Goede recensies ,mooie veelzijdige camera ,logische bediening na enkele dagen proberen

Beeldkwaliteit

0

0

0

ARW bestanden niet te bewerken met Aperture

DSC-RX100M6 11/06/2019 door Den Toerist

Ik heb het fototoestel nog maar pas dis niet volledig uitgetest. De eerste kennismaking is goed op gebied van fotokwaliteit en bediening. Spijtig genoeg zijn de RAW bestanden eigenlijk ARW bestanden en kunnen zijn niet bewerkt worden met Aperture.

Beeldkwaliteit

0

0

0

lekker licht en klein met top prestaties

DSC-RX100M6 07/05/2019 door mardek01

Naast mijn zware spiegelreflex is dit een heerlijke camera om toch nog hoge kwaliteit foto's te maken. Heel tevreden.

Beeldkwaliteit

0

0

0

uniek, licht, mooi en prestatievol

DSC-RX100M6 06/05/2019 door Lind1

Werkelijk een uniek toestel, met heel veel mogelijkheden. Prachtige resultaten. De handleiding is duidelijk, maar neemt tijd. Een praktijkgerichte videopresentatie van Sony zou handig zijn.

Beeldkwaliteit

0

0

0

Indrukwekkend, maar met ontbrekende features

DSC-RX100M6 30/04/2019 door nal79

Over het algemeen zeer tevreden met de kwaliteit van de rx100m6. Er ontbreken echter een aantal features die ik nuttig zou vinden, en die je wel zou mogen verwachten bij een camera van dit kaliber (en prijs!). Er is bijvoorbeeld geen ingebouwde interval timer om timelapses te maken. Verder mis ik ook automatische focus bracketing. Hopelijk wordt dit alsnog via software updates beschikbaar gemaakt. Het is gelukkig wel mogelijk om timelapses te maken met een externe interval timer, maar dat betekent weer een extra ding meeslepen, terwijl dit prima in de camera afgehandeld had kunnen worden.

Beeldkwaliteit

0

0

0

Veelzijdige camera

DSC-RX100M6 29/04/2019 door RenR

Ik heb het toestel nog maar kort en heb dus nog niet alle mogelijkheden gebruikt. Wel is duidelijk dat de zoomlens van 24 mm tot 200 mm erg praktisch is. Ook is het fijn om de zoeker te kunnen gebruiken als het erg zonnig is. Het is een fijn handig toestel, waar ik prachtige opnamen mee kan maken.

Beeldkwaliteit

0

0

0

Na lange twijfel een goede keuze

DSC-RX100M6 19/04/2019 door RogerM

Onder het motto de beste camera is degene die je altijd bij hebt, was ik op zoek naar een compact toestel. Ook had ik geen zin (meer) om met lenzen te sleuren. Ik weet dat APS-C en Fullframe nog betere kwaliteit afleveren, maar dit toestel met zijn 1 inch sensor komt vaak dicht in de buurt en is stukken beter dan de beste smartphones. Ik twijfelde nog tussen RX100 VA met een snellere 24-70 mm lens en deze RX100 VI met een tragere 24-200 mm lens. Ik had eerst wat schrik voor de kwaliteit in lage licht omstandigheden, maar dat valt best mee. Uiteindelijk blij met de extra zoom. Daarnaast heeft het toestel heel wat mogelijkheden die ik nu volop aan het ontdekken ben. Het is prijzig en duurder dan sommige APS-C's en FF's maar ik vind het zijn prijs waard.

Beeldkwaliteit

0

0

0

Zo klein en toch een Fantastisch toestel

DSC-RX100M6 17/04/2019 door Smiek

Onvoorstelbaar, wat voor mogelijkheden er in dat kleine apparaat zitten, ik heb daarom toch een workshop gevolgd bij de Fotozaak waar ik hem gekocht heb . Ik bezit al een Sonny A77 maar zal dit toestel toch vaak mee gaan nemen.

Beeldkwaliteit

0

0

0

Elke euro waard

DSC-RX100M6 10/04/2019 door Witteke

Zeer handige en uitstekende compact camera ,ideaal als vakantietoestel maar ook voor de gevorderde amateur die niet wil sleuren met een spiegelreflex met bijbehorende lenzen.

