Artikel-ID : 00254441 / Laatst gewijzigd : 07/01/2021Afdrukken

Hoe los ik eenvoudig Android TV app problemen op?

    BELANGRIJK: Dit artikel is alleen van toepassing op specifieke producten. Controleer de toepasselijke producten bovenaan dit artikel.

    Hoe gaan we om met app-problemen op andere apparaten? 

    Het kan gebeuren dat een smartphone-app vastloopt of crasht. Misschien kunt u de app afsluiten, maar als u terugkeert is de app nog steeds vastgelopen. Als u een app alleen afsluit, blijft de app op de achtergrond actief. Door de app daadwerkelijk opnieuw op te starten, worden de problemen of fouten meestal opgelost. 

    Om dit op uw telefoon te doen, opent u het tabblad met actieve toepassingen en veegt u omhoog om de app te sluiten. Dit kunt u ook via de app-instellingen doen. Ook op uw computer kunt u apps geforceerd stoppen via Taakbeheer.

    Op een Android TV kunt u eigenlijk een soortgelijke methode volgen.

    Een app op een Android TV van Sony geforceerd stoppen

    Als u een probleem hebt met een app op uw Android TV van Sony, is het idee hetzelfde. U kunt ook de app-instellingen openen, de app zoeken die problemen veroorzaakt en de functie voor geforceerd stoppen gebruiken om de app opnieuw in te stellen en het probleem op te lossen:

    1. Druk op de Home-knop op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt totdat het app-venster wordt weergegeven.
    2. Navigeer naar de app die u wilt sluiten.
    3. Houd de knop OK op de afstandsbediening op de tegel van de app ingedrukt totdat er een menu wordt weergegeven. 
    4. Selecteer Info in het pop-upmenu en druk op OK op de afstandsbediening. 
    5. Selecteer in het infogedeelte de optie Force stop (Geforceerd stoppen) en bevestig tweemaal met de knop OK op de afstandsbediening.

    Nadat u de app geforceerd hebt gestopt, kunt u de app openen en controleren of deze naar verwachting wordt uitgevoerd. 

    Andere snelle oplossingen

    Alternatieve methoden voor probleemoplossing zijn:

    • Een zachte reset door de stekker van de tv 1 minuut uit het stopcontact te halen. 
    • De app-cache wissen