Artikel-ID : 00206368 / Laatst gewijzigd : 30/08/2021Afdrukken

Netwerkservices / apps: Nieuws en problemen (Disney+, Netflix, Amazon Video, YouTube, enz.)

Netwerkservices / apps: Meldingen, Problemen en onderhoudsinformatie YouTube / Amazon / BBC iPlayer / Netflix / Spotify / YouView / Rakuten TV (Wuaki TV)

    In dit artikel wordt de beschikbaarheid van bepaalde apps in Europa aangegeven en wordt uitgelegd hoe u veelvoorkomende problemen kunt oplossen:


    Kan ik apps downloaden?

    Er zijn bepaalde apps vooraf op uw tv geïnstalleerd, maar afhankelijk van uw model kunt u ook nieuwe apps installeren via de Google Play Store.

    Controleer eerst of u een Android TV of een non-Android TV hebt. Gebruik deze gids om de twee soorten tv's te herkennen. Helaas kunt u alleen op Android TV's nieuwe apps downloaden. Andere tv's hebben vooraf geïnstalleerde apps of apps die worden toegevoegd aan of verwijderd uit het systeem op de server.  


    Welke populaire apps zijn vooraf geïnstalleerd of kunnen worden gedownload op mijn tv?

    AppAndroid TVNon-Android TV (Smart - IP tv's)LandenOndersteuningswebsies van derden
    YouTubeJa, vooraf geïnstalleerd
    (modellen uit 2015 of nieuwer)
    Ja, vooraf geïnstalleerd
    (2013 of nieuwer)
    Wereldwijd

    Problemen met het afspelen van video's

    Bekende problemen 

    Amazon Prime VideoJa, vooraf geïnstalleerd
    (modellen uit 2015 of nieuwer)

    Ja - vooraf geïnstalleerd
    (behalve voor 2010–2013 BRAVIA-TV's)

    Non-Android TV
    Het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Oostenrijk

    Android TV
    Wereldwijd

    Problemen met video's
    BBC iPlayerJa, vooraf geïnstalleerd
    (modellen uit 2015 of nieuwer)
    Ja, vooraf geïnstalleerd
    (modellen uit 2014 of nieuwer)
    Het VKNieuws en problemen  
    NetflixJa, vooraf geïnstalleerd
    (modellen uit 2015 of nieuwer)
    Ja, vooraf geïnstalleerd
    (modellen uit 2012 of nieuwer)
    Wereldwijd

    Ligt Netflix eruit?

    Help-centrum

    SpotifyJa, vooraf geïnstalleerd
    (modellen uit 2015 of nieuwer)
    Niet beschikbaar op non-Android TV'sWereldwijdProbleemoplossing  
    YouViewJa, vooraf geïnstalleerd
    (modellen uit 2015 of nieuwer)
    Niet beschikbaar op non-Android TV'sHet VKOndersteuning / YouView op Sony
    Rakuten TV (Wuaki TV)Ja, vooraf geïnstalleerd
    (modellen uit 2015 of nieuwer)
    Ja, vooraf geïnstalleerd
    (modellen uit 2012 of nieuwer)
    Het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Frankrijk, Italië, Duitsland, Andorra, Oostenrijk en Ierland

    Algemene veelgestelde vragen

    Rakuten TV op SONY

    Apple TV+Beschikbaar op de XH90 en XH92 na het installeren van de nieuwste software * Niet beschikbaar op non-Android TV'sWereldwijdOndersteuningsinformatie
    HBO (Max)Ja - beschikbaar in de Google Play Store voor bepaalde landenNiet beschikbaar op non-Android TV'sAndroid TV
    Spanje, Portugal, Polen en Scandinavië
    Ondersteuningswebsite EU
    Disney+Ja - beschikbaar om te downloaden in de Google Play Store voor bepaalde landen
    (modellen uit 2015 en nieuwer)
    Niet beschikbaar op non-Android TV'sAndroid TV
    Oostenrijk, België, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, IJsland, Ierland, Italië, Luxemburg, Noorwegen, Portugal, Spanje, Zweden, Zwitserland, Nederland, Verenigd Koninkrijk
    Ondersteuningswebsite VK
    HuluNiet beschikbaar op Android TV-modellenNiet beschikbaar op non-Android TV'sN.v.t.Help-centrum


    OPMERKINGEN:


    Hoe kan ik Amazon Prime, Netflix, Disney+ (of andere streamingservices) op mijn tv gebruiken als ik geen toegang heb tot de Google Play Store?

    Er zijn een paar manieren om bepaalde streaming-apps op uw tv te gebruiken als u geen toegang hebt tot de Google Play Store. U kunt een laptop, streamingapparaat of gameconsole aansluiten op uw tv.


    De meest voorkomende problemen met apps op uw tv oplossen

    Hebt u vragen over:

    • de beschikbaarheid van andere apps?
    • apps die verdwijnen van uw tv of problemen met het maken van verbinding met bepaalde services?

    De diensten zijn mogelijk niet beschikbaar (u kunt bijvoorbeeld geen video's bekijken of inloggen) vanwege systeemonderhoud door de serviceprovider van het netwerk. Zie in zo'n geval de informatie uit bovenstaande koppelingen en wacht een tijdje tot u opnieuw verbinding probeert te maken. U kunt ook ons artikel over BRAVIA-TV-apps raadplegen met de meestgebruikte oplossingen voor problemen.


    Verdere probleemoplossing

    Als u nog steeds problemen ondervindt, raden wij u aan onze stapsgewijze TV Triage-handleiding te gebruiken.