Artikel-ID : 00130167 / Laatst gewijzigd : 23/04/2019

Problemen wanneer uw tv wordt aangesloten op een extern apparaat, zoals een dvd-speler, BD-speler, vaste schijf, pc of USB-stick? Lees hoe u problemen oplost

    Dit artikel is bedoeld voor het oplossen van verbindings- en compatibiliteitsproblemen met externe apparaten voor het afspelen/opnemen van media (pc, videorecorder, dvd-speler/-recorder, AV-ontvanger / thuisbioscoop) en externe opslagapparaten (USB-stick, vaste schijfstation).

              Opmerking:   Decoders en problemen gerelateerd aan Wi-Fi Direct , of internet en thuiswerken in het algemeen, worden hierin niet behandeld. 

    Voer de hieronder beschreven stappen uit om het probleem met de aansluitingen op te lossen.

     

    1. Controleer de installatie en de kabels

    2. Problemen oplossen volgens apparaattype

    1. USB-apparaat (vaste schijf, USB-stick)

    2. Dvd-/Blu-ray-speler & recorder

    3. Personal Computer

    4. Extern audiosysteem

    5. Overige HDMI-ingangen

    3. Voer de update uit en stel de tv en het aangesloten opnieuw in.

     

    1. Controleer de installatie en de kabels

     

    Controleer de installatie

    • Laat bij de installatie van facultatieve apparatuur voldoende ruimte tussen de apparatuur en de tv.
    • Om de beste visuele ervaring met uw systeem te krijgen, gebruikt u best de aansluitingen met de hoogste kwaliteit waarover u beschikt. Bijvoorbeeld: uw Blu-ray-speler of HD-decoder met HDMI, gevolgd voor uw dvd-speler met component, daarna uw videorecorder met S-video, enzovoort.
    • De beeldkwaliteit hangt ook in grote mate af van de kwaliteit van de gebruikte kabel. Hoe meer sterren er staan bij een kabel in de onderstaande tabel, des te beter de kwaliteit.
      poorten

    Meer details en concrete voorbeelden van aansluitdiagrammen vindt u in: Hoe kan ik de tv aansluiten op andere apparaten?  (einde van het artikel)

    Controleer de kabels

    • 1. Ontkoppel alle kabels tussen de tv en de betrokken apparaten, en sluit de kabels vervolgens opnieuw aan. Controleer of alle kabels goed zijn aangesloten.
    • 2. Controleer dat de kabels in het verzendende apparaat op de OUT-aansluiting zijn aangesloten en zijn verbonden met de IN-aansluiting van het ontvangende apparaat.
    • 3. Controleer dat de kabels niet beschadigd zijn. U kunt dit doen door andere kabels van hetzelfde type te proberen.
    • 4. Controleer dat de juiste ingang is geselecteerd via de toets HOME op de afstandsbediening van de tv.

     

    2. Problemen oplossen volgens apparaattype

     

     

    1. USB-apparaat (vaste schijf, USB-stick)

     

    Problemen met het gebruik van een vaste schijf?

    Raadpleeg het onderstaande artikel om problemen met vaste schijven op te lossen.

    Problemen bij het gebruik van de HDD (vaste schijf) van uw tv? Lees hoe u problemen oplost

    Problemen met het afspelen van specifieke bestanden?

    Raadpleeg het onderstaande artikel om problemen met specifieke bestanden op te lossen. 

    Opmerking: Als u een bepaald bestand hebt bewerkt, kan het misschien niet meer worden afgespeeld hoewel de bestandsextensie als compatibel is beschreven. Het is ook mogelijk dat de bestanden auteursrechtelijk beschermd zijn.

    Welke bestandstypen worden ondersteund voor thuisnetwerk [home network] en afspelen via USB?

    Het bericht "Playback not available" (Afspelen niet beschikbaar) voor JPEG

    * Het is mogelijk dat uw tv alleen JPEG YCbCr 422/420-indelingen ondersteunt, en niet JPEG YCbCr 444.
    Als op uw pc fotobewerkingssoftware met ondersteuning voor JPEG-conversie (444 <--> 422/420) geïnstalleerd is, converteert u het JPEG-bestand naar een van de indelingen die door de tv worden ondersteund. Raadpleeg de gebruiksaanwijzing van de fotobewerkingssoftware voor meer informatie.

    * Als u het JPEG-bestand van het internet hebt gedownload en een deel van de bestandsgegevens ontbreekt, moet u de foto opnieuw downloaden aangezien sommige foto's niet kunnen worden weergegeven wanneer een deel van de bestandsgegevens ontbreekt of beschadigd is.

