Artikel-ID : 00084646 / Laatst gewijzigd : 25/05/2022Afdrukken

Hoe kan ik de internetstatus controleren wanneer de verbinding van de Blu-ray Disc-speler uitvalt?

    BELANGRIJK: Dit artikel geldt uitsluitend voor Sony-producten met internetcapaciteiten. Als modelspecifieke informatie nodig is om de onderstaande stappen uit te voeren, moet je de handleiding raadplegen.


    OPMERKING:
    Omdat elk van deze stappen een mogelijk oplossing biedt voor het probleem, moet je na elke stap de netwerkstatus van het toestel controleren.

    1. Controleer of de modem en router met het internet verbonden zijn door met een computer enkele website te bezoeken.

      OPMERKING: Als de computer of andere internettoestellen geen verbinding maken met het netwerk, kan er een probleem met het internet zijn. Raadpleeg je internetleverancier (ISP) voor bijstand.

    2. Als je een bedrade Ethernet-verbinding gebruikt, probeer je de Ethernet-kabel op een andere LAN-poort van de router aan te sluiten.
    3. Als je een beveiligde draadloze netwerkverbinding gebruikt, moet je controleren of de beveiligingscode juist is ingevoerd.

      OPMERKINGEN:

      • Beveiligingscodes of wachtwoordzinnen voor draadloze netwerken zijn hoofdlettergevoelig.
      • Je kunt een computer gebruiken om de beveiligingscode te controleren.
      • Als je met je beschikbare middelen de beveiligingscode of wachtwoordzin niet kunt controleren, moet je je internetleverancier raadplegen voor bijstand.
    4. Controleer of je een IP-adres ziet. Als het IP-adres knippert of met 169 begint, heeft het product een verkeerd IP-adres ontvangen. Probeer in dat geval handmatig een IP-adres in te voeren. .
    5. Als je geen IP-adres ziet, schakel je het Sony-product en je netwerkuitrusting - kabelmodem en router - uit en weer in door de stroomsnoeren gedurende 30 seconden los te koppelen.
    6. Controleer of de internetsnelheid aan de minimale aanbevolen specificaties van 2,5 Mb voor inhoud met standaard definitie (SD) en 10 Mb voor inhoud met High Definition (HD) voldoet.
    7. Zorg dat op het Sony-product de nieuwste update van de systeemsoftware (firmware) geïnstalleerd is.
    8. Als het probleem aanhoudt, moet je het toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

      OPMERKINGEN:

      • Een internetverbinding via inbellen wordt niet ondersteund.
      • Proxy-verbindingen worden niet ondersteund.
      • Netwerken die een aanmelding voor authenticering vereisen, zoals een Virtual Private Network (VPN) of een PPoE, worden niet ondersteund.
      • Het is mogelijk dat je de firewall-instellingen van de router moet uitschakelen. Raadpleeg je internetleverancier voor bijstand.