Beeldkwaliteit

0

0

0

Fantastische compact camera

DSC-RX100M6 02/04/2019

Deze camera gekocht vanwege het gewicht van mijn spiegelreflex uitrusting en om toch foto's te kunnen maken van nagenoeg de zelfde kwaliteit. Bij inzoomen op de kaaskraam is er een klein beetje verschil in het voor deel van de OMD1, maar hoe dan ook is de kwaliteit van de Sony verbluffend goed en voldoet volkomen aan mijn doel. Kijk ook maar eens naar de stenen aan het einde van de huizen rechts, geen verschil te zien!

Beeldkwaliteit

0

0

0

Goede en handelbare compactcamera

DSC-RX100M6 01/04/2019 door Egbertus

Ongeveer 2 weken geleden heb ik deze camera gekocht. Gebruik naast mijn spiegelreflex. Hij fotografeert uitstekend. Om echt de top foto's te krijgen moet er wel enige studie gedaan worden. Het gebruik kan namelijk op zeer vele manieren.

Beeldkwaliteit

0

0

0

Tegenvaller

DSC-RX100M6 14/02/2019 door Lux4u

1 maand voordat ik een reis naar Patagonie zou gaan maken gekocht om het toestel te leren kennen en bedienen. Dat lukte aardig. Tegenvaller was dat het toestel na één week op reis de geest gaf en niet meer tot leven te wekken was. Na terugkomst bleek er intern iets mis te zijn (eprom-unit moest vervangen worden). Voor een apparaat met deze prijs iets wat niet zou mogen gebeuren na zo'n 1000 opnamen. Voor mij dus een echte tegenvaller. De gemaakte opnamen waren wel goed en stukken beter in vergelijking met de foto's die ik daarna met mijn mobiel maakte.

Beeldkwaliteit

0

0

0

Geweldige camera in pocketformaat

DSC-RX100M6 11/02/2019 door AlineD

Ik had de RX100 (1e versie) nou een jaar of 5, en wilde graag eentje met wat meer mogelijkheden. Vooral de grote zoomlens is fijn op deze camera, maar ook het heel snel en handig overzetten van foto's naar de smartphone (via NFC). Werkt heel goed. Wat ik nog wel mis, is dat de camera via WiFi meteen je foto's in de cloud kan zetten. Zoiets had ik eigenlijk wel verwacht. Heel veel mogelijkheden, veel meer dan ik gebruik. Scherpstellen op de ogen is een fijne functie, maar heb wel even moeten zoeken hoe dat moest.. Heb wel de grip erbij gekocht. Dat zou er eigenlijk standaard op moeten zitten!

Beeldkwaliteit

0

1

0

breed zoombereik en supersnelle AF

DSC-RX100M6 11/02/2019 door mauwi

Het toestel heb ik nu 2 weken in huis en de foto's die ik heb gemaakt om het toestel te testen zijn zeer goed geslaagd. De foto's van uitstekende kwaliteit ook bij weinig licht. Het zoombereik voor zo'n klein toestel is geweldig en het scherpstellen gaat supersnel. Nadeel van het toestel vind ik wel de grip. Het is dan ook zeer teleurstellend van Sony dat je er een aparte grip 'moet' bijkopen om enig houvast te hebben. Zelf heb ik het kleine statief , VCT-SGR1, erbij aangeschaft. Samen met het toestel is dit de ideale combinatie qua gewicht, afmetingen en gebruiksgemak.

Beeldkwaliteit

0

0

0

Kleine camera met grote mogelijkheden.

DSC-RX100M6 08/02/2019

Camera gekocht voor mijn vrouw die qua compositie prachtige foto's kan maken, maar weinig `feeling` heeft voor technische specificaties. De camera is de vervanger voor de (eerste) RX100 die eigenlijk ook al prima foto`s genereert. Vooral het verbeterde zoombereik en ook de verbeterde techniek in de beeldchip en beeldverwerking en de snelle AF waren reden om het model VI aan te schaffen. Het grotere zoombereik is voor ons van belang voor het maken van foto's tijdens onze reizen. Gelukkig heb ik dit kostbare fototoestel bij de Mediamarkt tijdens de kortingdagen kunnen aanschaffen. Het is een duur toestel dat zijn verkoopprijs ook zonder korting wel waard is.

