Een Sony-account aanmaken en uw product registreren
Om uw product te registreren, dient u eerst een Sony-account aan te maken.
Met een My Sony-account ontvangt u:
- aanbiedingen en acties
- uitgebreide productondersteuning via registratie en de app Support by Sony
- en kunt u zich aanmelden bij de online Sony-community.
Klik hier om een account aan te maken.
Het aanmaken van een Sony-account
- Voer eerst een geldig e-mailadres in
- Vul uw gegevens in
- Kies een wachtwoord en bevestig dat. Selecteer een geheime vraag en vul het antwoord in.
Als u uw wachtwoord bent vergeten, wordt u gevraagd om uw geboortedatum te bevestigen.
In het geval dat u in het verleden een geheime vraag hebt ingesteld, kunt u deze nog steeds kiezen om uw wachtwoord op te vragen.
- Geef aan hoe u uw e-mails het liefst ontvangt.
- U ontvangt een e-mail met een koppeling waarmee u uw account kunt activeren.
Om de registratie te voltooien, opent u deze e-mail en klikt u op de koppeling. Deze activatiekoppeling vervalt na 72 uur.
Als de koppeling is verlopen, dient u een nieuwe activatiekoppeling aan te vragen. Hier volgt een voorbeeld van de e-mail:
- Wanneer u uw account hebt geactiveerd, kunt u zich hier aanmelden
Een product van Sony registreren bij My Sony
- Nadat u bent aangemeld, kunt u al uw Sony-producten registreren.
Klik op [Register a new product] (Een nieuw product registreren) in het menu aan de zijkant, of klik op de blauwe knop.
- Vul uw productgegevens in. Gebruik de beschikbare koppelingen als u niet zeker weet wat de modelnaam of het serienummer van uw product is.
Tips:- De zoekfunctie werkt met de modelnaam of de naam van het product zoals het op de markt is verschenen
- De naam van het product zoals het op de markt is verschenen, kan verschillen van de officiële productnaam (bijv. Alpha 7 = ILCE-7)
- Door uw aankoopdatum in te voeren, kunt u uw garantieperiode beter onthouden
- Als u de juiste productnaam hebt ingevoerd, wordt u gevraagd om het serienummer in te voeren (optioneel).
Bv. zoeken op 'a6000' of 'E-bevestiging':
- Wanneer u een product hebt geregistreerd, kunt u:
- Uw product beoordelen en een recensie schrijven
- Met één klik toegang krijgen tot de productpagina met daarop:
- Helpgidsen en handleidingen
- Firmware-updates en software (afhankelijk van het product)
- Tips en probleemoplossing
- Met één klik naar de reparatiepagina van de Sony-ondersteuning gaan
- Eenvoudig discussies in de community met betrekking tot uw product lezen
Hoe gebruik ik de functie snelle registratie
U kunt eventueel ook de website van Sony bezoeken en uw productpagina bezoeken.
Onder het tabblad [Support & Product Registration] (Ondersteuning en productregistratie), vindt u een rechtstreekse koppeling naar de productregistratiepagina.