Welke type hoofdtelefoon zou mensen aanspreken die stijl belangrijk vinden? Ons antwoord houdt geluidskwaliteit en eenvoud hoog: stijlvolle hi-res-hoofdtelefoons met de eenvoud van een leeg schildersdoek.
Muziekliefhebbers die precies weten wie ze zijn en wat ze mooi vinden, kiezen nu met meer gemak een stijlvolle hoofdtelefoon voor het nodige luisterplezier. Deze nieuwe serie is ontworpen met de versimpelde keuze voor een eigen stijl in gedachten.
De accessoire die we voor ogen hadden, moest zonder problemen bij uw dagelijkse outfit passen, wat u modesmaak ook is. Eerst moesten we extra's elimineren die sommige mensen wel en andere niet op prijs stellen of mooi vinden. Alleen wat echt essentieel was voor de luisterervaring moest overblijven. Die uitgangspunten brachten het idee van één vorm, één kleur voort. Alle elementen, die tot een minimum beperkt zijn, lijken tot een vorm met één kleur samen te smelten die uw persoonlijke stijl weerspiegelt.
Takuma, Chief Art Director
Stijlbewuste luisteraars vinden makkelijker audioproducten die bij hun uiterlijk passen als elk specialistisch onderdeel minder uitgesproken is en in een harmonieus geheel opgaat. We brengen de combinatie van superieur luistergenot en superieure stijl naar een breder publiek. Daartoe maakten we, met behoud van de echte essentials, alles compacter met een minimaal, iconisch ontwerp met een uiterst verfijnde basis. Het ontwikkelde ontwerp is de eenvoud zelve. Zoiets hebben we nog niet eerder gemaakt: een perfecte match voor ieders lifestyle.
Kwaliteit en comfort zijn belangrijke aspecten van een hoofdtelefoon. Met een extreme vorm van minimalisme wisten we deze twee aspecten tot ongekende hoogte te brengen. De behuizing van een hoofdtelefoon is medebepalend voor de geluidskwaliteit en het oorkussenontwerp draagt bij aan een betere pasvorm. Zonder afbreuk te doen aan de prestaties zijn de cirkel van de behuizing en ovaal van het oorkussen compacter, met uiterst simpele lijnen ertussen. In tegenstelling tot bij de meeste hoofdtelefoons zijn de armen nauw in de behuizing geïntegreerd en vormt alles van de band tot de oorkussens één geheel. Armen die uw slaap zo strak mogelijk volgen, geven een betere pasvorm en compactere uitstraling. Qua stijl maken deze ontwerpdetails de hoofdtelefoon een zeer veelzijdig. De behuizing bevat zelfs geen logo van Sony. Optimale eenvoud. De zorgvuldige constructie verbergt alle schroeven en de hoofdtelefoon is bij de oorkussens inklapbaar en zo compact genoeg om in een tas te stoppen. De scharnier zelf is van metaal met de nodige stevigheid. Deze hoofdtelefoon is in elk detail betrouwbaar.
Voor de oortelefoons hebben we gestreefd naar een superieure geluidskwaliteit in een compacte vorm die perfect in het oor past. De compacte driver van 9 mm biedt hi-res-prestaties door een uitgekiende afstand tussen de driver en het geluidscircuit, opgeborgen in gestroomlijnde contouren. De onmisbare elementen voor deze geluidskwaliteit nemen in dit geval een eenvoudige vorm aan. De buitenkant is net zo gestroomlijnd: het eindstuk is gewoon een strak oppervlak zonder enige opsmuk.
Yashiro, art director
Bij ons streven naar 'één vorm' hebben we de armen redelijk radicaal aangepakt zodat ze vrijwel vlak tegen de behuizing en dicht bij uw slaap liggen. Een goede pasvorm kwam echter pas met veel vallen en opstaan en na vele discussies met onze technici tot stand. Deze samenwerking leverde uiteindelijk de kenmerkende vorm en functie van deze hoofdtelefoons op, die de uitstraling hebben van echte klassiekers.
