit van de Sony a9 ben ik ook zeer tevreden over de mogelijkheid om verschillende instellingen op te slaan in de geheugen settings MR 1,2,3. Daarnaast zijn er ook nog 3 custom-settings die razendsnel kunnen worden opgeroepen via voorkeur-knoppen. Als natuurfotograaf is dit zeer handig om instellingen zeer snel te wisselen. Schakelen tussen een vogel in de vlucht naar een vogel die doodstil op een tak zit kan door slechts een voorkeuze toets in te drukken. Dit was één van de dingen die ik mis op mijn Nikon D500. Verder valt het fantastische dynamisch bereik op vergeleken met al mijn eerdere crop-camera's. Het is wel even wennnen aan de menu-structuur van Sony. De online handleiding en vele Youtube instructie video's bieden echter uitkomst. Bijgevoegde vluchtfoto's zijn slechts een kleine greep uit een dagje fotograferen. Alles opgenomen met de fantastische Sony fe 100-400mm lens. Instellingen; manual met auto-iso en bij volle lensopening f5.6 en sluitertijden van 1/1000-1/1600. Topcamera!

Beeldkwaliteit

0

0

0

Wat een beest!

ILCE-9 01/10/2019

Ik ging op donderdag mijn nieuwe A9 ophalen, na jaren met 2 canon body's te hebben gewerkt, momenteel de 5D iii en de 7D ii. Ik had ook de nieuwe 200-600mm lens besteld, maar die was nog niet binnen. Wel de Metabones V adapter erbij gekocht, dus ik kon al probleemloos aan de gang met de meeste van mijn Canon lenzen. De vrijdag vertrokken wij voor een vakantie in de natuur, dus naast de vertrouwde Canond, ook de nieuwe Sony mee natuurlijk. Ik werkte op de Canon met de Tamron 150-600mm en deze zou niet zo goed zijn op de adapter, dus ik ging er van uit dat ik meest van de vakantie nog met mijn oude combo zou werken, de 5D iii met de 150-600mm. Ik had een 5,5 uur durende video van Creative Live aangeschaft, waarin de camera en alle menu's en instellingen werden behandeld, mooi voor de vakantie dus. Na de eerste dat wat met de A9en de adapter te hebben gespeeld, toch maar eens de Tamron 150-600mm erop gezet. Dit bleek redelijk goed te werken, met uitzondering van het scherpstellen van vogels in vlucht, maar dat wist ik met een truukje te omzeilen. Ik werd zo blij van het werken met deze combo dat de Canon body's de tas niet meer uit zijn geweest. Halverwege de vakantie een mail van de fotozaak dat de 200-600 binnen was en mijn vrouw besloot dat we die best even op konden gaan halen 185 km verderop. 370km verder waren we weer op de camping en had ik mijn combo compleet. Genoten van de scherpte en het aantal foto's dat in focus was. Ik begin inmiddels aardig wegwijs te worden in de camera en kan niet wachten er weer op uit te gaan. Wat een beest van een camera, nu nog even de Canons verkopen.

Beeldkwaliteit

0

0

0

Top camera

ILCE-9 25/08/2019 door hvlent

Inmiddels meer dan een jaar in gebruik. De major update naar versie 5 is geweldig, ben zeer benieuwd naar de praktijk van de volgende update versie 6

Beeldkwaliteit

0

0

0

snelheid en scherpte

ILCE-9 05/08/2019 door frans16

Ik gebruik de Sony A9 reeds meer dan mijn canon 1D

Beeldkwaliteit

0

0

0

top kwalitiet

ILCE-9 13/07/2019

Juist gekocht en al zeer tevreden en zeer mooie foto's

Beeldkwaliteit

1

0

0

Snel en betrouwbaar

ILCE-9 06/07/2019 door Johannis62

Door de gunstige actie de opstap naar de A9 kunnen maken. Lekker licht en compact. Fijne betrouwbare autofocussysteem, wat ik miste bij Panasonic. Robuustheid en gebruiksvriendelijkheid scoren minder, maar dat wist ik vooraf. De beeldkwaliteit is superieur in combinatie met GM objectieven. Kost wat, maar dan heb je ook wat!

