Artikel-ID : 00227256 / Laatst gewijzigd : 15/05/2019

Het Micro Vault-opslagapparaat wordt niet herkend door de computer

Producten en categorieën waar dit artikel op van toepassing is

Controleer na het voltooien van elke stap de functiestatus van het Micro Vault™-opslagapparaat.

Deze stappen zijn van toepassing op computers met het besturingssysteem Microsoft® Windows®.
Neem voor informatie over andere besturingssystemen contact op met de computerfabrikant. 

  1. Probeer een andere USB-poort.
    • Controleer of er geen andere USB-apparaten op de computer zijn aangesloten.
    • Sluit het opslagapparaat rechtstreeks op de USB-poort van de computer aan en niet via een USB-hub.
       
  2. Start de computer opnieuw op.
    • Sluit het opslagapparaat aan meteen nadat de computer is opgestart.
       
  3. Installeer het besturingsprogramma voor het opslagapparaat opnieuw.
    • Als het besturingsprogramma niet goed is geïnstalleerd, herkent uw computer het opslagapparaat mogelijk niet. Voer de volgende stappen uit om de status van het opslagapparaat te controleren:
      1. Klik op uw computer op Start.
      2. Kies Configuratiescherm.
        • De stappen om naar het Configuratiescherm te gaan kunnen variëren, afhankelijk van het besturingssysteem van de computer.
      3. Klik in het Configuratiescherm op Apparaatbeheer.
      4. Controleer onder Universal Serial USB-controllers of het opslagapparaat wordt weergegeven.
        • Als het pictogram ! of × naast het opslagapparaat wordt weergegeven, dan is het niet goed geïnstalleerd.
           
  4. Schakel alle aanwezige software die op uw computer is geïnstalleerd uit (zoals antivirussoftware).
     
  5. Wijzig de toewijzing van de stationsletter.
    • Als het pictogram voor een verwisselbare schijf niet wordt weergegeven onder Deze computer, is deze mogelijk niet toegewezen aan de juiste stationsletter.
      • Neem contact op met de fabrikant van uw computer voor informatie hoe u dit kunt wijzigen.
         
  6. Formatteer het opslagapparaat opnieuw.