Beeldkwaliteit

2

0

0

na nikon nu sony

DSC-RX100M6 17/01/2019 door richard 4711

spijtig dat de pillen zo vlug leeg zijn de rest zeer tevreden

Beeldkwaliteit

0

2

0

Compact, super kwaliteit

DSC-RX100M6 25/12/2018 door Cm0503

Ruim 200 foto’s gemaakt, ik had een RX100V, maar deze camera geeft nog betere foto s en videos

Beeldkwaliteit

0

0

0

Nieuwe camera met heel veel opties

DSC-RX100M6 27/11/2018 door TonNatuurlijk

Mijn spiegelreflextijd afgesloten en deze camera als vervanger. Kan (bijna) alles wat de reflex kan, perfecte fotokwaliteit

Beeldkwaliteit

0

0

0

Heerlijk klein wonder.

DSC-RX100M6 23/09/2018 door wdoeser

Een dag voor mijn stedentrip gekocht. Ondanks dit gebrek aan ervaring met dit toestel prachtige foto's gemaakt. Koppeling met de diverse apps en apparaten vergt enige aandacht. Alles naar wens in te stellen.

Beeldkwaliteit

0

0

0

Super

DSC-RX100M6 12/09/2018 door hulem

Ik heb mijn sony Rx100mark 4 ingeruild voor een RX100 6.Mijn nieuw toestel overtreft mijn verwachtingen. Super, Vooral de nieuwe lens

Beeldkwaliteit

0

0

0

Wat een top camera!

DSC-RX100M6 04/09/2018 door simone25

Wat een fijn camera. Ik heb deze camera nu enkele weken in mijn bezit en ben er erg blij mee. Een zeer compact toestel wat zeker niet onder doet voor de grotere varianten van Sony. Ik heb een tijdje getwijfeld omdat deze camera toch best prijzig is maar nu ik zie wat ik met deze camera allemaal kan op zowel de automatische stand als de andere standen is het dat meer dan waard. De camera heeft een strak design en doordat de flitser, lens en zoeker volledig in de camera schuiven als je deze uitzet is het echt een mooi compact pakketje dat je eenvoudig in je zak of handtas ergens mee naar toe neemt. De kleine knopjes vond ik de eerste dagen even wennen maar nu gebruik ik de camera graag en vaak. Doordat hij zo makkelijk mee te nemen is laat ik mijn grote full-frame camera nu lekker thuis als ik er op uit trek met de kinderen. De kinderen hebben ook voorzichtig wat foto’s mogen maken met de camera en dan blijkt al snel hoe goed erover deze camera is nagedacht. De automatische stand levert heldere haarscherpe fotos op en de optie dat je de touchscreen kan gebruiken om scherpstelpunt te kiezen maakt het ook voor iedereen eenvoudig om invloed uit te oefenen op de gemaakte beelden. Ik ben erg onder de indruk van de helderheid en scherpte van de foto’s en het grote zoombereik wat achter dit kleine cameraatje schuil gaat. Daarnaast bied de camera een heel scala aan instelmogelijkheden en voorgeprogrammeerde opties. Filmen gaat ook erg goed met de Sony RX100IV. Ik ga mij daar de komende tijd nog wat meer in verdiepen want hier is vast nog heel veel moois mee te maken

Beeldkwaliteit

0

0

0

De alleskunner in handformaat

DSC-RX100M6 28/08/2018 door JasperRC

Ben je opzoek naar een compacte camera met super snelle auto-focus en een zoombereik waar je u tegen zegt? Dan is de RX100 VI van Sony de camera voor jou. Met dit stukje techniek dat je door het prettige formaat overal makkelijk mee naartoe neemt, maak je namelijk prachtige, haarscherpe foto's in alle omstandigheden. Veel of weinig licht, dichtbij of veraf en zowel binnen als buiten. Ook het gemak waarmee de camera door zowel een leek als expert gebruikt kan worden, is een positieve eigenschap die ik enorm kan waarderen. Zo is mijn kennisniveau gevorderd en speel ik iets meer met de instellingen voor dat kleine beetje extra. Als ik de camera echter in de handen van een familielid zonder kennis druk, kan ook die er in de auto-mode zonder uitleg geweldige foto's mee maken. Een fijne aanvulling is dat je er ook nog eens geweldige video's in 4K mee kan maken, waardoor je maar 1 fijn en compact stuk electronica hoeft mee te nemen. Hierdoor is de camera dan ook aan iedereen aan te reden!

