Beeldkwaliteit

0

0

0

Heerlijk klein wonder.

DSC-RX100M6 23/09/2018 door wdoeser

Een dag voor mijn stedentrip gekocht. Ondanks dit gebrek aan ervaring met dit toestel prachtige foto's gemaakt. Koppeling met de diverse apps en apparaten vergt enige aandacht. Alles naar wens in te stellen.

Beeldkwaliteit

0

0

0

Super

DSC-RX100M6 12/09/2018 door hulem

Ik heb mijn sony Rx100mark 4 ingeruild voor een RX100 6.Mijn nieuw toestel overtreft mijn verwachtingen. Super, Vooral de nieuwe lens

Beeldkwaliteit

0

0

0

Wat een top camera!

DSC-RX100M6 04/09/2018 door simone25

Wat een fijn camera. Ik heb deze camera nu enkele weken in mijn bezit en ben er erg blij mee. Een zeer compact toestel wat zeker niet onder doet voor de grotere varianten van Sony. Ik heb een tijdje getwijfeld omdat deze camera toch best prijzig is maar nu ik zie wat ik met deze camera allemaal kan op zowel de automatische stand als de andere standen is het dat meer dan waard. De camera heeft een strak design en doordat de flitser, lens en zoeker volledig in de camera schuiven als je deze uitzet is het echt een mooi compact pakketje dat je eenvoudig in je zak of handtas ergens mee naar toe neemt. De kleine knopjes vond ik de eerste dagen even wennen maar nu gebruik ik de camera graag en vaak. Doordat hij zo makkelijk mee te nemen is laat ik mijn grote full-frame camera nu lekker thuis als ik er op uit trek met de kinderen. De kinderen hebben ook voorzichtig wat foto’s mogen maken met de camera en dan blijkt al snel hoe goed erover deze camera is nagedacht. De automatische stand levert heldere haarscherpe fotos op en de optie dat je de touchscreen kan gebruiken om scherpstelpunt te kiezen maakt het ook voor iedereen eenvoudig om invloed uit te oefenen op de gemaakte beelden. Ik ben erg onder de indruk van de helderheid en scherpte van de foto’s en het grote zoombereik wat achter dit kleine cameraatje schuil gaat. Daarnaast bied de camera een heel scala aan instelmogelijkheden en voorgeprogrammeerde opties. Filmen gaat ook erg goed met de Sony RX100IV. Ik ga mij daar de komende tijd nog wat meer in verdiepen want hier is vast nog heel veel moois mee te maken

Beeldkwaliteit

0

0

0

De alleskunner in handformaat

DSC-RX100M6 28/08/2018 door JasperRC

Ben je opzoek naar een compacte camera met super snelle auto-focus en een zoombereik waar je u tegen zegt? Dan is de RX100 VI van Sony de camera voor jou. Met dit stukje techniek dat je door het prettige formaat overal makkelijk mee naartoe neemt, maak je namelijk prachtige, haarscherpe foto's in alle omstandigheden. Veel of weinig licht, dichtbij of veraf en zowel binnen als buiten. Ook het gemak waarmee de camera door zowel een leek als expert gebruikt kan worden, is een positieve eigenschap die ik enorm kan waarderen. Zo is mijn kennisniveau gevorderd en speel ik iets meer met de instellingen voor dat kleine beetje extra. Als ik de camera echter in de handen van een familielid zonder kennis druk, kan ook die er in de auto-mode zonder uitleg geweldige foto's mee maken. Een fijne aanvulling is dat je er ook nog eens geweldige video's in 4K mee kan maken, waardoor je maar 1 fijn en compact stuk electronica hoeft mee te nemen. Hierdoor is de camera dan ook aan iedereen aan te reden!

