Hoe kan ik de internetstatus controleren wanneer de verbinding van de Blu-ray Disc-speler uitvalt?
BELANGRIJK: Dit artikel geldt uitsluitend voor Sony-producten met internetcapaciteiten. Als modelspecifieke informatie nodig is om de onderstaande stappen uit te voeren, moet je de handleiding raadplegen.
OPMERKING: Omdat elk van deze stappen een mogelijk oplossing biedt voor het probleem, moet je na elke stap de netwerkstatus van het toestel controleren.
- Controleer of de modem en router met het internet verbonden zijn door met een computer enkele website te bezoeken.
OPMERKING: Als de computer of andere internettoestellen geen verbinding maken met het netwerk, kan er een probleem met het internet zijn. Raadpleeg je internetleverancier (ISP) voor bijstand.
- Als je een bedrade Ethernet-verbinding gebruikt, probeer je de Ethernet-kabel op een andere LAN-poort van de router aan te sluiten.
- Als je een beveiligde draadloze netwerkverbinding gebruikt, moet je controleren of de beveiligingscode juist is ingevoerd.
OPMERKINGEN:
- Beveiligingscodes of wachtwoordzinnen voor draadloze netwerken zijn hoofdlettergevoelig.
- Je kunt een computer gebruiken om de beveiligingscode te controleren.
- Als je met je beschikbare middelen de beveiligingscode of wachtwoordzin niet kunt controleren, moet je je internetleverancier raadplegen voor bijstand.
- Controleer of je een IP-adres ziet. Als het IP-adres knippert of met 169 begint, heeft het product een verkeerd IP-adres ontvangen. Probeer in dat geval handmatig een IP-adres in te voeren. .
- Als je geen IP-adres ziet, schakel je het Sony-product en je netwerkuitrusting - kabelmodem en router - uit en weer in door de stroomsnoeren gedurende 30 seconden los te koppelen.
- Controleer of de internetsnelheid aan de minimale aanbevolen specificaties van 2,5 Mb voor inhoud met standaard definitie (SD) en 10 Mb voor inhoud met High Definition (HD) voldoet.
- Zorg dat op het Sony-product de nieuwste update van de systeemsoftware (firmware) geïnstalleerd is.
- Als het probleem aanhoudt, moet je het toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
OPMERKINGEN:
- Een internetverbinding via inbellen wordt niet ondersteund.
- Proxy-verbindingen worden niet ondersteund.
- Netwerken die een aanmelding voor authenticering vereisen, zoals een Virtual Private Network (VPN) of een PPoE, worden niet ondersteund.
- Het is mogelijk dat je de firewall-instellingen van de router moet uitschakelen. Raadpleeg je internetleverancier voor bijstand.