Als u wilt controleren of uw tv-model wordt ondersteund door de mobiele app, vouwt u het gedeelte 'Producten en categorieën waar dit artikel op van toepassing is' rechtsboven dit artikel uit.
Landbeschikbaarheid voor de mobiele app TV Channel Editor for BRAVIA
- Oostenrijk
- België
- Bulgarije
- Kroatië
- Tsjechië
- Denemarken
- Estland
- Finland
- Duitsland
- Griekenland
- Hongarije
- Ierland
- Italië
- Letland
- Litouwen
- Luxemburg
- Nederland
- Noorwegen
- Polen
- Portugal
- Roemenië
- Slowakije
- Slovenië
- Spanje
- Zweden
- Zwitserland
- Turkije
- Oekraïne
- Verenigd Koninkrijk
Wat is de mobiele app TV Channel Editor for BRAVIA en waar kan ik deze downloaden?
Met de mobiele app TV Channel Editor for BRAVIA van Sony kunt u uw telefoon gebruiken om al uw satelliet- of kabel tv-zenders te bewerken, te rangschikken en te organiseren. U kunt nu tv-zenders opnieuw rangschikken, hernoemen of verwijderen met slechts een paar tikken op uw smartphone!
TV Channel Editor for BRAVIA is beschikbaar op mobiele apparaten met Android OS en zal binnenkort beschikbaar zijn op iOS.
Klik hieronder op de juiste knop om de mobiele app TV Channel Editor for BRAVIA voor Android of iOS te downloaden (de knop iOS is binnenkort beschikbaar).
De mobiele app TV Channel Editor for BRAVIA gebruiken
Volg de onderstaande stappen om de TV Channel Editor for BRAVIA-app te downloaden naar uw smartphone (als dit nog niet is gebeurd) en deze aan te sluiten op uw tv:
- Zet de tv aan.
- Druk op de toets Quick Settings
(Snelle instellingen) op de afstandsbediening van de tv. - Ga met de afstandsbediening van de tv naar [Settings] (Instellingen) à [Channels & Inputs] (Zenders en ingangen) à [Channels] (Zenders) à [Channel list edit from mobile device] (Zenderlijst bewerken vanaf mobiel apparaat), zoals in de onderstaande schermafbeelding wordt weergegeven.

- Het scherm 'Install and open the app' (Installeer en open de app) toont de naam van uw tv en een QR-code, zoals in de onderstaande schermafbeelding wordt weergegeven.
BELANGRIJK: Sluit het scherm 'Install and open app' op uw tv niet af wanneer u de tv aansluit op de app.

- Download de TV Channel Editor for BRAVIA-app op uw smartphone of ga naar Stap 6 als u dit al hebt gedaan. U kunt de mobiele app op twee manieren downloaden:
- Scan de QR-code die op uw tv wordt weergegeven met uw mobiele apparaat om de downloadpagina van de app te openen. Afhankelijk van uw mobiele apparaat tikt u op het pictogram van de Google Play Store of op het pictogram van de App Store van Apple (binnenkort beschikbaar) en downloadt u de app.
- U kunt ook zoeken naar 'TV Channel Editor for BRAVIA' in de app store op uw smartphone—Google Play Store voor Android of App Store voor iOS (binnenkort beschikbaar)—om de app te downloaden.
- Open na installatie de TV Channel Editor for BRAVIA -app op uw smartphone.
- Tik op de knop 'Agree and continue' (Akkoord en doorgaan) om akkoord te gaan met de licentieovereenkomst voor eindgebruikers.

- Tik op de knop 'Connect to TV' (Verbinding maken met tv). Als u hulp nodig hebt, wordt het scherm 'How to connect to your BRAVIA TV' (Verbinding maken met uw BRAVIA-tv) weergegeven met instructies hoe u verbinding maakt met uw BRAVIA-tv.
- Tik op de knop 'Scan' (Scannen) om het scannen te starten.
- Als de QR-code niet meer wordt weergegeven op uw tv, opent u Instellingen opnieuw:
- Druk op de toets Quick Settings op de tv-afstandsbediening.
- Ga met de afstandsbediening van de tv naar [Settings] (Instellingen) → [Channels & Inputs] (Zenders & Ingangen) → [Channels] (Zenders) → [Channel list edit from mobile device] (Zenderlijst bewerken vanaf mobiel apparaat).
- Als u de pop-up 'Camera permission required' (Toestemming camera vereist) ziet, tikt u op 'OK'.
- Voor Android tikt u op 'While using the app' (Tijdens gebruik van de app) of op 'Only this time' (Alleen deze keer) om de app toe te staan foto's te maken en video's op te nemen. Voor iOS zet u de schakelaar AAN om toegang te verlenen tot de app.
- Scan de QR-code die op uw tv wordt weergegeven met uw mobiele apparaat. Zodra de app verbinding heeft gemaakt met uw tv, verschijnt het scherm 'You are connected!' (U bent verbonden!) op uw tv.
BELANGRIJK: Sluit het scherm 'U bent verbonden' op uw tv niet af terwijl u de zenderlijst op uw mobiele apparaat bewerkt. Anders kan de verbinding verloren gaan.