Beeldkwaliteit

0

0

0

Compacte zoom met goed beeld maar nog niet perfect

DSC-RX100M6 22/08/2018 door WimN

Voordat we naar Noorwegen op vakantie gingen deze camera aangeschaft. Een belangrijke reden was het grote zoombereik tot 200mm. Een hoop recensies bekeken en die waren allemaal lovend over de beeldkwaliteit van het objectief. Dat klopt met mijn ervaring. Het zoombereik is erg praktisch en door de beeldstabilisatie ook nog uit de hand goed tot 200mm te gebruiken. De lichtsterkte is iets minder dan zijn voorgangers maar zeker acceptabel. In een staafkerk, waar eigenlijk geen ramen in zitten en een donker interieur heeft, kon ik nog heel goede foto's maken! Dus zeer tevreden over de beeldkwaliteit. Omdat het toestel zo klein is mis je wel wat instelwieltjes, als je de objectiefring gebruikt voor zoom (nauwkeuriger dan het zoom knopje) heb je geen wieltje over voor belichtingscompensatie. Is allemaal even wennen. Het via WiFi oversturen van foto's is ook een prettige mogelijkheid, de werking zou wat eenvoudiger kunnen, maar het werkt wel. Dan nog even een paar minpunten in willekeurige volgorde. De zoeker heeft een diopter instelling, maar tijdens gebruik verschuift die zodat je een wazig beeld krijgt en je vaak opnieuw moet instellen. Als je de camera uitzet dan gaat wel gelijk het scherm uit maar het duurt dan nog even voordat het objectief weer naar binnen gaat, omdat ik er een tasje bij gebruik (de camera is best wel prijzig, dus enige bescherming is wel op zijn plaats) moet je dus daar op wachten voordat je de camera weer op kan bergen. Waarom niet gelijk het objectief naar binnen bewegen? Het is het eerste model met touch, maar dat kun je alleen gebruiken voor focus en bij terugkijken om door het beeld heen te bewegen. Je kan touch niet in de menu's (waar er heeeeel veeeel van zijn) gebruiken, een onbegrijpelijke misser. Wellicht met een firmware update nog aan te passen. Wat voor mij ook belangrijk was dat de camera via een Bluetooth verbinding met je smartphone de GPS positie op kan halen. Dit blijkt in 99% van de gevallen NIET te werken. Contact over met Sony gehad en die wisten ook geen oplossing. Wellicht iets in de bijbehorende iPhone app aanpassen en/of een firmware update. Het lijkt wel of dit nog niet helemaal af was toen ze de camera op de markt brachten, nu zie je dat tegenwoordig wel vaker bij nieuwe producten. Echt blij kan ik niet worden van die ontwikkeling. Hopelijk komt Sony snel met een oplossing voor deze problemen. Bij de beoordeling met de sterren ga ik maar even van uit dat de problemen worden opgelost, wat je toch wel mag verwachten bij een camera met deze prijs.

Beeldkwaliteit

1

0

0

Uitstekende camera!

