Beeldkwaliteit

0

0

0

uitstekende beeldkwaliteit, uitklapbaar scherm,

DSC-RX100M5 28/12/2018 door vanSon

Ik heb deze compactcamera gekocht voor zijn goede beeldkwaliteit in combinatie met het kleine handige formaat. Ik wil het gebruiken naast mijn (zware) Sony spiegelreflex, maar tevens een goede foto kwaliteit behouden. De camera is nu een paar weken in mijn bezit en de resultaten zijn boven verwachten. Met weinig licht is de ruisverhouding optimaal. De scherpstelling gaat supersnel. De combinatie elektronische zoeker en het monitorscherm is handig bij verschillende omstandigheden. De speciale scenestanden zijn erg fijne in gebruik, ook deze met uitzonderlijke goede resultaten. De handmatige instellingen werken perfect en het keuzemenu is voor mij makkelijk te bedienen, aangezien de structuur ongeveer hetzelfde is als bij mijn spiegelreflex. Qua kwaliteit benaderd deze camera zelfs mijn huidige spiegelreflex! Het is wel even wennen om met zo'n kleine camera te werken. Een absolute aanrader voor wie een topkwaliteit compactcamera wil kopen!

Beeldkwaliteit

0

0

0

Gebruik van het toestel

DSC-RX100M5 31/07/2018 door Herman1

Ik heb het nog maar enkele dagen,maar het gene dat wij hebben geprobeerd, gaf een zeer goed resultaat.Snel en tamelijk gemakkelijk in gebruik.Spijtig dat het bijhorende boekje zeer beperkt was. Naar het web om een gebruiksaanwijzing te kunnen lezen...... niet klient vriedelijk, en dat voor een duur toestel.

Beeldkwaliteit

0

0

0

Geweldige AF prestaties Icm de sensor

DSC-RX100M5 09/06/2018 door Elisa1068

Ik heb deze camera gekocht vanwege de vele mogelijkheden om uit te proberen en dat lukt aardig

Beeldkwaliteit

0

0

0

RX100 serie sowieso goed

DSC-RX100M5 13/05/2018 door Ingesch

Op mijn school al 10 RX100M3 camera's voor de studenten aangeschaft als alternatief voor de zware spiegelreflexen maar had ik nooit de tijd om me goed genoeg te verdiepen en de studenten over te halen deze te gebruiken. Nu dus de stap gemaakt om een opvolger te kopen. Met je smartphone de camera bedienen is handig en ook de knop om in een keer deze op je telefoon te zetten ook. Dit zal een jongere veel gebruiken. Je moet je echt verdiepen in de bediening en het kost tijd met alleen knoppen en klikken zonder aanraakscherm maar met een goede aanpassing van de handleiding of liever een goede videotutorial van Sony over de camera dan pas heb je het gevoel dat je alles uit de camera haalt. Ik ben door ... en heel blij met de goede beeldkwaliteit en alle mogelijkheden!

Beeldkwaliteit

0

0

0

Fantastisch toestel - compact & handig

DSC-RX100M5 03/04/2018 door Peter1064

Ik heb eerst de RX100 II gekocht. Prachtige resultaten maar de AF (autofocus) was te traag en daardoor miste ik mooie momenten. Dit is opgelost met de RX100 V. Ook de zoeker is een pluspunt wanneer er veel zon is. Dit toestel begeleidt mij altijd op mijn zakenreizen. Klein, handig en prachtige resultaten .

Beeldkwaliteit

0

0

0

Veelzijdige topcamera in een klein jasje

DSC-RX100M5 08/02/2018 door AvdHeijden

Pro: - Grote sensor: prachtig beeld, uitstekende prestaties bij slecht licht, mogelijkheid om onderwerp mooi te isoleren van (onscherpe) achtergrond - Unieke filmopties: 4k filmen, slow motion - Supersnelle en nauwkeurige autofocus - Fotograferen in raw en/of jpg - Klein genoeg om in een jaszak te stoppen en altijd bij je te hebben - Heldere electronische zoeker - Handig voor het fotograferen onder lastige hoeken / vanaf statief: klapbaar scherm - Optionele softwaremodules beschikbaar via Sony: je kunt extra functionaliteit downloaden naar je camera waardoor je heel makkelijk bijvoorbeeld stop motion filmpjes of sterrenspoorfoto’s kunt maken, of je camerasluiter kunt bedienen door je hand in de buurt van de electronische zoeker te houden. Con: - Helaas geen touch screen - Knopjes zijn klein en zitten dicht bij elkaar, zeker bij slecht licht soms moeilijk te vinden Bottom line: Kleine, degelijke camera boordevol professionele functies.

Beeldkwaliteit

2

0

0

Mooie beelden, lekker handzaam.

DSC-RX100M5 21/09/2017 door CS1968

Heel blij met mijn kleine camera want de autofocus is supersnel, hij maakt mooie foto's en is erg handzaam en makkelijk mee te nemen. Voor het gebruiksgemak was ik in reviews al gewaarschuwd, want het werkt absoluut niet intuitief als je iets meer wilt dan de voorgeprogrammeerde keuzes. Aan de andere kant, als je op reis bent en de rest staat te wachten en het moet toch allemaal ff snel, dan zijn die voorgeprogrammeerde keuzes wel heel gemakkelijk...

