De Android TV kan niet met internet worden verbonden: een diagnose van het netwerk uitvoeren
BELANGRIJK: Dit antwoord is voor Android TV. Voor niet-Android TV's raadpleegt u De tv (geen Android TV) kan niet met internet worden verbonden: een diagnose van het netwerk uitvoeren
Inhoud
Vergeet niet
Een diagnose van het netwerk uitvoeren
Oplossingen afhankelijk van de resultaten van de netwerkdiagnose
Vergeet niet
- Internetverbindingen via een inbelverbinding worden niet ondersteund.
- Verbindingen via een proxy worden niet ondersteund.
- Een netwerk waarvoor een login ter authenticatie nodig is (VPN) of PPPoE-verbinding wordt niet ondersteund.
- Neem contact op met de fabrikant van de router als het nodig is om de firewall van de router uit te schakelen.
- Raadpleeg de volgende informatie als er een uitroepteken (!) bij het netwerkpictogram op het startscherm van de Android TV staat. Het Wi-Fi-signaal valt weg of wordt van tijd tot tijd onderbroken. (Voor Android TV)
Een diagnose van het netwerk uitvoeren
OPMERKING: Als de tv verbonden is via Wi-Fi, controleert u of Built-in Wi-Fi (Ingebouwde Wi-Fi) is ingesteld op On (Aan).
- Druk op de knop Home op de afstandsbediening.
- Selecteer Settings (Instellingen).
- Selecteer Netwerk in de categorie Netwerk & Toebehoren.
- Selecteer Geavanceerde instellingen.
- Selecteer Built-in Wi-Fi (Ingebouwde Wi-Fi) en stel deze optie in op On (Aan).
Volg de onderstaande procedure om een netwerkdiagnose uit te voeren.
- Het schermmenu verschilt afhankelijk van uw model.
- In de voorbeeldafbeelding hieronder worden Android TV-modellen uit 2017 gebruikt.
- Druk op de toets HOME op de afstandsbediening.
- Selecteer Settings (Instellingen).
- Selecteer Netwerk in de categorie Netwerk & Toebehoren.
- Selecteer Geavanceerde instellingen.
- Selecteer Netwerkstatus.
- Selecteer Verbindingscontrole.
- Selecteer YES (Ja) bij Wilt u de verbinding controleren? .
- De verbindingsdiagnose begint. De resultaten van de verbinding worden na enige momenten weergegeven.
De drie weergegeven onderdelen in de verbindingsresultaten geven informatie over de status van de netwerkverbinding. Selecteer de bijbehorende oplossing uit de onderstaande tabel.
De volgende schermen zijn voorbeelden van weergegeven verbindingsresultaten.
[A]: Als [IPv4: xxxxx][IPv6: xxxxx] wordt weergegeven in de verbindingsresultaten
-
- Geval 1: De tv is automatisch verbonden via [IPv4] zolang u niet de instelling [IPv6] selecteert. Controleer in dit geval de resultaten voor [IPv4: xxxxx].
Draadloos apparaat op tv: gevonden
Lokale toegang: OK
Internettoegang: OK
-
- Geval 2: Als u in de instellingen [IPv6] hebt geselecteerd, controleert u de resultaten voor [IPv6: xxxxx].
Draadloos apparaat op tv: gevonden
Lokale toegang: OK
Internettoegang: OK
-
- Geval 3: Als [IPv6] is ingesteld en [Mislukt] wordt weergegeven voor [IPv6], wijzigt u de instellingen naar [IPv4] om te zien of de tv verbinding kan maken. Voor de instellingen raadpleegt u Kan geen verbinding maken met internet wanneer IPv6 is ingeschakeld.
OPMERKING: Als u een draadloze LAN-converter gebruikt (een apparaat dat is verbonden met de tv via een LAN-kabel), raadpleegt u de resultaten van de kabelverbinding in de onderstaande tabel.
Oplossingen afhankelijk van de resultaten van de netwerkdiagnose
Selecteer oplossingen afhankelijk van de resultaten van de netwerkdiagnose.
- Bijvoorbeeld:
De oplossing die overeenkomt met [A], Geval 1 in de bovenstaande voorbeelden van verbindingsresultaten is Oplossing 4. Voor [B] (gevonden/OK/Mislukt), selecteert u Oplossing 3.
Verbindingsresultaten
Draadloos apparaat op tv Mislukt gevonden
(of OK)gevonden
(of OK)gevonden
(of OK)Kabelverbinding Lokale toegang Mislukt Mislukt OK OK Internettoegang Mislukt Mislukt Mislukt OK Oplossing Draadloze verbinding Oplossing 1 Oplossing 2 Oplossing 3 Oplossing 4 Kabelverbinding Oplossing 5 Oplossing 6 Oplossing 7 Oplossing 8