Artikel-ID : 00237408 / Laatst gewijzigd : 27/01/2020

Het geluid tijdens gesprekken is slecht

    Als de geluidskwaliteit tijdens gesprekken slecht is, kunt u deze handelingen een voor een uitvoeren. Controleer na elke actie of het probleem is opgelost voordat u de volgende probeert.

    Tip

    De volgende stappen kunnen per Android-versie verschillen. Als u wilt weten welke Android-versie uw apparaat heeft, zoekt en tikt u op Settings (Instellingen) > About phone (Over de telefoon) > Android version (Android-versie). Als About phone (Over de telefoon) niet wordt weergegeven onder Settings (Instellingen), tikt u op System (Systeem).

    • Controleer de signaalsterkte van het netwerk op de statusbalk om te controleren of het apparaat is verbonden met een netwerk. Als het signaal zwak is of als u geen signaal hebt, ga dan naar een open plek zonder obstakels of ga dicht bij een raam staan.
    • Als het apparaat een hoes heeft, verwijdert u deze om te zien of de geluidskwaliteit verbetert.
    • Zorg ervoor dat uw hand de microfoon van de telefoon niet bedekt en controleer of er geen water of stof in de microfoon of het gebied er omheen zit.
    • Schakel uw apparaat uit en vervolgens weer in. Op deze manier schakelt u alle actieve applicaties uit en maakt u geheugen vrij, waardoor het probleem soms automatisch wordt opgelost.
    • Bel een andere telefoon om te controleren of er geen probleem is met de oorspeaker van de telefoon die u belde toen het probleem zich voordeed. Bel indien mogelijk met een andere SIM-kaart om er zeker van te zijn dat uw huidige SIM-kaart niet defect of oud is.

    Als de voorgestelde oplossingen niet werken, probeer dan de volgende acties:

    • Voer een snelle test uit om te controleren of de microfoon en de oorspeaker goed werken.

    Een test uitvoeren met behulp van Support

    • Gebruik de Safe mode (Veilige modus) om te controleren of het probleem wordt veroorzaakt door gedownloade applicaties. In de Safe mode (Veilige modus) start het apparaat alleen met software en applicaties die al waren geïnstalleerd toen u het apparaat kocht. Als de prestaties van het apparaat verbeteren in de Safe mode (Veilige modus), is het waarschijnlijk dat een of meer van uw naderhand gedownloade applicaties het apparaat negatief beïnvloeden. U kunt de Safe mode (Veilige modus) afsluiten en het apparaat opnieuw starten om de applicatie(s) te verwijderen die het probleem waarschijnlijk veroorzaken. Als het probleem recent is en u niet zeker weet welke applicatie het probleem veroorzaakt, kunt u beginnen door de meest recent gedownloade applicatie te verwijderen.

    Safe mode (Veilige modus) inschakelen

    Een applicatie verwijderen uit het applicatiescherm (Android 10)

    Een applicatie verwijderen uit het applicatiescherm (Android 9/Android 8)

    • Update uw apparaat voor optimale prestaties en de nieuwste verbeteringen.
    • Herstel de standaardinstellingen. Dit is soms de beste oplossing als het apparaat niet meer goed werkt, maar houd er rekening mee dat alle persoonlijke inhoud die is opgeslagen in het interne geheugen van uw apparaat, wordt verwijderd. Maak een back-up van de gegevens die u wilt bewaren.

    Een back-up maken van uw gegevens met behulp van een computer

    Een back-up maken van apps, telefooninstellingen en oproepgeschiedenis en deze synchroniseren

    De standaardinstellingen herstellen (Android 10)

    De standaardinstellingen herstellen (Android 9)

    De standaardinstellingen herstellen (Android 8)