Het scherm blijft donker nadat ik een gesprek heb beëindigd
Wanneer u het apparaat tijdens een gesprek aan uw oor houdt, wordt het scherm uitgeschakeld om te voorkomen dat u de touchscreen onbedoeld activeert. Als u merkt dat het scherm niet wordt ingeschakeld wanneer u het apparaat van uw oor af beweegt, probeer dan het volgende:
- Druk als tijdelijke oplossing licht op de aan-uitknop. Als het scherm niet weer wordt ingeschakeld, drukt u nog een keer op de aan-uitknop.
- Zorg ervoor dat u de tijdelijke beschermfolie hebt verwijderd die het scherm bij aankoop bedekt. De folie is alleen bedoeld om het scherm tijdens het transport te beschermen en kan eenvoudig worden verwijderd.
- Als u beschermfolie op uw apparaat hebt aangebracht, zorg er dan voor dat deze speciaal is bedoeld voor uw Xperia-model. Het is belangrijk dat de beschermfolie van het scherm gaten heeft die nauwkeurig zijn aangebracht, zodat de nabijheidssensor niet wordt geblokkeerd. Raadpleeg de overzichtsafbeelding in de gebruikershandleiding om de exacte locatie van de nabijheidssensor voor uw Xperia-model te controleren.
- Schakel uw apparaat uit en vervolgens weer in. Op deze manier schakelt u alle actieve applicaties uit en maakt u geheugen vrij, waardoor het probleem soms automatisch wordt opgelost.
- Update uw apparaat voor optimale prestaties en de nieuwste verbeteringen.
- Het wordt aanbevolen een back-up te maken van uw belangrijke gegevens en deze te synchroniseren met een Google-account.
- Gebruik de computerapplicatie Xperia Companion om een softwarereparatie uit te voeren om het apparaat opnieuw in te stellen. Houd er rekening mee dat alle gegevens uit het interne geheugen van het apparaat worden verwijderd wanneer u een softwarereparatie uitvoert. Inhoud die u hebt opgeslagen op een externe SD-kaart, zoals foto's, video's en muziek, wordt niet verwijderd.
Een back-up maken van uw gegevens met behulp van een computer
Een back-up maken van apps, telefooninstellingen en oproepgeschiedenis en deze synchroniseren