Artikel-ID : 00205255 / Laatst gewijzigd : 29/05/2022Afdrukken

Een Sony-account aanmaken en uw product registreren

    Om uw product te registreren, dient u eerst een Sony-account aan te maken.

    Met een My Sony-account ontvangt u:

    • aanbiedingen en acties
    • uitgebreide productondersteuning via registratie en de app Support by Sony
    • en kunt u zich aanmelden bij de online Sony-community.

    Klik hier om een account aan te maken.
     

    Het aanmaken van een Sony-account

    1. Voer eerst een geldig e-mailadres in 
    2. Vul uw gegevens in 

    Een MySony-account aanmaken

    1. Kies een wachtwoord en bevestig dat. Selecteer een geheime vraag en vul het antwoord in.
      Als u uw wachtwoord bent vergeten, wordt u gevraagd om uw geboortedatum te bevestigen.
      In het geval dat u in het verleden een geheime vraag hebt ingesteld, kunt u deze nog steeds kiezen om uw wachtwoord op te vragen. 
       
    2. Geef aan hoe u uw e-mails het liefst ontvangt. 
       
    3. U ontvangt een e-mail met een koppeling waarmee u uw account kunt activeren. 
      Om de registratie te voltooien, opent u deze e-mail en klikt u op de koppeling. Deze activatiekoppeling vervalt na 72 uur. 
      Als de koppeling is verlopen, dient u een nieuwe activatiekoppeling aan te vragen. Hier volgt een voorbeeld van de e-mail:


      Voorbeeld van e-mail van MySony

       
    4. Wanneer u uw account hebt geactiveerd, kunt u zich hier aanmelden 

     

    Een product van Sony registreren bij My Sony 

    1. Nadat u bent aangemeld, kunt u al uw Sony-producten registreren.
      Klik op [Register a new product] (Een nieuw product registreren) in het menu aan de zijkant, of klik op de blauwe knop.
       
      Registratieproces MySony
       
    2. Vul uw productgegevens in. Gebruik de beschikbare koppelingen als u niet zeker weet wat de modelnaam of het serienummer van uw product is. 

      Tips:
      • De zoekfunctie werkt met de modelnaam of de naam van het product zoals het op de markt is verschenen
      •  De naam van het product zoals het op de markt is verschenen, kan verschillen van de officiële productnaam (bijv. Alpha 7 = ILCE-7)
      • Door uw aankoopdatum in te voeren, kunt u uw garantieperiode beter onthouden 
      • Als u de juiste productnaam hebt ingevoerd, wordt u gevraagd om het serienummer in te voeren (optioneel).

    Bv. zoeken op 'a6000' of 'E-bevestiging':

    Modelnaamselectie My Sony

     

    1. Wanneer u een product hebt geregistreerd, kunt u:
      1. Uw product beoordelen en een recensie schrijven
      2. Met één klik toegang krijgen tot de productpagina met daarop:
        • Helpgidsen en handleidingen
        • Firmware-updates en software (afhankelijk van het product)
        • Tips en probleemoplossing 
      3. Met één klik naar de reparatiepagina van de Sony-ondersteuning gaan
      4. Eenvoudig discussies in de community met betrekking tot uw product lezen 
         

    Hoe gebruik ik de functie snelle registratie

    U kunt eventueel ook de website van Sony bezoeken en uw productpagina bezoeken. 
    Onder het tabblad [Support & Product Registration] (Ondersteuning en productregistratie), vindt u een rechtstreekse koppeling naar de productregistratiepagina. 

    Pagina snelle registratie