Artikel-ID : 00124538 / Laatst gewijzigd : 25/07/2022Afdrukken

Het casten van een smartphone of computer naar de tv werkt niet

    BELANGRIJK: Dit artikel is alleen van toepassing op specifieke producten. Controleer de toepasselijke producten bovenaan dit artikel.

    Omdat elk van deze stappen een mogelijke oplossing biedt voor het probleem, dient u na elke stap te controleren of het probleem is opgelost.

    BELANGRIJK: Voor Google TV™ is de castfunctie niet beschikbaar als de tv in de Basic TV-modus staat (als u niet bent aangemeld bij een Google-account).

    Mogelijke symptomen

    • Het Android TV™-apparaat wordt niet gedetecteerd als een ingebouwd Google™ Chromecast™-apparaat.
    • Het Cast-pictogram wordt niet weergegeven op het mobiele apparaat.
    • Het Cast-pictogram is beschikbaar op het mobiele apparaat en het tv-model wordt gedetecteerd, maar Cast werkt niet.
    • De foutmelding Er is een probleem opgetreden bij het verbinden met XXX-XXXXX (modelnaam) wordt weergegeven en de verbinding mislukt, ook al is het Cast-pictogram beschikbaar op het mobiele apparaat en wordt het tv-model gedetecteerd.

    1. Controleer of alles in orde is met uw WiFi- en tijdinstellingen

    • Controleer of uw castingapparaat (smartphone of computer) en de tv verbonden zijn met hetzelfde Wi-Fi-netwerk.
    • Start uw draadloze router opnieuw op. (Koppel de router los en wacht ongeveer 30 seconden voordat u de stroom weer inschakelt.)
    • Controleer ook of de tijd op uw castingapparaat en de tv hetzelfde is. Raadpleeg het volgende artikel om de datum en tijd van de tv correct in te stellen. De datum en tijd instellen

    2. Start de app, telefoon, computer of tv opnieuw op.

    • Sluit de app waarvan u probeert te casten en probeer het opnieuw.
    • Start de tv opnieuw op door de aan-uitknop op de afstandsbediening ingedrukt te houden en de optie Opnieuw opstarten te selecteren.
    • U kunt ook het netsnoer van uw tv loskoppelen, 30 seconden wachten en weer aansluiten.
    • Start uw smartphone of computer opnieuw op en probeer het opnieuw.

    3. Controleer de instellingen van de TV-app

    Omdat elk van deze stappen een mogelijke oplossing biedt voor het probleem, dient u na elke stap te controleren of het probleem is opgelost

    Wis de gegevens van de twee Cast-apps, Android System WebView en Chromecast built-in.

    • Open het scherm Settings (Instellingen). Toegang tot de Instellingen

    De volgende stappen zijn afhankelijk van de menu-opties van uw tv: OPMERKINGEN:

    • Selecteer Apps See all apps (Alle apps bekijken) Show system apps (Systeem-apps tonen) Cast function apps (Cast-apps) — Clear data (Gegevens wissen)OK. (Android 9 of nieuwer)
    • Selecteer Apps Cast function apps — Clear dataOK. (Android 8.0 of lager)
    • Doe hetzelfde voor Android System WebView en Chromecast built-in.

    Zorg ervoor dat de Chromecast built-in- of Google Cast Receiver-app niet is uitgeschakeld.

    • Open het scherm Settings (Instellingen). Toegang tot de Instellingen

    De volgende stappen zijn afhankelijk van de menu-opties van uw tv:

    • Selecteer AppsSee all apps Show system appsChromecast built-in of Google Cast Receiver (Google Cast-ontvanger) — Enable (Inschakelen). (Android™ 9 of hoger)
    • Selecteer AppsChromecast built-in of Google Cast ReceiverEnable. (Android 8.0 of lager)

    Verwijder de updates voor Android System WebView en Chromecast built-in

    Gebruik de volgende procedure om updates voor Android System WebView en Chromecast built-in te verwijderen.

    Open het scherm Settings (Instellingen). Toegang tot de Instellingen

    De volgende stappen zijn afhankelijk van de menu-opties van uw tv:

    • Selecteer Apps See all apps (Alle apps bekijken)— Show system apps (Systeem-apps tonen) — Android System WebViewUninstall updates (Updates verwijderen) — OK. (Android 9 of nieuwer)
    • Selecteer AppsAndroid System WebViewUninstall updatesOK. (Android 8.0 of lager)

    Doe hetzelfde voor Chromecast built-in. Nadat u de updates hebt verwijderd, koppelt u het netsnoer van uw tv los, wacht u 30 seconden en sluit u het weer aan.
    Na deze reset werkt u de twee bovenstaande apps bij naar de nieuwste versie van de Google Play Store.


    4. Reset uw tv en werk deze bij