Veelgestelde vragen over de Android™ 8.0 Oreo™-update
Er wordt een grote tv-software-update uitgebracht voor de volgende Android TV™-modellen.
In dit artikel vindt u veelgestelde vragen (FAQ's) over de update.
BELANGRIJK: De volgende automatische update is hervat en wordt de komende weken uitgerold. Zie de aankondiging op de ondersteuningswebsite voor meer informatie. U kunt de update ook downloaden op onze ondersteuningswebsite en deze uitvoeren via USB. Ga naar de productpagina van uw tv voor meer informatie.
Relevante producten:
- Modellen uit 2019: De series AG8, XG80, XG81, XG83 en XG90
- Modellen uit 2018: De series AF8, WF80, XF75, XF78, XF80, XF83, XF85, XF87 en XF90
- Modellen uit 2017: De series A1, XE80, XE83, XE85, XE90, XE93 en XE94
- Modellen uit 2016: De series SD80, XD70, XD75, XD80, XD83 en ZD9
OPMERKINGEN:
- Als u al hebt geüpgraded naar Android 8.0 Oreo (firmwareversie v6.5830), wordt u ten zeerste aangeraden om de nieuwste firmware te installeren. Deze firmware lost problemen op die u eventueel hebt ervaren en bevat extra verbeteringen.
- De upgrade naar Android 8.0 Oreo is nu beschikbaar, als u deze nog niet hebt uitgevoerd. Een overzicht van de voordelen die het Oreo-besturingssysteem biedt voor uw tv, vindt u hier: Wat zal er veranderen wanneer de tv is bijgewerkt naar Android OS 8.0 Oreo?
Raadpleeg het volgende als u de modelnaam wilt controleren.
De modelnaam, het serienummer en de systeemsoftwareversie van uw BRAVIA-TV controleren
Raadpleeg het volgende als u de software wilt bijwerken.
Hoe kan ik firmware-/software-updates voor mijn Android TV uitvoeren?
Wat zal er veranderen wanneer de tv is bijgewerkt naar Android OS 8.0 Oreo?
Met tv-software-updates worden verschillende functies toegevoegd en verbeterd. Raadpleeg het volgende voor meer informatie:
Wat is er gewijzigd in het startmenu?
Raadpleeg het volgende voor meer informatie over de verschillen in het startscherm tussen vóór en na de update.
Wat is er gewijzigd in het startmenu na de software-update?
Een onbekend bericht wordt nu weergegeven.
- Raadpleeg het volgende als u de tv inschakelt en rechtsboven in het scherm een foutbericht ziet zoals Unable to access the Internet (Geen toegang tot internet).
Wat betekent het bericht rechtsboven in het scherm wanneer de tv is ingeschakeld?
- Raadpleeg het volgende voor meer informatie over berichten die worden weergegeven in het startmenu.
Wat betekent het bericht in het startmenu?
*Android en Android TV zijn handelsmerken van Google LLC; Oreo is een handelsmerk van de Mondelez International, Inc.-groep.