- Wanneer u klaar bent met het bewerken van uw tv-zenderlijst op uw mobiele apparaat, wordt uw tv dienovereenkomstig bijgewerkt.
Hier leest u hoe u de mobiele TV Channel Editor for BRAVIA-app kunt gebruiken om uw tv-zenderlijst te bewerken.
Zenders opnieuw rangschikken
Volg de onderstaande stappen om de volgorde van zenders in de mobiele app te wijzigen:
- Houd de
drag & drop-hendel aan de rechterkant van de zendernaam die u wilt verplaatsen vast totdat u een trilling voelt.
- Als u de hendel te lang ingedrukt houdt, activeert u de Multiselect-functie waarmee u meerdere zenders tegelijk kunt selecteren (zie het gedeelte 'Meerdere zenders selecteren' hieronder), maar de drag & drop-functie werkt dan niet.
- Terwijl u de hendel vasthoudt, sleept u de geselecteerde zender naar de nieuwe positie (beweeg hem omhoog of omlaag).
- Laat de hendel los om de positie van de zender in de lijst te wijzigen.
- Als u klaar bent met het bewerken van uw zenderlijst, tikt u op de knop 'DONE' (GEREED) linksonder in het scherm om de wijzigingen op te slaan.
Meerdere zenders selecteren
Volg de onderstaande stappen om meerdere zenders in de app te selecteren en hun positie in één keer te wijzigen:
- Houd een van de zenders in de app lang ingedrukt totdat de modus Multiselect is geactiveerd.
- Tik op de zenders die u wilt selecteren. U weet dat een zender is geselecteerd wanneer hij blauw van kleur wordt.
- Als u de geselecteerde zenders helemaal naar boven/onder wilt verplaatsen, tikt u op het pictogram 'Move channels' (Verplaats zenders)
in de rechterbovenhoek van het scherm. Selecteer vervolgens 'To top' (Naar boven) of 'To bottom' (Naar beneden) en bevestig door op 'Move' (Verplaatsen) te tikken.
- TIP: Klik op het pictogram van het vervolgkeuzemenu
(drie verticale stippen) rechtsboven in het scherm om meer opties te zien (bijvoorbeeld 'Select all' (Alles selecteren) of 'Deselect all' (Alle selecties ongedaan maken)) terwijl er meerdere zenders zijn geselecteerd.
- Als u klaar bent met het bewerken van uw zenderlijst, tikt u op de knop 'DONE' (GEREED) linksonder in het scherm om de wijzigingen op te slaan.

Handmatig de zenderposities wijzigen
U kunt de positie van een specifieke zender wijzigen door handmatig de nieuwe positie in te voeren:
- Tik op de zender die u wilt verplaatsen om het scherm 'Edit channel' (Zender bewerken) te openen.
- Voer onder 'Channel position' (Zenderpositie) een nieuwe zenderpositie in (bijvoorbeeld '3').
- De app geeft aan welke zender momenteel is opgeslagen op de gekozen zenderpositie (bijvoorbeeld onder positie 3 staat momenteel: TV4').
- U kunt zenders verplaatsen met Swap (Wisselen) of Insert (Invoegen).
- Met Swap wisselt u de positie van twee geselecteerde zenders (zender 4 wisselt bijvoorbeeld van positie met zender 3).
- Met Insert zet u de geselecteerde zender in de nieuwe positie en gaan alle niet-vergrendelde zender één positie omhoog of omlaag.
- Tik op de knop 'SAVE' (OPSLAAN) in de rechterbovenhoek van het scherm om de nieuwe zenderpositie op te slaan.
Zenders verwijderen
Opmerking: Als de zenderlijst niet correct is bijgewerkt nadat u zenders hebt verwijderd, trekt u de stekker van het netsnoer van de tv uit het stopcontact en steekt u deze weer terug in het stopcontact.
- Een afzonderlijke zender uit de lijst met tv-zenders verwijderen:
- Tik op de zender die u wilt verwijderen om het scherm 'Edit channel' (Zender bewerken) te openen.
- Klik op het pictogram van het vervolgkeuzemenu
(drie verticale stippen) en selecteer 'Delete channel' (Zender verwijderen). - De zender wordt uit de lijst met tv-zenders verwijderd. Voer een andere zenderscan uit om hem terug te krijgen.
- Meerdere zenders tegelijk uit de lijst met tv-zenders verwijderen:
- Houd een van de zenders in de app lang ingedrukt totdat de modus Multiselect is geactiveerd.
- Tik op de zenders die u wilt selecteren. U weet dat een zender is geselecteerd wanneer hij blauw van kleur wordt.
- Klik op het pictogram van het vervolgkeuzemenu
(drie verticale stippen) en selecteer 'Delete channels' (Zenders verwijderen). - De geselecteerde zenders worden uit de lijst met tv-zenders verwijderd. Voer een andere zenderscan uit om ze terug te krijgen.
Bevestig de wijzigingen die u hebt aangebracht in uw zenderlijst in de mobiele app met de knop 'DONE' (GEREED)
Als u de volgorde van uw zenderlijst hebt gewijzigd of de lijst hebt bewerkt, tikt u op de knop 'DONE' (GEREED) linksonder in het scherm om de wijzigingen op te slaan. U kunt uw zojuist gesorteerde zenderlijst gebruiken zodra het volgende scherm 'Editing is done' (Bewerken is gereed) in de app wordt weergegeven.


