Artikel-ID : 00096101 / Laatst gewijzigd : 22/01/2019

Wanneer ik video en audio op de tv afspeel via het draadloze netwerk, verslechteren de beeld- en geluidskwaliteit wanneer ik andere draadloze apparaten tegelijk gebruik.

    Een draadloze LAN-verbinding die gebruikmaakt van de functie BRAVIA room link, de functie Screen Mirroring (Scherm spiegelen) of de functie Wi-Fi Direct kan de kwaliteit van het geluid en het beeld op de tv verslechteren wanneer andere draadloze apparaten worden gebruikt. De volgende veelgebruikte apparaten kunnen storing veroorzaken:

    • Draadloze telefoons
    • Transceivers

    Ga als volgt te werk om de video- en geluidskwaliteit te verbeteren.

    OPMERKING: Elk van deze stappen biedt een mogelijke oplossing voor het probleem; controleer de kwaliteit van het geluid en het beeld telkens nadat je een stap hebt uitgevoerd.

    1. Verwijder het draadloze apparaat uit de buurt van de tv en het draadloze toegangspunt. OPMERKING: Een draadloze toegangspunt is doorgaans een Wi-Fi-router of modem.
    2. Stel indien mogelijk het draadloze toegangspunt in op 5 Ghz. OPMERKING: Als 5 Ghz niet wordt ondersteund door het draadloze toegangspunt, ga dan naar stap 4.
    3. Voer vanaf het menu Settings (Instellingen) van de tv een Network Set-up (Netwerkset-up) uit.
    4. Verbreek de verbinding van de overige draadloze apparaten of schakel deze uit.

    OPMERKINGEN:

    • De tv ondersteunt een 5 Ghz-aansluiting als toegangspunt
    • Een 2,4Ghz-aansluiting moet worden gebruikt voor Wi-Fi direct en Screen Mirroring (Scherm spiegelen).