Artikel-ID : 00241933 / Laatst gewijzigd : 17/06/2020

Ik kan geen verbinding maken met een draadloos LAN-toegangspunt

    Probeer het probleem op te lossen door de relevante onderstaande instructies voor probleemoplossing te volgen.

    Inhoud:

    1. Controleer of er aan de criteria voor draadloze technologie wordt voldaan. 
    2. Controleer de omgeving van het toegangspunt. 
    3. Controleer hoe u het toegangspunt op de camera instelt. 
    4. Controleer de registratiemethode. (voor WPS-Push) 
    5. Controleer de registratiemethode. (voor de instellingen van het toegangspunt) 
    6. Controleer de ingevoerde items. (Bij het selecteren van de SSID-naam uit de lijst) 
    7. Controleer de ingevoerde items. (Wanneer u de SSID-naam handmatig invoert) 
    8. Controleer de instelling voor het filteren van het MAC-adres van het toegangspunt. 
    9. Schakel de camera en het toegangspunt uit en weer in. 
    10. Werk de firmware van het toegangspunt bij. 
    1. Controleer of er aan de criteria voor draadloze technologie wordt voldaan.

      De camera ondersteunt draadloze verbindingen volgens de standaard IEEE 802.11b/g/n. De camera ondersteunt geen IEEE 802.11a.

    2. Controleer de omgeving van het toegangspunt.

      • Schakel het toegangspunt in als het is uitgeschakeld.
      • Plaats de camera dichter bij het toegangspunt.
        OPMERKING: afhankelijk van de omgevingsomstandigheden, zoals obstakels tussen de camera en het toegangspunt, de signaalsterkte en de materialen van de muur, enz., kan de communicatieafstand kleiner zijn. Verplaats de camera of verklein de afstand tussen de camera en het toegangspunt.

      Als het probleem zich blijft voordoen, gaat u naar stap 3.

    3. Controleer hoe u het toegangspunt op de camera instelt.

      Ga voor WPS-Push naar stap 4.
      Ga voor de instellingen voor het toegangspunt naar stap 5.

    4. Controleer de registratiemethode. (voor WPS-Push)

      Controleer of het toegangspunt WPS-Push (de methode met WPS-knop) ondersteunt.

      BELANGRIJK:

      • Als u de functie WPS-Push wilt gebruiken, gebruikt u een toegangspunt dat WPS-Push ondersteunt.
      • Als de beveiliging van het toegangspunt is ingesteld op WEP, kunt u de functie WPS-Push op de camera mogelijk niet gebruiken. Wijzig de instellingen voor het toegangspunt in WPA of WPA2 of registreer het toegangspunt handmatig op de camera.
      • Als u de functie WPS-Push niet kunt gebruiken, registreert u het toegangspunt handmatig op de camera.
    5. Controleer de registratiemethode. (voor de instellingen van het toegangspunt)

      • Selecteer de SSID-naam van het toegangspunt uit de lijst en ga daarna naar stap 6 om deze te registreren.
      • Voer de SSID-naam van het toegangspunt handmatig in en ga vervolgens naar stap 7 om deze te registreren.
      • (Wanneer u een toegangspunt gebruikt dat WPS PIN ondersteunt) Registreer de pincode van de camera bij het toegangspunt.
        OPMERKING: registreer de SSID-naam van het toegangspunt door deze uit de lijst te selecteren of handmatig in te voeren.
    6. Controleer de ingevoerde items. (Bij het selecteren van de SSID-naam uit de lijst)

      BELANGRIJK: als de functie SSID Stealth op het toegangspunt wordt geactiveerd, wordt de SSID-naam mogelijk niet weergegeven in de netwerklijst. Probeer de SSID-naam te registreren door deze handmatig in te voeren.

      1. Controleer of de juiste SSID-naam uit de lijst is geselecteerd.
      2. Controleer of het ingevoerde wachtwoord (code) juist is.
      3. Controleer of de IP-adresinstelling op Auto staat.
      4. Als Manual (Handmatig) is geselecteerd, controleert u of het adres correct is ingevoerd.
        • IP Address
        • Netmasker
        • Standaardpoort

      Als het probleem zich blijft voordoen, gaat u naar stap 8.

    7. Controleer de ingevoerde items. (Wanneer u de SSID-naam handmatig invoert)

      1. Controleer of de SSID-naam die u hebt ingevoerd, juist is.
      2. Controleer of de geselecteerde beveiligingsinstelling (WPA/WEP/geen) en het ingevoerde wachtwoord (code) juist zijn.
      3. Controleer of de IP-adresinstelling op Auto staat.
      4. Als Manual (Handmatig) is geselecteerd, controleert u of het adres correct is ingevoerd.
        • IP Address
        • Netmasker
        • Standaardpoort

      Als het probleem zich blijft voordoen, gaat u naar stap 8.

    8. Controleer de instelling voor het filteren van het MAC-adres van het toegangspunt.

      Als u filteren van het MAC-adres inschakelt, moet u het MAC-adres van de camera registreren bij het toegangspunt om verbinding met de camera mogelijk te maken.

      OPMERKING: geef het MAC-adres weer door de onderstaande procedure te volgen.
      MENU -Setup (Installatie) - Disp MAC Address (MAC-adres weergeven)

      Als het probleem zich blijft voordoen, gaat u naar stap 9.

    9. Schakel de camera en het toegangspunt uit en weer in.

      BELANGRIJK: als u het toegangspunt uitschakelt en weer inschakelt, worden de instellingen van het toegangspunt niet gewist. Het is echter mogelijk dat u geen andere apparaten op het toegangspunt kunt aansluiten of dat u die opnieuw moet opstarten.

      Toegangspunten hebben meestal geen aan-uitschakelaar. Koppel de voedingskabel los en sluit deze vervolgens opnieuw aan.

      Als het probleem zich blijft voordoen, gaat u naar stap 10.

    10. Werk de firmware van het toegangspunt bij.

      Het installeren van de nieuwste firmware op het toegangspunt kan het probleem mogelijk oplossen.
      Controleer of de nieuwste firmware beschikbaar is op de website van het toegangspunt.