Beeldkwaliteit

Redelijk

1

0

0

Ongelooflijke video prestaties

DSC-RX100M5 01/05/2017 door Robert195

Ik heb dit product net gekocht en het gaat in een Fantasea onderwaterbehuizing mee onder water. Ik was me aan het oriënteren op een MFT camera, maar kreeg toen de bovengenoemde combinatie in handen. Ik heb toen gekeken naar recensies en voorbeeld videos. Deze zijn van een uitstekende kwaliteit en dat alles in een compact formaat! Ik werk normaal met DSLR en ben gewend meer te besteden aan lenzen dan bodies, dus ik ga wel voor het randje als het om kwaliteit gaat. Terwijl ik ietsje inlever met deze camera is het compacte formaat zeer geschikt om er mee te reizen. Chapeau Sony voor een excellent product!

Beeldkwaliteit

4

0

0

Fantastisch produkt

DSC-RX100M5 17/04/2017 door Woosnix

Voor mij geen andere camera meer. Geweldig ding. Kost wat maar dan heb je ook wat.

Beeldkwaliteit

1

1

0

Geweldig

DSC-RX100M5 26/02/2017 door Gammie

Als vakantie camera is dit het meest geweldige toestel dat ik ooit gehad heb. Klein, snel en goeie kwaliteit foto en video. Alles op de automaat en toch verassende scherpe foto's. Professioneel gebruik ik Leica Sl en Sony a7r2, maar dit is gewoon een super compact camera !

Beeldkwaliteit

1

0

0

Prima cameraatje, handig wat formaat betreft...

DSC-RX100M5 19/02/2017 door interneth

...en ik wist het uit de beoordelingen, maar ik mis het touchscreen en vooralsnog het gemak om foto's snel online of op mijn iPhone te krijgen. Maar het is duidelijk dat ik dit cameraatje nog helemaal in de vingers moet krijgen, naar mijn hand moet zetten, met alle mogelijkheden die het biedt. Intussen heb ik er wel een paar prachtige foto's mee gemaakt.

Beeldkwaliteit

1

0

0

Heerlijk handzaam all-in-one dingetje.!

DSC-RX100M5 28/12/2016 door mcben

Ik heb dit hebbedingetje nu ongeveer 14 dagen in handen en ben nu bezig met het "verkennen" want het is nog al wat qua mogelijkheden wat dit monstertje in zich heeft , echt een all-in-one ! Voor mij in ieder geval much too much , maar ja je wordt ouder en wilt nog wel wat dus doe maar eens gek! Voor deze M5 had ik de Lumix LX2 ,ook een heerlijk machientje ,ook geen touchscreen dus deze overstap voelt voor mij wel 'normaal' aan.Je moet echt zelf gaan uivogelen en expirimenteren wat er allemaal voor jou van toepassing is. En dat is leuk want dat duurt wel nog wel even, maar gewoon veel blijven DOEN ! Het is net als een keyboard , op een gegeven moment weet je wel waar ongeveer alle toetsen zitten, tenminste dat denk je! Alleen de grip he , er is wel van alles te koop maar net niet je dat , tenminste voor mijn doen. Dus ik heb zelf m'n eigen grip gefreesd uit een bijzonder mooi stukje pokhout wat nog op de plank lag en nu heb ik een heerlijke stabiele éénhandsgrip !

Beeldkwaliteit

9

1

0

Alleskunner

DSC-RX100M5 27/12/2016 door BertW

Net een weekje in bezit, geweldig apparaat. Nog wel zoeken in al die menu's

Beeldkwaliteit

1

0

0

Mooie reis camera

DSC-RX100M5 13/12/2016 door bmeerhof

Om niet met mijn Sony A99 op reis te gaan, deze camera gekocht. O.K. het is natuurlijk geven en nemen tussen de twee cameras. Maar de RX100V heeft zich sterk verweerd.

Beeldkwaliteit

1

0

0

Fijne camera, maar erg duur!

DSC-RX100M5 22/11/2016 door Marc283

Het is een fijne camera, mits je over de hoge aanschafprijs heen kunt stappen. De camera is lekker compact. Voelt solide aan. De knopjes zijn wat klein. De instelmogelijkheden zijn legio. Foto's zijn mooi scherp. Video heb ik nog niks mee gedaan, dus daar kan ik niks over zeggen. De camera is zo snel als wat er beschreven wordt. Het menu zit niet zo logisch in elkaar, naar sommige dingen moet je echt zoeken. Ik vind het erg dat de camera dat een EVF heeft, wat bij veel andere compactcamera's niet meer aanwezig is. Het cameraatje vreet batterijen; maar dit was voor aanschaf bekend dus dat kan ik niet als iets negatiefs benoemen. Wat ik echter wel heel slecht vind voor camera in deze prijsklasse is dat er geen oplader meegeleverd wordt. Er wordt een adapter en een USB kabel meegeleverd. Hiermee kun je de batterij alleen opladen, wanneer deze in de camera zit. Het is qua formaat een verademing als je een spiegelreflex of systeemcamera gewend bent. Een heerlijke kleine reiscamera. De prijs van de camera is hoog, maar op dit moment is er denk ik niets vergelijkbaars op de markt. Dus om te zeggen dat de prijs te hoog is, dat is lastig. Al met al ben ik ondanks wat kleine minpunten erg blij met de camera.

Beeldkwaliteit

4

0