Artikel-ID : 00223173 / Laatst gewijzigd : 27/06/2019

Service voor gegevensherstel

    Problemen met uw media? Per ongeluk gegevens verloren?Gratis service van Sony voor gegevensherstel

    Sony is hier om u te helpen. Omdat wij begrijpen hoe belangrijk gegevens zijn voor professionals, doen wij er bij Sony alles aan om die van u veilig te houden. Probeer onze service voor defecte producten en gegevensherstel als u problemen ondervindt.

     

    Hoe werkt onze service voor defecte producten en gegevensherstel?
     

    1. Garantie: Controleer of de garantieperiode van uw product nog loopt — neem contact op met uw leverancier of verkoper als u het niet zeker weet.
       
    2. ​​Stuur een e-mail naar ons klantinformatiecentrum met details over de problemen die u ondervindt. Vermeld het land waar u woont.
      Het personeel van ons klantinformatiecentrum begeleidt u stap voor stap door het proces dat u moet volgen. Hier kunt u met ons in contact komen. 
      Tip: Voor elke productclaim hebben we een origineel aankoopbewijs (factuur/bon) nodig, dus bespaar tijd door uw bewijs in te scannen en als bijlage mee te sturen met uw e-mail.
       
    3. Vervanging en herstel: Sony zal producten volgens de garantie vervangen en onze deskundige medewerkers zullen proberen uw gegevens te herstellen. Wij zullen gebruikmaken van alle systemen en technieken tot onze beschikking om zoveel mogelijk kans te maken uw verloren gegevens te herstellen. We kunnen echter niet garanderen dat gegevens kunnen worden hersteld.
      Het proces gaat als volgt: 

      1. U stuurt ons uw kaart/apparaat om te worden hersteld. 

      2. Onze medewerkers proberen de gegevens op die kaart/dat apparaat te herstellen. 

      3. Als gegevensherstel lukt, wordt de kaart/het apparaat geanalyseerd op mogelijke problemen. 
        Als de analyse tot een positief resultaat leidt, dragen onze medewerkers de herstelde gegevens over naar de oorspronkelijke functionele kaart/het oorspronkelijke functionele apparaat

      4. Als de kaart/het apparaat niet meer functioneert, worden de herstelde gegevens overgedragen naar een nieuwe kaart. 

      5. Als het herstel mislukt, informeren wij u hierover. Samen bespreken we andere mogelijk stappen. U kunt bijvoorbeeld verschillende opties proberen. Wij kunnen ook verdere testen uitvoeren op de kaart/het apparaat of
        deze/dit in de oorspronkelijke staat terugsturen. 

      6. Tot slot kunnen wij, met uw instemming, de kaart/het apparaat volledig testen: na het uitvoeren van een diagnostische test initialiseren we de geheugencellen van de kaart/het apparaat. Maar dit betekent dat het niet mogelijk is om nogmaals gegevens te proberen te herstellen.
         

     

    Hoeveel kost deze service? 

    Om onze service voor gegevensherstel te gebruiken, hoeft u alleen de kosten van het verzenden van het product naar Sony Belgium te betalen. Sony verzorgt alle andere uitgaven: vervanging, herstel en de terugzending van uw product. 

     

    Welke producten komen in aanmerking voor de service voor gegevensherstel?

    • Draagbare opslag: Gegevensherstel is alleen mogelijk als de (interne) HDD in orde is
    • Professionele RAID: Gegevensherstel is alleen mogelijk als de (interne) HDD in orde is en de configuratie 'RAID1' wordt gebruikt 
     
    CategorieDraagbare opslagProfessionele RAIDProfessionele SSDXQD G-serieXQD M-serie
    ModelnaamPSZ-HA1PSZ-RA4TSV-GS48QD-G32EQD-M32A
    PSZ-HA2PSZ-RA6TSV-GS96QD-G64EQD-M64A
    PSZ-HC1TPSZ-RA8TSV-MGS50QD-G120FQD-M128A
    PSZ-HC2TPSZ-RA12TSV-MGS1TQD-G240F 
    PSZ-HB1T SV-MGS2T  
    PSZ-HB2T    

     

    CategorieSxS PRO+SxS-1CFastSDExterne SSD
    ModelnaamSBP-64ESBS-32G1CCAT-G32SF-G32SL-EG2
    SBP-128ESBS-64G1CCAT-G64SF-G64SF-EG5
    SBP-256ESBS-128G1CCAT-G128SF-G128SL-EG1
       SF-G32T 
       SF-G64T 
       SF-G128T