Beeldkwaliteit

0

0

0

Stunning !

ILCE-9 23/06/2019 door eddi7

De afgelopen jaren heb ik met veel plezier gefotografeerd met een Sony a99. Maar de a9 is werkelijk stunning !! Mijn passie is dans/beweging fotograferen, waarbij de camera even hard meedanst als de dansers zelf. De dynamiek, focus-snelheid en lichtgevoeligheid van deze camera zijn werkelijk "stunning". Ben ook heel blij met de lenzen die ik erbij heb aangeschaft: een 2.8/70-200 GM en een 2.8/24-70 GM. De combinatie is supersnel en helder. Had alles veel eerder moeten aanschaffen !!

Beeldkwaliteit

0

0

0

wat ik vind ...

ILCE-9 05/06/2019 door Erwin135

persoonlijk vind ik dat een camera zich moet aanpassen aan de omgeving waar je bent licht donker schemer en van goede kwaliteit foto's te maken in echt low light met 12800 iso is voor mij van grote waarde

Beeldkwaliteit

0

0

0

Fantastische camera in prachtig design

ILCE-9 28/05/2019

Paar weken geleden overgestapt van Canon op Sony, bevalt geweldig! Autofocus en snelheid zijn echt geweldig!

Beeldkwaliteit

0

0

0

Compact

ILCE-9 23/05/2019 door Globalist

Het is gewoon 'next level' product met heel veel uitgebreide functies! Omwille van het feit dat dit een morrorless camera is, maakt het heel handig om beelden terplaatse te beoordelen. De touch screen is niet snel genoeg responsief. Dit moet echter verbeterd worden.

Beeldkwaliteit

0

0

0

Monster

ILCE-9 03/04/2019

Alles die ik kan bedenken heeft de camera al gedaan, en ik ben een idiot (ik heb veel ideen) de AF is werkt las een droom, het plakt gewoon en laat niet los. als je denk dat hij niet kan (een mug bijvoorbeeld) doet hij het en vraag is dat alles? en bovendien blijft sony de camera te verbeteren met nieuwe firmware. Helemal tevreden!!!

Beeldkwaliteit

0

0

0

Hele snelle camera met ontzettend veel mogelijkhed

ILCE-9 07/02/2019 door Calabatsjafoto

Ik heb deze camera in juni 2018 gekocht en ben heel erg tevreden met de resultaten op het gebied van het fotograferen van bewegende beelden zoals dieren en sporters, landschappen en macro onderwerpen. Daarnaast is de camera heel makkelijk in de bediening en handzaam.

Beeldkwaliteit

0

0

0

actie camera

ILCE-9 24/01/2019 door annemien

Ik heb deze camera deze maand. Deze presteert super in bij indoor sport!

Beeldkwaliteit

0

0

0

Snelheid 20 beeldzen per seconde

ILCE-9 29/12/2018 door P00394

Ik heb nog geen fatsoenlijke foto's gemaakt, omdat ik pas sinds gisterenavond heb.

Beeldkwaliteit

0

5

0

Geweldige camera, compact met grote prestaties

ILCE-9 11/07/2018 door hlent

Gekocht als vervanging van mijn DLRS camera en ben aangenaam verrast over de kracht van de camera, precieze en uitstekende autofocus opties

Beeldkwaliteit

1

4

0

verrast

ILCE-9 10/04/2018 door Cornelis907

Tezamen met de 2.8 lenzen werkelijk fenomenaal, zowel qua beeld, full frame, als qua lichtgevoeligheid, nog geen flits nodig gehad en ook in de avond een natuurlijke weergave bij weinig licht. Mijn vorige alpha was al erg goed maar deze alpha 9 overtreft mijn oude camera in alle opzichten, het is een feest om de kwaliteit van de opnames te bekijken.

