Ik heb hulp nodig met mijn account van Sony of met de registratie van mijn product in My Sony
Inhoudsopgave
- Hoe kan ik mijn Sony-product registreren?
- Ongeldig e-mailadres of wachtwoord
- My Sony-account is vergrendeld
- Wijzigingen aanbrengen aan een account van Sony
- My Sony koppelen aan andere accounts van Sony
- Hoe schakel ik 2-stapsverificatie in?
- Wat moet ik doen als ik het product dat ik wil registreren niet kan vinden?
Hoe kan ik mijn Sony-product registreren?
- Ga naar de website voor productregistratie van Sony Europe.
- Selecteer uw land in de lijst.
- U kunt zich op drie manieren aanmelden bij My Sony: via uw e-mailadres, Google-account (knop 'Aanmelden met Google') of Facebook-account (knop 'Aanmelden met Facebook').
- U kunt uw bestaande Sony-accounts koppelen en u aanmelden met uw account voor My Sony, de community of een van deze andere online services van Sony.
- Als u nog geen Sony-account hebt, selecteert u het tabblad 'Create account' (Account maken) om een account te maken en meldt u zich vervolgens aan.
- Begin met uw productregistratie.
Ongeldig e-mailadres of wachtwoord
Stap 1: Controleer of u uw geregistreerde e-mailadres correct hebt ingevoerd
- Zorg ervoor dat het e-mailadres invoert dat is gekoppeld aan uw Sony-account en dat het niet verkeerd gespeld is.
- Als u eerder een account bij Sony hebt aangemaakt en deze niet binnen de vastgestelde periode (72 uur) via e-mail hebt bevestigd, kunt u dit account niet gebruiken. Dit geldt voor alle services van Sony. Meld u aan bij dit ongeverifieerde account, verstuur de activatie-/verificatiekoppeling opnieuw en activeer uw account via e-mail.
- U kunt hetzelfde e-mailadres gebruiken dat aan uw andere accounts van Sony is gekoppeld om u aan te melden bij My Sony. U kunt uw My Sony-account koppelen aan uw andere Sony-accounts (bijv. PlayStation Network).
Stap 2: Gebruik de functie 'Forgot my password' (Wachtwoord vergeten)
U kunt uw wachtwoord opnieuw instellen door de volgende opties te proberen:
- Geef de geboortedatum op waarmee u bent geregistreerd.
- Beantwoord uw beveiligingsvraag.
- Mobiele verificatie (Ga naar 'Hoe schakel ik 2-stapsverificatie in?').
Nadat u deze stappen hebt uitgevoerd, ontvangt u een koppeling om uw wachtwoord opnieuw in te stellen. Als u geen e-mail hebt ontvangen, controleert u uw map met ongewenste e-mail. Probeer anders de koppeling opnieuw te versturen of wacht 24 uur en probeer het opnieuw.
My Sony-account is vergrendeld
'The maximum number of failed login attempts has been reached. Uw account wordt 120 minuten vergrendeld om uw beveiliging te beschermen.'
Nadat u 120 minuten hebt gewacht, zorgt u ervoor dat de Caps Lock of Num Lock op uw toetsenbord niet kunnen verstoren hoe u uw wachtwoord invoert.
U kunt ook uw wachtwoord opnieuw instellen met behulp van de functie Forgot your password (Wachtwoord vergeten).
Wijzigingen aanbrengen aan uw account van Sony
Uw accountgegevens wijzigen (e-mail, wachtwoord en adres)
- Meld u aan bij uw Sony-account.
- Ga naar [My Account Details] (Mijn accountgegevens).
- Werk de gewenste velden bij.
Ik wil mijn account van Sony verwijderen
Wij vinden het jammer dat u weggaat, maar u kunt uw account verwijderen door deze stappen te volgen:
- Meld u aan bij uw Sony-account.
- Klik op [My Account Details] (Mijn accountgegevens).
- Scrol helemaal naar beneden en selecteer [Remove account] (Account verwijderen).
My Sony koppelen aan andere accounts van Sony
Als u al een account hebt bij een andere service van Sony, kunt u zich bij My Sony aanmelden met de gegevens van dat account. U ontvangt dan een bericht waarin u wordt gevraagd om uw account te upgraden. Het kan zijn dat u enkele aanvullende moet gegevens invullen om de upgrade te voltooien. En vice versa: als u een Sony-account hebt aangemaakt, kunt u dat gebruiken om u aan te melden bij andere services van Sony.
U kunt uw accounts voor de volgende onlinediensten van Sony koppelen:
- Als u accounts wilt koppelen, moet het e-mailadres dat voor elke account is geregistreerd hetzelfde zijn.
- Deze diensten zijn mogelijk niet beschikbaar in alle landen/regio's.
Beschikbare services van Sony Europe
- My Sony
- Community
Beschikbare diensten van andere bedrijven binnen de Sony Group
- PlayStation™ Network
- PlayStation™ Plus
Ga hiervoor naar gekoppelde accounts voor Sony-services voor meer informatie.
Hoe schakel ik 2-stapsverificatie in?
Als u een extra beveiligingslaag wilt toevoegen, kunt u ervoor kiezen om een verificatiecode te ontvangen via een tekstbericht of via een authenticatie-app wanneer u zich aanmeldt bij uw account van Sony. U kunt deze instelling op elk gewenst moment wijzigen door naar de instellingen voor 2-stapsverificatie te gaan.
Hoe schakel ik 2-stapsverificatie in?
Hoe meld ik me aan met een back-upcode als de verificatie-app niet werkt?
Wat moet ik doen als ik het product dat ik wil registreren niet kan vinden?
- Controleer eerst of het product dat u wilt registreren een product van Sony Electronics is (hieronder vallen ook: Tv, audio- en video-, mobiele [Xperia] en fotografieproducten). Als u een Sony Professional-product of een PlayStation-console hebt, kunt u naar een van de volgende pagina's gaan:
- Als u uw product nog steeds niet kunt vinden, ook al weet u zeker dat het een product van Sony Electronics is en u hebt de productnaam handmatig getypt, probeert u het te zoeken in het vervolgkeuzemenu.
- Als u het product hebt aangeschaft in een andere regio dan Europa (bijv. in het Aziatisch-Pacifisch gebied of Amerika), gaat u naar de website van de betreffende regio om uw product te registreren. Producten die buiten Europa zijn gekocht, kunt u momenteel niet registreren bij My Sony. Wij verontschuldigen ons voor dit ongemak.
- Als deze twee opties niet helpen, ontbreekt uw apparaat mogelijk in onze database. Neem contact met ons op om dit te bevestigen.