Bij een hoogwaardig ontwerp is ook de kleur van kritisch belang. Elke variant is volledig in dezelfde kleur vormgegeven, waardoor u eenvoudig degene kunt kiezen die perfect bij uw stijl past. Van de behuizing van de hoofdtelefoon tot het snoer, elke variant is voorzien van een enorme hoeveelheid materialen en afwerkingen in dezelfde kleur. Neem bijvoorbeeld de behuizing, die is gemaakt van aluminium voor een superieure geluidskwaliteit. De exacte tint en glans worden gecreëerd door het metaal eerst te anodiseren en vervolgens op het juiste moment te verven en polijsten.
De band is gemaakt van plastic om de hoofdtelefoon licht te houden, maar om deze een bijpassende kleur en afwerking te geven, zijn er drie lagen nodig: één van metallic zilver, een tweede in de basiskleur en een derde voor een matte afwerking. Hoewel elk onderdeel op een heel andere manier wordt gemaakt, zijn de tint en glans altijd perfect afgestemd zodat ze precies hetzelfde zijn. Zelfs het logo van Sony heeft dezelfde kleur, wat zorgt voor een algehele ongekunstelde uitstraling.
De kleuren zijn modieus en zo veelzijdig dat u er vast een vindt die bij uw eigen stijl past. De kleuropties zijn vernieuwend voor hoofdtelefoons: ze zijn niet fel maar hebben een zekere trendy zachtheid. De kleuren zelf zijn ook speciaal: sommigen zullen een bepaalde optie blauw noemen en anderen groen. Zo hebben we vijf frisse kleuropties ontwikkeld die mensen aanspreken.
Elke kleur is met grote zorg geselecteerd, met veel persoonlijke stijlen in gedachten. In modekringen zijn Cinnabar Red en Lime Yellow kenmerkende accentkleuren. Viridian Blue en Bordeaux Pink stralen een nonchalante elegantie uit. Tot slot biedt het klassieke Charcoal Black een meer veelzijdige optie. We hebben de rol die elke kleur vaak vervult in ogenschouw genomen, plus de balans van dit palet als geheel. Walkman®-spelers zijn nu bovendien in dezelfde kleuren verkrijgbaar, zodat u ook met visuele harmonie kunt luisteren.
Aoyagi, ontwerper
Het aanbieden van vier modellen hoofdtelefoons en Walkman®-spelers in precies dezelfde kleuren vergt een gedegen coördinatie van de afwerking van ongeveer 30 verschillende onderdelen en materialen. Vermenigvuldig dat met vijf kleuropties en het aantal stijgt tot bijna 150. Er is veel werk gaan zitten in het afstemmen van de kleuren, te meer omdat er verschillende fabrieken bij betrokken zijn. Maar uiteindelijk laat onze compromisloze aanpak de producten voor zichzelf spreken, met hun elegantie en krachtige kleuren. Specificaties en functies doen er altijd toe, maar waarom kiest u audioproducten niet zoals u kleding uitkiest: uw oog valt immers op de kleur.
Expressieve beelden en productfoto's vullen de pagina's van onze interne boeken met kenmerkende beelden. Zo wordt de visie van onze ontwerpers duidelijk overgebracht in diverse communicaties. De boeken houden iedereen bij promotie als het ware op dezelfde pagina. Ze zijn een gedeeld archief van zaken die eerder voelbaar dan meetbaar zijn.
De impact van deze expressieve kleuren is ook merkbaar zodra u de doos opent. De verpakking draagt bij aan uw beleving van een product: in dit geval heeft de binnenkant de kleur van uw hoofdtelefoon. De uitstraling is consistent, welk model u ook kiest. We hebben een respectabele groep producten ontworpen in plaats van ons op één product in het bijzonder te richten. Doordacht communicatiedesign blijkt ook uit de naam van deze serie: h.ear in plaats van gewone modelnummers.
Kitahara, art director
De h.ear-serie onderscheidt zich van de meeste andere hoofdtelefoons van Sony door het expressieve ontwerp. Audiokwaliteit was slechts het begin. Luisteren in stijl was eveneens een belangrijk uitgangspunt. Daarom benadrukken wij bij communicatiedesign stijl en individualiteit in plaats van de productfuncties en prestaties die doorgaans voorop staan. De realistische scènes die we zochten spreken tot ieders verbeelding en eigen stijlgevoel.
Wees trouw aan uw eigen stijl met h.ear-hoofdtelefoons voor hi-res audio. Nieuwe klassiekers van Sony die een betere dagelijkse luisterervaring bieden aan een breder publiek.
GERELATEERDE PRODUCTEN