Xperia™: initiatieven voor verpakkingen met aandacht voor milieu

De beschikbaarheid van producten en services is afhankelijk van de regio.

Weg met alle plastic verpakkingen en nog een stap verder

Green Management 2025 (GM2025) is vanaf april 2021 een reeks milieudoelstellingen op middellange termijn. Het is een onderdeel van het Road to Zero-plan van Sony. Met GM2025 zal geleidelijk het plastic in de verpakking van onze draagbare producten worden teruggebracht, totdat ze volledig plasticvrij zijn.

Initiatieven van Xperia met aandacht voor het milieu

Bekijk deze video en ontdek de milieu-initiatieven van Xperia.

Accepteer de Youtube-cookies om deze video te bekijken

Ga naar je cookievoorkeuren hieronder en zorg ervoor dat je de Youtube-cookie inschakelt in het gedeelte 'Functioneel'.

Verpakkingen in ontwikkeling

De weg naar nul plastic verpakkingen

Voor aparte verpakkingen, met inbegrip van dozen en bakjes van producten, gebruiken we nu ons Original Blended Material.

Afbeelding van de drie hoofdelementen van Original Blended Material van Sony: bamboe, suikerriet en gerecycled papier.
Wat is Original Blended Material?

Original Blended Material is papier dat is ontwikkeld door Sony en is vervaardigd van planten met een korte groeicyclus en gerecycled papier. Het is geschikt voor een breed scala aan verpakkingen.

Minder plastic in de omdoos

Behoud van bescherming en functionaliteit van verpakking

[1] Plastic → papier    [2] Bakje plasticvrij gemaakt 

Onze missie: geen plastic verpakkingen

Shinji Kitazawa

Packaging Design Engineer
Sony Corporation 
Product Technology Center

Portretfoto van Packaging Design Engineer Shinji Kitazawa

We zijn erin geslaagd om plasticvrije verpakkingen te maken. De verpakking op papierbasis dient twee doelen: we kunnen bestaande materialen gebruiken zonder de functionaliteit aan te tasten en we hoeven minder papier af te voeren of te recyclen. 

We zijn blij dat we met succes plastic uit onze verpakkingen hebben verbannen. Maar omdat de vorm van de verpakking ondanks het gebruik van andere materialen niet veranderde, was het lastig om het verschil duidelijk te maken door de verpakking simpelweg te laten zien. Daarom hebben we er veel tijd en moeite in gestoken om informatie te verzamelen en een effectieve aanpak te vinden om onze ecologische boodschap aan onze klanten over te brengen. 

Tijdens dit proces speelde ons Original Blended Material (OBM) een cruciale rol om onze boodschap op begrijpelijke wijze over te brengen. Dit materiaal is samengesteld uit zorgvuldig gekozen materialen, waarbij de natuurlijke textuur werd behouden, zonder extra kleuring. De unieke kenmerken van OBM leidden tot een nieuw ontwerpconcept: 'verpakkingen die mogen worden gezien en aangeraakt, en die onze boodschap overbrengen' in een nieuwe vorm die zacht en natuurlijk aanvoelt. 

Verpakkingen van OBM vormde de basis om onze visie gestalte te geven voor een toekomst waarin klanten samen met ons actief het milieu beschermen.

GERELATEERDE PRODUCTEN