Beeldkwaliteit

0

0

0

Compacte zoom met goed beeld maar nog niet perfect

DSC-RX100M6 22/08/2018 door WimN

Voordat we naar Noorwegen op vakantie gingen deze camera aangeschaft. Een belangrijke reden was het grote zoombereik tot 200mm. Een hoop recensies bekeken en die waren allemaal lovend over de beeldkwaliteit van het objectief. Dat klopt met mijn ervaring. Het zoombereik is erg praktisch en door de beeldstabilisatie ook nog uit de hand goed tot 200mm te gebruiken. De lichtsterkte is iets minder dan zijn voorgangers maar zeker acceptabel. In een staafkerk, waar eigenlijk geen ramen in zitten en een donker interieur heeft, kon ik nog heel goede foto's maken! Dus zeer tevreden over de beeldkwaliteit. Omdat het toestel zo klein is mis je wel wat instelwieltjes, als je de objectiefring gebruikt voor zoom (nauwkeuriger dan het zoom knopje) heb je geen wieltje over voor belichtingscompensatie. Is allemaal even wennen. Het via WiFi oversturen van foto's is ook een prettige mogelijkheid, de werking zou wat eenvoudiger kunnen, maar het werkt wel. Dan nog even een paar minpunten in willekeurige volgorde. De zoeker heeft een diopter instelling, maar tijdens gebruik verschuift die zodat je een wazig beeld krijgt en je vaak opnieuw moet instellen. Als je de camera uitzet dan gaat wel gelijk het scherm uit maar het duurt dan nog even voordat het objectief weer naar binnen gaat, omdat ik er een tasje bij gebruik (de camera is best wel prijzig, dus enige bescherming is wel op zijn plaats) moet je dus daar op wachten voordat je de camera weer op kan bergen. Waarom niet gelijk het objectief naar binnen bewegen? Het is het eerste model met touch, maar dat kun je alleen gebruiken voor focus en bij terugkijken om door het beeld heen te bewegen. Je kan touch niet in de menu's (waar er heeeeel veeeel van zijn) gebruiken, een onbegrijpelijke misser. Wellicht met een firmware update nog aan te passen. Wat voor mij ook belangrijk was dat de camera via een Bluetooth verbinding met je smartphone de GPS positie op kan halen. Dit blijkt in 99% van de gevallen NIET te werken. Contact over met Sony gehad en die wisten ook geen oplossing. Wellicht iets in de bijbehorende iPhone app aanpassen en/of een firmware update. Het lijkt wel of dit nog niet helemaal af was toen ze de camera op de markt brachten, nu zie je dat tegenwoordig wel vaker bij nieuwe producten. Echt blij kan ik niet worden van die ontwikkeling. Hopelijk komt Sony snel met een oplossing voor deze problemen. Bij de beoordeling met de sterren ga ik maar even van uit dat de problemen worden opgelost, wat je toch wel mag verwachten bij een camera met deze prijs.

Beeldkwaliteit

2

0

0

Uitstekende camera!