Beeldkwaliteit

1

0

0

Mijn A9

ILCE-9 22/02/2018 door fdpat

Heb het een of ander positieve verwacht maar ben uiteindelijk sterk onder de indruk van de prestaties van deze camera. Op het moment heb ik nog geen Sony lenzen. De foto,s zijn met genomen met de 70-200mm f2,8II en de 2xIII converter met de MC11van Sigma op ca 400mm f5.6 . ISO 1250. Allereerst de beeld kwaliteit, de scherpte is bijzonder. Ook de snelle zeer accurate autofocus is niet van deze wereld, de buffer kan super veel foto's opslaan. Ik ga nu voor de 100-400mm. Deze camera is zeer sexy me al zijn mogelijkheden en laat mijn 5DIV (welke ook goed foto's aflevert maar geen snelheid en geen buffer) Antiek uitzien.

Beeldkwaliteit

4

1

0

top camera

ILCE-9 20/12/2017 door EYEcatchimagestoo

Na maanden wikken en wegen heb ik een week geleden de Sony A9 aangeschaft. Na 35 jaar Canon heb ik de overstap gewaagd, vanwege de geweldige reviews en ervaringen met de Sony A9. Voor mij zijn het gewicht van de camera en mirrorless hele belangrijke aspecten. De vooruitstrevende technieken en de hagelnieuwe beeldchip hebben mij definitief over de streep getrokken.

Beeldkwaliteit

2

0

0

Snel, accuraat en handzaam

ILCE-9 08/11/2017 door Idref

Ik heb 't toestel vorige maand gekocht vanwege z'n snelheid, accuratesse, handzame formaat en fullframe beeldkwaliteit. Hoewel ik geen topsport- of wildlife fotograaf ben, heb ik toch veel baat bij de genoemde kwaliteiten van deze camera. Als straat- en journalistiek fotograaf merk ik dat mijn eigen snelheid en accuratesse nu met de jaren wat minder wordt. en dan is 't bijzonder prettig dat deze camera je daarbij nu perfect ondersteunt. Toen ik de camera kocht was de nieuwe Sony A7R mark III nog niet uit. Ook deze camera is op eerder genoemde aspecten aanmerkelijk verbeterd. Biedt daarbij, naast de bekende hogere resolutie, meer instelmogelijkheden bij videogebruik en minder ruis bij lagere iso-waarden. En dat allemaal voor een winkelprijs die bijna €2000,- lager is dan die van de A9. Niet dat ik nu spijt heb van de aanschaf van m'n A9, want de ongeëvenaarde snelheid en accuratesse van mijn A9 is mij veel waard. Wel hoop en verwacht ik dat de bijzonder creatieve en succesvolle productontwikkelaars van Sony bij de eerstvolgende firmware-update een en ander hebben verbeterd aan het matige ruisniveau van de A9 bij lage iso-waarden. In potentie kan deze camera namelijk vanwege de grotere pixels veel beter presteren dan de A7R mark III. Verder zou het voor videograden fijn zijn als de video instelmogelijkheden op het niveau van de A7R mark III.

Beeldkwaliteit

2

0

0

Gewoon fantastisch

ILCE-9 09/10/2017 door Beer54

Veel mogelijkheden,snelle AF,filmen is ook van zeer goede kwaliteit. Superscherpe foto's. Voor mij is dit het toestel dat ik al lang zocht.Prijs is wat aan de hoge kant.Handleiding in het nederlands beperkt tegenover de versie in het Engels,in de USA is er zelf 1 van 270 blz. in Belgie 40 blz. De Engelstalige versie vertalen en die meeleveren zou een betere service zijn.

Beeldkwaliteit

2

0

0

Fantastische Camera

ILCE-9 22/06/2017 door Gammie

Deze kamera naast een Leica SL en Sony a7R2 sinds twee weken in bezit en erg onder de indruk. Ik vond de A7r2 al goed maar de A9 is DE overtreffende trap. Snel intuïtief , robuust en eigenlijk alles wat een A7 goed maakt maar dan nog beter ! Met een 85 mm f1,4 objectief geweldige platen geschoten. Van zowel honden in actie als bruiloft. All Round camera waar Nikon en Canon een puntje aan kunnen zuigen. ( Voorheen Canon FF bezitter geweest, maar de a9 overtreft )

Beeldkwaliteit

2

0