Artikel-ID : 00059062 / Laatst gewijzigd : 09/12/2013

Uw computer herkent de i.LINK® (IEEE 1394) verbinding met de camcorder niet.

    Voer de onderstaande stappen uit om het probleem op te lossen.

    1. Zorg dat de digitale camcorder ingesteld is om een signaal via de i.LINK poort  te versturen, voor u hem op de computer aansluit.

      OPMERKING:Niet alle camroders moeten worden ingesteld om een signaal via de i.LINK-aansluiting te versturen. Raadpleeg de handleiding van uw camcorder voor specifieke informatie. U vindt handleidingen via de link Handleidingen/Specificaties/Garantie op deze pagina.

    2. Zorg dat de i.LINK-poorten van de computer en de camcorder niet stoffig of vuil zijn.
    3. Zorg dat de i.LINK®-kabel goed is aangesloten op de i.LINK®-poort van de digitale camcorder en van de computer.

      BELANGRIJK: Sommige nieuwere Macintosh®-computers hebben een FireWire 800-aansluiting met 9 pinnen, terwijl de klant een 600-naar-400 Firewire-kabel heeft. in dat geval kan het mogelijk zijn dat hij een 800-naar-400 FireWire-kabel of adapter moet gebruiken om de camcorder op de computer aan te sluiten.

    4. Zorg dat de camcorder ingeschakeld is en stroom krijgt via de lichtnetadapter.

      OPMERKING: De i.LINK-functie van de camcorder kan niet tegelijk worden gebrukt met het bij sommige camcorders geleverde Handycam® Station. Verwijder het Handycam Station en sluit de lichtnetadapter en de i.LINK-kabel rechtstreeks op de camcorder aan.

    5. Zorg dat de videokaart en de software correct geconfigureerd zijn om het i.LINK-signaal van de camcorder te ontvangen.

      OPMERKINGEN:

      • Afhankelijk van de videokaart en de software die u gebruikt, is het mogelijk dat u de videokaart en de software manueel moet configureren om een signaal via de i.LINK-poort te ontvangen. Raadpleeg indien nodig de Help-bestanden van de software of neem contact op met de fabrikant van de kaart of de software voor meer informatie.
      • De digitale camcorders van Sony hebben geen speciale stuurprogramma's voor i.LINK-connectiviteit en hebben er geen nodig. De stuurprgramma's voor i.Link-connectiviteit moeten bij de software voor videoregistratie geleverd zijn. Als de software die u gebruikt niet de juiste stuurprogramma's lijkt te hebben, moet u contact opnemen met de fabrikant van de software.
    6. Als het probleem nog niet opgelost is, moet u proberen de software voor videoregistratie af te sluiten en weer te starten.
    7. Als het probleem nog niet opgelost is, moet u proberen de computer te herstarten terwijl de camcorder aangesloten en inschakeld is.
    8. Als het probleem nog niet opgelost is, moet u proberen een andere i.LINK-kabel te gebruiken of de kabel op een andere i.LINK-poort of een andere computer aan te sluiten.

    De bovenstaande stappen zouden uw probleem moeten oplossen. Als u alle stappen hebt voltooid en het probleem niet is opgelost, is er mogelijk service vereist. Klik op de link Reparatiestatus& op deze pagina voor de beschikbare serviceopties.