DSC-RX100M6 16/08/2018 door Wendy193

Wat een gewéldige camera is dit! Ik heb hem nu een aantal weken gebruikt en kan hem van harte aanbevelen. De verwachtingen waren hoog gespannen voordat ik hem ontving, zeker gelet op de behoorlijke hoge prijs voor een compacte camera, maar deze zijn helemaal waargemaakt. Hij maakt waanzinnig scherpe foto’s binnen mum van tijd en is - als je bekend bent met camera's - gemakkelijk in gebruik. Het toestel is erg compact en licht in gewicht, dus handig om mee te nemen. Handig voor een uitje of om mee de natuur in te nemen. De Zeiss lens is fantastisch, wat een bereik! Hij zoomt heel sterk in en geeft zelfs bij de 200mm scherpe foto’s. De autofocus is snel, dus die vogel in de verte staat er zo op. Ook heel prettig dat de lens helemaal in het apparaat schuift als je deze uitschakelt, dat scheelt een stuk in de grootte van het geheel. De camera biedt tal van opties, je kunt zoveel verschillende instellingen naar je eigen smaak aanpassen dat ik hier wel even zoet mee was (en nog altijd ben). Aanvankelijk heb ik voornamelijk op de automatische stand gefotografeerd en dat gaf al mooie beelden. Voor een beginner op het gebied van fotografie heel handig. Nu ik een beetje aan het spelen ben geweest met alle instellingen ben ik nog enthousiaster. Daarom zal dit toestel ook voor de meer ervaren fotograaf een interessant toestel zijn. Ik ben slechts hobbyfotograaf maar doe dit al wel een tijdje met veel plezier en ik ben erg blij met deze camera. Voor de vloggers onder ons zal het tevens een aanwinst zijn, gelet op de kwaliteit van de video’s in combinatie met de compactheid van de camera. Tot slot vind ik ook het design erg mooi: modern en met een stevige behuizing. Een echte eye-catcher, naar mijn mening een van de mooiste en degelijkste op het gebied van compacte camera’s. De batterij gaat behoorlijk lang mee, een stuk langer zelfs dan mijn andere compacte camera van een eveneens bekend merk. Conclusie: een compacte, gebruiksvriendelijke camera die geweldig presteert. De Zeiss lens is fantastisch, de autofocus is snel en de foto’s zijn scherp en helder. Een dikke aanrader als je op zoek bent naar een kwalitatief goede camera met veel opties en die handig is om mee op pad te nemen.

Beeldkwaliteit

1

0

0

Fantastisch toestel

DSC-RX100M6 15/08/2018 door Roger23

Ben er nog maar enige tijd mee bezig, heeft zoveel eigenschappen, dat het onmogelijk is om alles op korte tijd te doorgronden. De verkoper stelde " je hebt een klein wonder in handen ", en ik kan dat enkel maar beamen. Het is licht, compact. Wat mij in eerste instantie zeer aangenaam overkomt is de reactiesnelheid bij het afstellen voor het nemen van een foto, het toestel herkent automatisch wat het ziet en geeft dat ook aan. Zeer tevreden , maar nog een hele boel te ontdekken. Dat maakt het toestel zo interessant.

Beeldkwaliteit

0

0

0

suppertje

DSC-RX100M6 05/08/2018 door Fotoanton

Ongelooflijke prestaties in zo,n klein toestel van Sony

Beeldkwaliteit

0

0

0

Prima camera!

DSC-RX100M6 29/07/2018 door TC40

Zeer tevreden met deze camera. Zeer goede autofocus, beeldkwaliteit, ... Enige negatief punt is het ingewikkelde menu systeem, mede omdat er zo veel mogelijkheden zijn.

Beeldkwaliteit

0

0

0

Prachtige handige camera

DSC-RX100M6 19/07/2018 door Fotosigi

Heb ik sinds een paar weken en bevalt erg goed, maakt mooie scherpe foto’s. Ik mis alleen nog de RAW versie voor deze camera.

Beeldkwaliteit

1

0

0

Kleine alleskunner

DSC-RX100M6 16/07/2018 door Johannes66

ik gebruikte de Sony rx100 mark naast mijn a77. Erg handig! Toen ik de aankondiging van de rx100 mark vi zag, was ik meteen geïntereseerd. Ik vond hem wel erg duur maar ben toch overstag gegaan. Ik gebruik hem nu een maand en heb nog geen moment spijt gehad. Wat een geweldige camera! Maakt mijn a77 bijna overbodig... De razendsnelle en betrouwbare autofocus is onovertroffen.

Beeldkwaliteit

1

0

0

Super

DSC-RX100M6 11/07/2018 door Liesel

Vorige maand gekocht en super tevreden. Zeer gebruiksvriendelijk en heel scherpe foto’s. Het is wel wennen aan die zeer kleine zoeker die ik nu bijna niet meer gebruik. Nog even wachten op de RAW converter zodat ik ook de rawbestanden kan bewerken in lichtroom en photoshop.

Beeldkwaliteit

1

0