(Bedraad) Diagnoseresultaten voor de verbinding worden weergegeven als OK, OK, Mislukt
Na uitvoering van een netwerkdiagnose maakt de tv mogelijk geen verbinding met internet en kan de netwerkdiagnose worden weergegeven als:
- Fysieke verbinding: OK
- Lokale toegang: OK
- Internettoegang: Mislukt
De tv is verbonden met het lokale netwerk, maar niet met internet.
Volg de onderstaande stappen voor probleemoplossing:
BELANGRIJK:
- Internetverbindingen via een inbelverbinding worden niet ondersteund.
- Verbindingen via een proxy worden niet ondersteund.
- Een netwerk waarvoor een login ter authenticatie nodig is (VPN) of PPPoE-verbinding wordt niet ondersteund.
- Neem contact op met de fabrikant van de router als het nodig is om de firewall van de router uit te schakelen.
- Controleer of de verbinding actief is door de ethernetkabel van de tv los te koppelen en te proberen verbinding te maken met internet met een computer of een soortgelijk apparaat.
- Reset alle netwerkapparatuur, zoals kabelmodem en router, door deze uit te schakelen en gedurende 2 minuten los te koppelen.
- Sluit de netsnoeren van de modem en de router aan.
- Sluit het netsnoer van de tv aan en schakel de voeding in.
Voer de diagnose van de verbinding uit.
- Druk op de afstandsbediening van de tv op de knop Home.
- Selecteer Instellingen rechtsboven in het tv-scherm.
- Selecteer Netwerk.
- Selecteer Instellen netwerk.
- Selecteer Bedrade instellingen en volg de instructies op het scherm.
Voor Android TV's van Sony:
- Druk op de bijgeleverde afstandsbediening op de knop Home.
- Selecteer Settings (Instellingen).
- Selecteer in de categorie Netwerk & Toebehoren de optie Netwerk.
- Selecteer Instellen netwerk.
- Selecteer Beginner.
- Selecteer Bekabelde LAN en volg de instructies op het scherm.
Bij weergave van andere diagnoseresultaten probeert u een van deze specifieke oplossingen: