Artikel-ID : 00101843 / Laatst gewijzigd : 26/01/2017

Waarom is mijn Netflix-streaming van lage kwaliteit?

Producten en categorieën waar dit artikel op van toepassing is

Als je een wazige of lage video kwaliteit ervaart bij het streamen van Netflix, kan dat te wijten zijn aan je internetverbinding of een instelling in je Netflix-account.

  • Je verbinding wordt mogelijk beïnvloed door andere online activiteiten op je netwerk, zoals online gaming, het delen van bestanden of het streamen van andere video's.

  • Als je een onbeveiligd draadloos netwerk gebruikt, deel je misschien zonder het te weten je verbinding met andere mensen in je buurt.

  • Je Internet Service Provider (ISP) levert misschien een tragere verbindingssnelheid dan de aanbevolen 2,5 Mbps.

  • Controleer de instellingen voor de videokwaliteit van je Netflix-account.
    1. Ga met een computer naar de Netflix-website.
    2. Meld je aan op de site met je e-mail en wachtwoord.
    3. Klik op Your Account & Help (Jouw account & Help).
    4. Klik op Manage Video Quality(Videokwaliteit beheren).
    5. Selecteer de gewenste kwaliteit.
      • Goede kwaliteit (tot 0,3 GB per uur)
      • Betere kwaliteit (tot 0,7 GB per uur)
      • Beste kwaliteit (tot 1 GB per uur of tot 2,3 GB per uur voor HD)

Neem contact op met het Netflix-helpcentrum als het probleem nog niet is opgelost.