Veelgestelde vragen (FAQ's) over de mobiele app TV Channel Editor for BRAVIA
Ik heb meerdere zenderlijsten. Kan ik ze allemaal bewerken?
Uw geïnstalleerde uitzendingprofielen worden in de mobiele app onder afzonderlijke tabbladen weergegeven. U kunt bijvoorbeeld een apart tabblad voor uw satelliet- en kabelzenders hebben, zoals in de onderstaande schermafbeelding wordt weergegeven. Schakel tussen tabbladen om een specifieke zenderlijst te bewerken. Alle wijzigingen worden opgeslagen wanneer u de app afsluit.

Ik kan de app niet verbinden met de tv
Mijn tv is bijgewerkt naar de meest recente firmwareversie
Als uw tv de meest recente firmwareversie heeft, maakt de app verbinding met de tv via Wi-Fi.
Als een van de volgende foutmeldingen over de verbinding in de app wordt weergegeven: 'Kan geen verbinding maken', 'Verbinding verbroken' of 'Bewerken van kanalen opgeschort', volgt u de onderstaande stappen voor probleemoplossing:
Problemen met de Wi-Fi-verbinding oplossen
Controleer de volgende zaken:
- Uw tv-model wordt ondersteund door de TV Channel Editor for BRAVIA-app. Zie de van toepassing zijnde modellen bovenaan dit artikel in het gedeelte 'Producten en categorieën waar dit artikel op van toepassing is'.
- U hebt de volgende instelling op uw tv geopend door naar [Settings] (Instellingen) à [Channels] (Zenders) à [Channel list edit from mobile device] (Zenderlijst bewerken vanaf mobiel apparaat) te gaan. U hebt de instructies op het scherm gevolgd om uw tv aan te sluiten op de mobiele app en het scherm 'u bent verbonden' actief op de tv gehouden terwijl u de mobiele app gebruikt. Anders geeft de mobiele app het scherm 'Bewerken van kanalen opgeschort' weer.
- Uw BRAVIA-tv en smartphone zijn met hetzelfde Wi-Fi-netwerk verbonden.
- Uw smartphone bevindt zich binnen 10 meter van de tv.
Mijn tv is nog niet bijgewerkt naar de meest recente firmwareversie
We raden u altijd aan de firmware van uw tv up-to-date te houden. Als de vorige firmware nog steeds op uw tv wordt uitgevoerd, maakt de app verbinding met de tv via Bluetooth.
Als een van de volgende foutmeldingen over de verbinding in de app wordt weergegeven: 'Verbinding is mislukt', 'Verbinding met... verbroken' of 'Bewerken van kanalen opgeschort', volgt u de onderstaande stappen voor probleemoplossing:
Problemen met de Bluetooth-verbinding oplossen
- Uw tv-model wordt ondersteund door de TV Channel Editor for BRAVIA-app. Zie de van toepassing zijnde modellen bovenaan dit artikel in het gedeelte 'Producten en categorieën waar dit artikel op van toepassing is'.
- U hebt de volgende instelling op uw tv geopend door naar [Settings] (Instellingen) à [Channels] (Zenders) à [Channel list edit from mobile device] (Zenderlijst bewerken vanaf mobiel apparaat) te gaan. U hebt de instructies op het scherm gevolgd om uw tv te verbinden met de mobiele app en het scherm 'U bent verbonden' actief gehouden op de tv terwijl u de mobiele app bedient. Als dit niet het geval is, geeft de mobiele app het scherm 'Bewerken van kanalen opgeschort' weer.
- Bluetooth is ingeschakeld op uw smartphone.
- Locatie is ingeschakeld op uw smartphone.
- Uw smartphone zich binnen 10 meter van de tv bevindt.
Waarom worden de wijzigingen in de zenderlijst die ik in de app heb aangebracht niet weergegeven in de tv-gids/EPG?
De wijzigingen die u in de TV Channel Editor for BRAVIA-app hebt aangebracht, worden normaal gesproken direct na bevestiging in de tv-gids/elektronische programmagids (EPG) weergegeven. Het kan echter soms enige tijd duren voordat de zenderlijst is bijgewerkt. Wacht even en controleer het later opnieuw.
