De audio, video, of beide vallen weg wanneer ik een HDMI®-aansluiting gebruik.
Voer de hieronder beschreven stappen uit om na te gaan waarom de audio, video of beide wegvallen wanneer een HDMI®-aansluiting wordt gebruikt.
OPMERKING: Omdat elk van deze stappen een mogelijke oplossing biedt voor het probleem, dient u na elke stap te controleren of de audio of video wordt weergegeven om er zeker van te zijn dat het wegvallen van audio of video niet meer optreedt.
- Zorg ervoor dat de kabels goed vast zijn aangesloten op alle componenten.
- Zorg dat de HDMI kabel niet is samengebonden met of zich naast een netsnoer bevindt. Netsnoeren en andere kabels die spanning overbrengen kunnen interferentie in het HDMI®-signaal veroorzaken. Daarom wordt aangeraden om tijdens de installatie de HDMI®-kabel gescheiden te houden van andere snoeren of kabels.
- Als het audiosysteem is aangesloten op een invoerapparaat dat niet compatibel is met HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection), kunnen geen beelden worden uitgevoerd.
Controleer in dit geval de specificaties van het aangesloten apparaat. - Voor STR-DN1060 en STR-DN860;
Als er geen 4K-inhoud kan worden weergegeven op de tv, controleer dan het volgende:- Wanneer u een apparaat dat compatibel is met HDCP 2.2 aansluit voor de weergaven van 4K-inhoud, moet u controleren dat het apparaat is verbonden met de HDMI® IN SAT/CATV-aansluiting en dat de tv is verbonden met de HDMI® OUT (ARC)-aansluiting van de AV-ontvanger.
- Afhankelijk van de tv of het videoapparaat, kan het zijn dat 4K-inhoud niet wordt weergegeven. Controleer de mogelijkheden en de instellingen van de tv en het videoapparaat.
- Gebruik een High Speed HDMI®-kabel om 4k-inhoud weer te geven.
- Probeer een andere HDMI-kabel voor de verbinding te gebruiken.
OPMERKING: De kwaliteit van de HDMI®-kabel kan ook de oorzaak zijn van een wegvallend signaal. Het is aangeraden om een HDMI®-kabel van Sony te gebruiken of een High Speed HDMI®-kabel verkrijgbaar bij uw plaatselijke elektrohandelaar. - Controleer of de juiste ingang is geselecteerd op het Home Audio-systeem.
- Initialiseer het audioapparaat of stel de fabriekswaarden ervan opnieuw in.
OPMERKING: Voor informatie over stappen die specifiek voor uw model zijn, of over het opnieuw instellen van het apparaat, raadpleegt u de meegeleverde handleiding. - Reset de HDMI-aansluiting:
- Koppel, terwijl deze apparaten zijn ingeschakeld, de netsnoeren van de tv en het apparaat los uit het stopcontact.
- Koppel de HDMI®-kabels los van de tv en het andere product.
- Wacht 60 seconden.
- Plaats, terwijl de HDMI®-kabels zijn losgekoppeld, de netsnoeren weer in het stopcontact.
- Zet de tv aan.
- Sluit de HDMI®-kabels opnieuw aan.
- Schakel het via HDMI® aangesloten product in.
- Koppel de HDMI-kabel los van beide producten en sluit de kabel vervolgens in de omgekeerde richting aan. In sommige gevallen kunnen problemen met de verbinding hierdoor worden opgelost.