Artikel-ID : 00165597 / Laatst gewijzigd : 19/05/2017

Overzicht van veelvoorkomende problemen met audio en video via de tv

Producten en categorieën waar dit artikel op van toepassing is

Als het geluid of beeld van uw tv ontbreekt of is verstoord, kan dat veel verschillende oorzaken hebben. In dit artikel richten we ons op problemen met betrekking tot het systeem van uw tv, ongeacht de ingang die u gebruikt.

Ik ondervind alleen een probleem met de audio(kwaliteit) van mijn tv


Komt er geen geluid, slecht geluid of een raar geluid (klikken, kraken, ratelen) uit uw tv? Lees hoe u problemen oplost

 

Ik ondervind een probleem met de video(kwaliteit) van mijn tv


Er brandt een RODE led / tv wordt meteen na het inschakelen weer uitgeschakeld

Slechte videokwaliteit, inclusief lijnen, strepen, vierkanten, vlekken, dubbel beeld, defecte pixels of zwart scherm

Scherm wordt zwart nadat het apparaat enige tijd normaal werkte

Scherm wordt zwart nadat de tv is ingeschakeld (geluid is er mogelijk wel)

Beeld is wazig

Er is witte achtergrondverlichting te zien wanneer ik donkere scènes bekijk

Afstandsbediening reageert niet


Nog geen oplossing gevonden? Doe de dvd-/USB-test


Als het probleem dat u ondervindt geen blijvend probleem is, is het zeer waarschijnlijk dat een oplossing kan worden gevonden via een van beide onderstaande paden. Probeer die voordat u contact opneemt met Sony.

  • Betreft het probleem alleen de tuneringang, terwijl de videokwaliteit via HDMI, USB of pc goed is? Test dit door een dvd af te spelen of een foto op een USB-stick weer te geven. Als het resultaat van de dvd- of USB-test goed is, start dan Problemen met afstemming oplossen .
  • Is uw tv aangesloten op een extern apparaat via HDMI of USB  en is de videokwaliteit via de tuneringang goed? Test dit door een dvd af te spelen of een foto op een USB-stick weer te geven. Als het resultaat van de dvd- of USB-test goed is, start dan Problemen met connectiviteit oplossen .