Waarom heeft de mobiele app locatiemachtigingen nodig?
Als u een verzoek om toestemming voor uw locatie tegenkomt op uw mobiele app, betekent dit dat u de app verbindt met een tv met oudere firmware die de app alleen via Bluetooth kan gebruiken. In dit geval maakt de mobiele app gebruik van Bluetooth om verbinding te maken met de tv en de meeste OS-versies op de markt vereisen dat de gebruiker de locatie inschakelt om Bluetooth te laten werken. Zodra uw tv echter de software-update heeft ontvangen, waardoor verbinding via Wi-Fi mogelijk is, hoeft u geen Bluetooth meer te gebruiken.
Waarom heeft de mobiele app cameratoestemmingen nodig?
U moet cameratoestemmingen verlenen aan de app zodat deze de camera kan gebruiken om de QR-code op uw tv te scannen.
Waarom moet het mobiele apparaat zijn verbonden met hetzelfde Wi-Fi-netwerk als de tv?
Uw mobiele apparaat (bijv. smartphone) en tv moeten zijn verbonden met dezelfde Wi-Fi om een TCP/IP-verbinding tot stand te brengen.
Ik heb een oudere versie van de mobiele app. Kan ik de app nog steeds verbinden met de tv?
U kunt de app mogelijk niet verbinden met de tv als de geïnstalleerde tv-firmware het verbinden van de app via Bluetooth niet ondersteunt. We raden u aan de nieuwste tv-firmware en de nieuwste versie van de TV Channel Editor voor BRAVIA Mobile-app te gebruiken.
Klik hieronder op de juiste knop om de meest recente mobiele app TV Channel Editor for BRAVIA voor Android of iOS te downloaden (de knop iOS is binnenkort beschikbaar).
Mijn tv heeft een oudere versie van de tv-firmware. Kan ik de app nog steeds verbinden met de tv?
Ja, eerdere tv-firmware wordt gedetecteerd wanneer u de QR-code op de tv scant met uw smartphone. U kunt een verbinding tot stand brengen via Bluetooth in plaats van Wi-Fi. We raden u echter altijd aan de nieuwste firmwareversie van de tv te downloaden. Als u verbinding maakt met een tv met oudere firmware, geeft de mobiele app u de instructie Bluetooth te gebruiken, zoals hieronder wordt uitgelegd:
- Scan de QR-code die op uw tv wordt weergegeven met uw mobiele apparaat om verbinding te maken.
- Tik op 'Connect via Bluetooth' (Verbinden via Bluetooth).
- Tik op 'While using the app ' (Terwijl u de app gebruikt) of 'Only this time' (Alleen deze keer) om TV Channel Editor for BRAVIA toegang te geven tot de locatie van uw apparaat.
- Tik op 'Allow' (Toestaan) om TV Channel Editor for BRAVIA toe te staan de relatieve positie van apparaten in de buurt te zoeken en er verbinding mee te maken.
- Tik op 'Allow' (Toestaan) als het pop-upvenster 'TV Channel Editor for BRAVIA Wants to turn on Bluetooth' (TV Channel Editor for BRAVIA wil Bluetooth inschakelen) wordt weergegeven.
- Selecteer de naam van uw tv in de lijst onder 'Connect to your TV' (Verbinding maken met uw tv) om deze te koppelen met uw smartphone. De naam van de tv wordt weergegeven op het scherm 'Install and open the app' (Installeer en open de app) op de tv. Er wordt een Bluetooth-koppelverzoek weergegeven op zowel uw tv-scherm als in de mobiele app. Zorg ervoor dat beide koppelingsverzoeken dezelfde koppelingscode weergeven (bijvoorbeeld '410211'). Selecteer PAIR (KOPPELEN) op uw smartphone en op uw tv om het koppelverzoek te bevestigen. U hoeft de koppelingscode op geen enkel apparaat in te voeren.
- Zodra de app verbinding heeft gemaakt met uw tv, verschijnt het scherm 'You are connected!' (U bent verbonden!) op uw tv.
BELANGRIJK: Sluit het scherm 'U bent verbonden' niet af op uw tv terwijl u de zenderlijst op uw mobiele apparaat bewerkt. Anders kan de verbinding verloren gaan.