Hoe los ik fout 1106 op, die verschijnt wanneer ik een internetvideo wil bekijken?
Deze fout geeft aan dat de DNS-naam (Domain Name Server) niet omgezet kan worden. In dit geval worden de volgende fouten weergegeven:
- Terwijl Internetinhoud vernieuwen wordt uitgevoerd, verschijnt: A network error has occurred 'Error 1106' (Er is een netwerkfout opgetreden 'Fout 1106')
- Wanneer u de YouTube-app gebruikt, verschijnt: 'The service cannot be accessed at this time' (De service is momenteel niet beschikbaar).
- Bij andere netwerktoepassingen verschijnt: A network error has occurred (Er is een netwerkfout opgetreden).
U lost dit op door de internetaansluiting te controleren door op de knop HOME of MENU op de meegeleverde afstandsbediening te drukken en Instellingen > Netwerk > Netwerkinstelling/Netwerk instellen > View Network Status (Netwerkstatus weergeven) > Verbindingscontrole te selecteren. Wanneer een of meer netwerkinstellingen mislukken, controleert u of de tv correct verbinding maakt met een actieve internetaansluiting .
Volg de onderstaande stappen als het foutbericht blijft verschijnen.
- Laat de router of modem gedurende 1 minuut uitgeschakeld en schakel de router of modem vervolgens weer in. BELANGRIJK: Wacht minstens 5 minuten na het uit- en weer inschakelen voordat u de status van uw internetaansluiting controleert.
- Laat het netsnoer van de tv 1 minuut uit het stopcontact, sluit het snoer weer aan en schakel de tv in.
- Herhaal de functie Instellen netwerk. Terwijl het netwerk wordt ingesteld, wordt de internetaansluiting gecontroleerd. Als er eventueel problemen zijn met een oud of onnauwkeurig IP-adres worden deze opgelost.
- Wijzig de standaard-DNS (Domain Name Server) in een Public DNS (Openbare DNS) .