DSC-RX100M6 16/08/2018 door Wendy193

Wat een gewéldige camera is dit! Ik heb hem nu een aantal weken gebruikt en kan hem van harte aanbevelen. De verwachtingen waren hoog gespannen voordat ik hem ontving, zeker gelet op de behoorlijke hoge prijs voor een compacte camera, maar deze zijn helemaal waargemaakt. Hij maakt waanzinnig scherpe foto’s binnen mum van tijd en is - als je bekend bent met camera's - gemakkelijk in gebruik. Het toestel is erg compact en licht in gewicht, dus handig om mee te nemen. Handig voor een uitje of om mee de natuur in te nemen. De Zeiss lens is fantastisch, wat een bereik! Hij zoomt heel sterk in en geeft zelfs bij de 200mm scherpe foto’s. De autofocus is snel, dus die vogel in de verte staat er zo op. Ook heel prettig dat de lens helemaal in het apparaat schuift als je deze uitschakelt, dat scheelt een stuk in de grootte van het geheel. De camera biedt tal van opties, je kunt zoveel verschillende instellingen naar je eigen smaak aanpassen dat ik hier wel even zoet mee was (en nog altijd ben). Aanvankelijk heb ik voornamelijk op de automatische stand gefotografeerd en dat gaf al mooie beelden. Voor een beginner op het gebied van fotografie heel handig. Nu ik een beetje aan het spelen ben geweest met alle instellingen ben ik nog enthousiaster. Daarom zal dit toestel ook voor de meer ervaren fotograaf een interessant toestel zijn. Ik ben slechts hobbyfotograaf maar doe dit al wel een tijdje met veel plezier en ik ben erg blij met deze camera. Voor de vloggers onder ons zal het tevens een aanwinst zijn, gelet op de kwaliteit van de video’s in combinatie met de compactheid van de camera. Tot slot vind ik ook het design erg mooi: modern en met een stevige behuizing. Een echte eye-catcher, naar mijn mening een van de mooiste en degelijkste op het gebied van compacte camera’s. De batterij gaat behoorlijk lang mee, een stuk langer zelfs dan mijn andere compacte camera van een eveneens bekend merk. Conclusie: een compacte, gebruiksvriendelijke camera die geweldig presteert. De Zeiss lens is fantastisch, de autofocus is snel en de foto’s zijn scherp en helder. Een dikke aanrader als je op zoek bent naar een kwalitatief goede camera met veel opties en die handig is om mee op pad te nemen.

Beeldkwaliteit

1

0

0

Fantastisch toestel

DSC-RX100M6 15/08/2018 door Roger23

Ben er nog maar enige tijd mee bezig, heeft zoveel eigenschappen, dat het onmogelijk is om alles op korte tijd te doorgronden. De verkoper stelde " je hebt een klein wonder in handen ", en ik kan dat enkel maar beamen. Het is licht, compact. Wat mij in eerste instantie zeer aangenaam overkomt is de reactiesnelheid bij het afstellen voor het nemen van een foto, het toestel herkent automatisch wat het ziet en geeft dat ook aan. Zeer tevreden , maar nog een hele boel te ontdekken. Dat maakt het toestel zo interessant.

Beeldkwaliteit

0

0

0

suppertje

DSC-RX100M6 05/08/2018 door Fotoanton

Ongelooflijke prestaties in zo,n klein toestel van Sony

Beeldkwaliteit

0

0

0

Prima camera!

DSC-RX100M6 29/07/2018 door TC40

Zeer tevreden met deze camera. Zeer goede autofocus, beeldkwaliteit, ... Enige negatief punt is het ingewikkelde menu systeem, mede omdat er zo veel mogelijkheden zijn.

Beeldkwaliteit

0

0

0

Prachtige handige camera

DSC-RX100M6 19/07/2018 door Fotosigi

Heb ik sinds een paar weken en bevalt erg goed, maakt mooie scherpe foto’s. Ik mis alleen nog de RAW versie voor deze camera.

Beeldkwaliteit

1

0

0

Kleine alleskunner

DSC-RX100M6 16/07/2018 door Johannes66

ik gebruikte de Sony rx100 mark naast mijn a77. Erg handig! Toen ik de aankondiging van de rx100 mark vi zag, was ik meteen geïntereseerd. Ik vond hem wel erg duur maar ben toch overstag gegaan. Ik gebruik hem nu een maand en heb nog geen moment spijt gehad. Wat een geweldige camera! Maakt mijn a77 bijna overbodig... De razendsnelle en betrouwbare autofocus is onovertroffen.

Beeldkwaliteit

1

0

0

Super

DSC-RX100M6 11/07/2018 door Liesel

Vorige maand gekocht en super tevreden. Zeer gebruiksvriendelijk en heel scherpe foto’s. Het is wel wennen aan die zeer kleine zoeker die ik nu bijna niet meer gebruik. Nog even wachten op de RAW converter zodat ik ook de rawbestanden kan bewerken in lichtroom en photoshop.

Beeldkwaliteit

1

0