Artikel-ID : 00155239 / Laatst gewijzigd : 26/10/2020

Ik heb hulp nodig met mijn account van Sony of met de registratie van mijn product in My Sony

    Index:


     

    E-mailadres of wachtwoord is ongeldig

     

    Stap 1: Controleer of u uw geregistreerde e-mailadres correct hebt ingevoerd.


    Mogelijk staat er een teken op de verkeerde plaats of moet u een ander e-mailadres hebben:

    • My Sony is gekoppeld aan andere accounts van Sony zoals PlayStation Network, Sony Home Entertainment, Xperia en meer: U kunt hetzelfde e-mailadres gebruiken dat aan uw andere accounts van Sony is gekoppeld om u aan te melden bij My Sony.
       
    • Als u in het verleden een account bij Sony hebt aangemaakt en niet binnen de vastgestelde periode (72 uur) uw e-mailadres hebt bevestigd, kunt u dit account niet gebruiken. Dit geldt voor alle services van Sony. Meld u aan bij dit ongeverifieerde account, verstuur de activatie-/verificatiekoppeling opnieuw en activeer uw account via e-mail.


    Stap 2: Gebruik de functie 'Forgot my password' (Wachtwoord vergeten)

    U kunt uw wachtwoord opnieuw instellen door de volgende opties te proberen:

    1. Geef de geboortedatum op waarmee u bent geregistreerd.
    2. Beantwoord uw beveiligingsvraag.
    3. Mobiele verificatie (Hoe schakel ik 2-stapsverificatie in? — zie hieronder).

    Nadat u de stappen hebt uitgevoerd, ontvangt u een koppeling om uw wachtwoord opnieuw in te stellen. Als u geen e-mail hebt ontvangen, controleer dan uw spammap.
    Probeer anders de koppeling opnieuw te verzenden of wacht 24 uur en probeer het opnieuw.

    Opmerking: Ons systeem vraagt u onmiddellijk om contact op te nemen met de ondersteuningsafdeling als een van de drie verificatieopties niet goed gaat. Vergeet niet dat u nog steeds de overige opties kunt proberen!

     

    My Sony-account is vergrendeld

    'The maximum number of failed login attempts has been reached. To protect your security, your account will be locked for 120 minutes.' (Het maximum aantal mislukte aanmeldpogingen is bereikt. Uw account wordt om veiligheidsredenen 120 minuten geblokkeerd.)

    Nadat u 120 minuten hebt gewacht, controleert u of de toetsen Caps Lock of Num Lock niet zijn geactiveerd op uw toetsenbord.
    U kunt ook gewoon uw wachtwoord opnieuw instellen met de functie Forgot your password (Wachtwoord vergeten).
     

    Wijzigingen aanbrengen aan een account van Sony

    Uw accountgegevens wijzigen (e-mail, wachtwoord en adres)

    • Meld u aan bij uw Sony-account.
    • Ga naar [My Account Details] (Mijn accountgegevens).
    • Werk de gewenste velden bij.
       

    Ik wil mijn account van Sony verwijderen

    Wij vinden het jammer dat u weggaat, maar u kunt uw account verwijderen door deze stappen te volgen:

    • Meld u aan bij uw Sony-account.
    • Klik op [My Account Details] (Mijn accountgegevens).
    • Scrol helemaal naar beneden en selecteer [Remove account] (Account verwijderen).

     

    My Sony koppelen aan andere accounts van Sony

    Als u al een account hebt bij een andere service van Sony, kunt u zich bij My Sony aanmelden met de gegevens van dat account. U ontvangt dan een bericht waarin u wordt gevraagd om uw account te upgraden. Het kan zijn dat u enkele aanvullende moet gegevens invullen om de upgrade te voltooien. Andersom kan ook: als u een My Sony-account hebt aangemaakt, kunt u dat gebruiken om u aan te melden bij andere services van Sony.

    U kunt uw accounts voor de volgende onlinediensten van Sony koppelen:

    Beschikbare diensten van Sony Europe:

    • My Sony
    • Community van Sony

    Beschikbare diensten van andere bedrijven binnen de Sony Group:

    • Xperia Lounge
    • Xperia Store
    • SonyMobile.com
    • MyAccount
    • Developer World
    • PlayStation™ Network
    • PlayStation™ Plus
    • PlayStation™ Video
    • PlayStation™ Music
    • PlayStation™ Now
    • PlayStation™ Vue

     

    Hoe schakel ik 2-stapsverificatie in?

    Als u een extra beveiligingslaag wilt toevoegen, kunt u ervoor kiezen om een verificatiecode te ontvangen via een tekstbericht of via een authenticatie-app wanneer u zich aanmeldt bij uw account van Sony. U kunt deze instelling op elk gewenst moment wijzigen door naar de instellingen voor 2-stapsverificatie te gaan.

    2-stapsverificatie inschakelen: 

    1. Meld u aan bij My Sony. Klik op of beweeg de muis over uw naam in de rechterbovenhoek en selecteer vervolgens [My Account Details] (Mijn accountgegevens).
    2. Scrol omlaag naar [Change Other Security Details] (Andere beveiligingsinstellingen wijzigen) en klik vervolgens op [Update] (Bijwerken).
    3. Open het tabblad [Security] (Beveiliging) en scrol omlaag naar [2-Step Verification] (2-stapsverificatie) en klik vervolgens op [Edit] (Bewerken).
    4. Wanneer u wordt gevraagd hoe u de verificatiecode wilt ontvangen, selecteert u Text message (Tekstbericht) of Authenticator App (Authenticatie-app)). 

    Volg daarna de instructies op het scherm:

    • Text Message (Tekstbericht): Voer uw telefoonnummer in. Controleer het tekstbericht dat naar uw mobiele telefoon is verzonden en voer de zescijferige verificatiecode in. Klik op [Verify] (Verifiëren).
    • Authenticator App (Authenticatie-app): Open de authenticatie-app op uw mobiele apparaat en scan de QR-code of kopieer en plak de alfanumerieke code die wordt weergegeven op het scherm. Voer de verificatiecode in die u van de authenticatie-app hebt gekregen. 

    Back-upcodes
    Als het niet lukt de code voor 2-stapsverificatie per tekstbericht te ontvangen of als uw authenticatie-app niet werkt, kunt u zich aanmelden met een back-upcode. U ontvangt 10 codes die u elk eenmaal kunt gebruiken. U kunt back-upcodes gebruiken voor zowel tekstberichten als verificatie met een authenticatie-app. 


     

    Wat moet ik doen als ik het product dat ik wil registreren niet kan vinden?

    1. Controleer eerst of het product dat u wilt registreren een product van Sony Electronics is (hieronder vallen ook tv-, audio- en fotografieproducten). Als u een Sony Mobile-apparaat (Xperia) of een Sony Professional-product hebt, kunt u naar een van de volgende pagina's gaan:
    1. Als u uw product nog steeds niet kunt vinden, ook al weet u zeker dat het een product van Sony Electronics is en u hebt de productnaam handmatig getypt, probeert u het te zoeken in het vervolgkeuzemenu.
       
    2. Als u het product hebt aangeschaft in een andere regio dan Europa (bijv. in het Aziatisch-Pacifisch gebied of Amerika), gaat u naar de website van de betreffende regio om uw product te registreren. Producten die buiten Europa zijn gekocht, kunt u momenteel niet registreren bij My Sony. Wij verontschuldigen ons voor dit ongemak.
    1. Als deze twee opties niet helpen, ontbreekt uw apparaat mogelijk in onze database. Neem contact met ons op om dit te bevestigen.