Artikel-ID : 00184661 / Laatst gewijzigd : 04/09/2018

Het Wi-Fi-signaal valt weg of wordt van tijd tot tijd onderbroken. (Voor Android TV)

    BELANGRIJK: Dit antwoord is voor Android TV. Voor niet-Android TV's raadpleegt u 
    Het Wi-Fi-signaal valt weg of wordt van tijd tot tijd onderbroken. (Voor niet-Android TV's)

    Als het Wi‑Fi-signaal soms of vaak wordt onderbroken, controleert u eerst de status van het netwerkpictogram in het menuscherm van de tv. Na de controle van de status van het netwerkpictogram, is de oorzaak wellicht één van de onderstaande symptomen.
    Probeer het volgende.

    1. Druk op de knop Home op de afstandsbediening.
    2. Blader omlaag naar de categorie Instellingen.
    3. Controleer de status van het netwerkpictogram.

      Afbeelding

      Controleer de verbindingsstatus in de volgende tabel en controleer vervolgens de bijbehorende bevestigingsitems.

       Netwerkpictogram

       Wi-Fi-verbindingsstatus / bevestigingsitems

       Afbeelding De signaalsterkte van de Wi-Fi is zwak. Controleer de items 1, 2, 3, 5 en 6.
       Afbeelding De tv is niet verbonden met een Wi-Fi-router. Controleer de items 4 en 5.
       Afbeelding De tv is verbonden met een Wi-Fi-router, maar heeft geen verbinding met internet. Controleer item 4.

      OPMERKING: Als de tv helemaal geen verbinding kan maken met Wi-Fi, raadpleegt u De Android TV kan niet met internet worden verbonden: een diagnose van het netwerk uitvoeren

    Bevestigingsitems

    1. De signaalsterkte van de Wi-Fi is zwak.
      Als het signaal zwak is, kunnen signaalonderbrekingen worden gereduceerd door de Wi-Fi-router dicht bij de tv te plaatsen.
    2. De tv staat te dicht bij de router.
      Als de tv en de router te dicht bij elkaar staan, werkt de communicatie mogelijk niet.  
      We raden u aan om tussen de tv en de router een afstand aan te houden van meer dan1 meter.
    3. Er worden andere Wi-Fi-apparaten gebruikt in hetzelfde netwerk.
      Als andere apparaten grote bestanden downloaden, zoals video's, gaat de netwerksnelheid mogelijk omlaag. In dit geval raden we aan om het downloaden van video's te stoppen.
    4. De tv / router / modem resetten
      Door resetten van deze apparaten kan het Wi-Fi-signaal van de verbinding mogelijk worden verbeterd.
      Om de tv te resetten, raadpleegt u  Een Android TV opnieuw starten (resetten)
      Om de router of modem te resetten, raadpleegt u de handleiding van het apparaat.
    5. Interferentie door andere draadloze apparaten, elektrische apparatuur of de omgeving
      Als er thuis veel draadloze apparaten of elektrische apparatuur, zoals magnetrons, worden gebruikt,
      wordt de Wi-Fi-functie van de tv wellicht beïnvloed.
      Probeer deze draadloze / elektrische apparaten uit te schakelen of ze uit de buurt te houden van de tv.
      Elektromagnetische straling kan eveneens optreden, afhankelijk van de omgeving waarin de tv is geïnstalleerd. Als u de omgeving kunt veranderen, wijzigt u de installatielocatie en controleert u of de prestaties verbeteren.

       Apparaten die elektromagnetische straling kunnen veroorzaken

      Omgevingen die elektromagnetische straling kunnen veroorzaken 

       - magnetrons 
       - draadloze telefoons
       - Bluetooth-apparaten
       - garagedeuropeners 
       - draadloos speelgoed etc.
       - Locaties die elektromagnetische straling veroorzaken, zoals in de buurt van lange hoogspanningsleidingen 
       - Locaties die statische elektriciteit genereren
       - Locaties met muren, bureaus of deuren met metalen oppervlakken etc.
       
    6. Frequentieband-instelling van de Wi-Fi-router
      Afhankelijk van de Wi-Fi-router, zijn mogelijk zowel de 2,4GHz- als de 5GHz-frequenties beschikbaar.
      We raden u aan de 5GHz-frequentieband te gebruiken, als die beschikbaar is.

      Als u na het volgen van alle bovenstaande stappen problemen blijft ondervinden met het netwerk, raden we u aan een bekabelde LAN-verbinding met uw modem of router te gebruiken.

    OPMERKING: Als de tv helemaal geen verbinding kan maken met Wi-Fi, raadpleegt u De Android TV kan niet met internet worden verbonden: een diagnose van het netwerk uitvoeren