    * Ook als u een bestand gedurende een lange tijd op een opslagapparaat laat staan, kan het bestand daardoor ontoegankelijk worden.

     

    2. Dvd-/Blu-ray-speler & recorder

    Hieronder worden een aantal veel voorkomende problemen opgesomd: Door erop te klikken kunt u een oplossing voor uw probleem vinden.

    Geen geluid of audio wanneer ik een Blu-ray Disc (BD)-speler aansluit op de tv of AV-versterker via HDMI

    Het tv-scherm is helemaal zwart of knippert wanneer ik een Blu-ray Disc-speler gebruik

    Bravia Sync/Control for HDMI (Controle voor HDMI) gebruiken
     

    3. Personal Computer

    Hoe kan ik een pc op een tv aansluiten?


    4. Extern audiosysteem

     

    Thuisbioscoopsysteem

    Indien de tv tv is verbonden met een thuisbioscoopsysteem via HDMI en er geen geluid hoorbaar is of het geluid wegvalt:

    • Gebruik een hogesnelheids-HDMI-kabel.
    • De instellingen van de tv-luidspreker moeten zijn ingesteld op Audio System (Audiosysteem) via de toets Sync menu op de afstandsbediening.
            1. Stel de luidsprekers in op Audio System (Audiosysteem) in de instelling Sound (Geluid).
            2. Stel Audio Out (Audio uit) in op Fixed (Vast) in de instelling Sound (Geluid).

    Hier vindt u meer details: Bravia Sync / Home Theatre Control gebruiken

    Monolithic Stand / Sound bar

    Om geluid weer te geven via de Monolithic stand / Sound bar, gebruikt u de afstandsbediening van de tv om te klikken op de toets HOME / MENU. > Selecteer Options > (Opties). Scroll omlaag en selecteer Speakers (Luidsprekers). > Selecteer Audio System (Audiosysteem).

    Zorg dat dat de standaard is verbonden met de TV HDMI-aansluiting die is aangeduid als HDMI ARC (Audio Return Channel) als u verbinding maakt via HDMI.

    Opmerking: De toonregeling voor de standaardaudio vindt u in het tv-menu. U kunt verschillende geluidsvelden openen door "Scene Select" te selecteren via de toets Options op de afstandsbediening van de tv.


    5. Overige HDMI-ingangen

    Indien uw tv bepaalde symptomen vertoont met HDMI-aansluitingen zoals:

    • Apparaten worden niet gedetecteerd
    • Overige HDMI-gerelateerde symptomen

    Raadpleeg het artikel over Sony Android-tv: " Mogelijke problemen met HDMI-aansluitingen en oplossingen

    Denkt u dat uw probleem niet in dit artikel wordt vermeld? Kijk dan in onze database van veelgestelde vragen door te klikken op het tabblad Veelgestelde vragen op de website van Sony Support.

    Wordt uw probleem niet vermeld in onze database met veelgestelde vragen, of werkte de voorgestelde oplossing niet? Misschien kan het probleem worden verholpen door de firmware van de tv bij te werken en een reset uit te voeren.

    De firmware bijwerken

    De firmware van uw tv kan direct via het Internet worden bijgewerkt. U kunt de update ook uitvoeren door middel van een USB-stick via de website van Sony Support.

    Mijn tv is verbonden met het internet
    Firmware- en software-updates uitvoeren voor Sony Android-tv

    Mijn tv is niet verbonden met het internet
    Sony Android-tv bijwerken door middel van een USB-flashstation

    Voor informatie over de updateprocedure van het aangesloten apparaat raadpleegt u de handleiding van het apparaat.

    Probleem niet verholpen? De fabriekswaarden opnieuw instellen

    WAARSCHUWING: Tijdens het formatteren worden alle instellingen en voorkeuren die door de gebruiker zijn ingesteld, verwijderd.


    Voer de volgende procedure uit om de tv opnieuw in te stellen: De oorspronkelijke fabriekswaarden van de tv opnieuw instellen

    OPMERKING: Raadpleeg als u de fabriekswaarden opnieuw wilt instellen voor Sony Android-tv

    Raadpleeg de handleiding van het apparaat  als u het aangesloten apparaat opnieuw wilt instellen.

    Er kunnen verschillende redenen zijn waarom u de inhoud niet correct kunt weergeven via het thuisnetwerk. 
    OPMERKING: Op de andere tv-modellen dan Android TV™ staat het thuisnetwerk bekend als DLNA.