Er komt geen geluid uit het audiosysteem wanneer het via eARC is verbonden
Als uw TV en audiosysteem zijn aangesloten via eARC, wordt er mogelijk geen geluid weergegeven wanneer u een video bekijkt die gebruikmaakt van audiocodecs zoals DTS-HD Master Audio of Dolby TrueHD. Controleer het volgende om het probleem op te lossen:
- Sluit de TV en het audiosysteem aan met een HDMI-kabel met Ethernet.
- Controleer of uw audiosysteem eARC ondersteunt en of de instelling is ingeschakeld.
- Controleer de handleiding bij uw apparaat voor modelspecifieke informatie. Handleidingen worden op onze ondersteuningswebsite gepubliceerd.
- Zorg ervoor dat de via de HDMI-aansluitingen van de tv aangesloten externe apparaten ondersteuning bieden voor uitvoer van audiocodecs zoals DTS-HD Master Audio of Dolby TrueHD.
- Raadpleeg uw handleiding of neem contact op met de fabrikant voor meer informatie.
- De tv ondersteunt geen DTS-HD Master Audio en Dolby TrueHD van USB-bestanden, videostreamingservices en uitzendingen.
- Stel de eARC-modus in op Auto in uw tv-instellingen:
- Druk op de Home-knop op de meegeleverde afstandsbediening.
- Selecteer
Instellingen.
- De volgende stappen zijn afhankelijk van de menu-opties die beschikbaar zijn op uw tv:
- Selecteer Weergave en geluid → Audio-uitgang → eARC-modus → Auto.
- Selecteer Geluid → eARC-modus → Auto.
- Stel de speakeruitvoer van de tv in op Audiosysteem:
- Druk op de Home-knop op de meegeleverde afstandsbediening.
- Selecteer
Instellingen.
- Volg de onderstaande instructies in uw tv-menu.
- Weergave en geluid → Audio-uitvoer → Speakers → Audio-systeem.
- Geluid → Speakers → Audiosysteem.
OPMERKING: Afhankelijk van de specificaties van het audiosysteem worden sommige audiocodecs mogelijk niet ondersteund.