Artikel-ID : 00237368 / Laatst gewijzigd : 27/03/2020

Het apparaat lijkt niet op te laden

    Als de batterij leeg is, kan het tot 30 minuten duren voordat het apparaat reageert op het opladen. Gedurende deze tijd kan het scherm volledig donker blijven, zonder dat het oplaadpictogram wordt weergegeven. Houd er ook rekening mee dat het tot 4 uur kan duren voordat een geheel lege batterij volledig is opgeladen.

    • Probeer deze stappen om te achterhalen of het probleem verband houdt met de lader.
      • Zorg ervoor dat u een originele lader van Sony gebruikt die speciaal is bedoeld voor het opladen van uw apparaat.
      • Gebruik een originele lader van Sony die is aangesloten op een stopcontact om uw apparaat op te laden. Uw apparaat wordt veel langzamer opgeladen wanneer u het oplaadt via een computer en de USB-kabel.
      • Koppel de USB-kabel los van uw apparaat en sluit de kabel vervolgens weer aan op de USB-poort van het apparaat. Zorg ervoor dat de kabel van de lader goed is aangesloten op de USB-poort van uw apparaat, zonder obstakels zoals een beschermhoes. Controleer of de lader goed is aangesloten op een stopcontact met een actieve voedingsbron.
      • Zorg ervoor dat de poort van de lader vrij is van pluizen, stof en vocht. Een afgesloten poort kan ervoor zorgen dat de USB-aansluiting niet goed past, waardoor er niet kan worden opgeladen. Zorg ervoor dat de USB-poort volledig droog is en verwijder voorzichtig pluis of stof met bijvoorbeeld een houten of kunststof tandenstoker of een tandenborstel.
      • Probeer uw apparaat op te laden door een andere USB-kabel aan te sluiten op de USB-poort van een computer. Als het apparaat begint op te laden, kan dit een teken zijn dat de lader niet goed werkt. Vervang de lader door een originele lader van Sony die speciaal voor uw apparaat is bedoeld.
    • Schakel uw apparaat uit en vervolgens weer in. Op deze manier schakelt u alle actieve applicaties uit en maakt u geheugen vrij, waardoor het probleem soms automatisch wordt opgelost.
    • In situaties waarbij het apparaat niet meer reageert of niet normaal opnieuw start, kunt u het apparaat gedwongen opnieuw starten of afsluiten. Er worden geen instellingen of persoonlijke gegevens verwijderd tijdens een gedwongen herstart.

    Het apparaat gedwongen opnieuw starten of afsluiten

    Uw apparaat inschakelen

    • Als een gedwongen herstartprocedure niet lukt, moet u de herstartprocedure van 2 minuten proberen.

    Een herstart van 2 minuten afdwingen

    • Als uw apparaat is uitgerust met de functie Battery Care (Batterijverzorging) en deze is ingeschakeld, kan het zijn dat het apparaat niet volledig is opgeladen, zelfs niet nadat het enkele uren is opgeladen. De functie Battery Care (Batterijverzorging) is bedoeld om de levensduur en prestaties van de batterij te verlengen.

    Battery Care (Batterijverzorging) in- of uitschakelen

    • Update uw apparaat voor optimale prestaties en de nieuwste verbeteringen.
    • Het wordt aanbevolen een back-up te maken van uw belangrijke gegevens en deze te synchroniseren met een Google-account.
    • Gebruik de computerapplicatie Xperia Companion om een softwarereparatie uit te voeren om het apparaat opnieuw in te stellen. Houd er rekening mee dat alle gegevens uit het interne geheugen van het apparaat worden verwijderd wanneer u een softwarereparatie uitvoert. Inhoud die u hebt opgeslagen op een externe SD-kaart, zoals foto's, video's en muziek, wordt niet verwijderd.

    Een back-up maken van uw gegevens met behulp van een computer

    Een back-up maken van apps, telefooninstellingen en oproepgeschiedenis en deze synchroniseren

    De apparaatsoftware herstellen met Xperia Companion