Netwerkservices / apps: Nieuws en problemen (Disney+, Netflix, Amazon Video, YouTube, enz.)
Netwerkservices / apps: Meldingen, Problemen en onderhoudsinformatie YouTube / Amazon / BBC iPlayer / Netflix / Spotify / YouView / Rakuten TV (Wuaki TV)
In dit artikel wordt de beschikbaarheid van bepaalde apps in Europa aangegeven en wordt uitgelegd hoe u veelvoorkomende problemen kunt oplossen:
- Kan ik apps downloaden?
- Welke populaire apps zijn vooraf geïnstalleerd of kunnen worden gedownload op mijn tv?
- Hoe kan ik andere streamingservices op mijn tv gebruiken als ik geen toegang heb tot de Google Play Store?
- De meest voorkomende problemen met apps op uw tv oplossen
- Andere probleemoplossingen
Kan ik apps downloaden?
Er zijn bepaalde apps vooraf op uw tv geïnstalleerd, maar afhankelijk van uw model kunt u ook nieuwe apps installeren via de Google Play Store.
Controleer eerst of u een Android TV of een non-Android TV hebt. Gebruik deze gids om de twee soorten tv's te herkennen. Helaas kunt u alleen op Android TV's nieuwe apps downloaden. Andere tv's hebben vooraf geïnstalleerde apps of apps die worden toegevoegd aan of verwijderd uit het systeem op de server.
Welke populaire apps zijn vooraf geïnstalleerd of kunnen worden gedownload op mijn tv?
App | Android TV | Non-Android TV (Smart - IP tv's) | Landen | Ondersteuningswebsies van derden |
YouTube | Ja, vooraf geïnstalleerd (modellen uit 2015 of nieuwer) | Ja, vooraf geïnstalleerd (2013 of nieuwer) | Wereldwijd | |
Amazon Prime Video | Ja, vooraf geïnstalleerd (modellen uit 2015 of nieuwer) |
Ja - vooraf geïnstalleerd |
Non-Android TV Android TV | Problemen met video's |
BBC iPlayer | Ja, vooraf geïnstalleerd (modellen uit 2015 of nieuwer) | Ja, vooraf geïnstalleerd (modellen uit 2014 of nieuwer) | Het VK | Nieuws en problemen |
Netflix | Ja, vooraf geïnstalleerd (modellen uit 2015 of nieuwer) | Ja, vooraf geïnstalleerd (modellen uit 2012 of nieuwer) | Wereldwijd | |
Spotify | Ja, vooraf geïnstalleerd (modellen uit 2015 of nieuwer) | Niet beschikbaar op non-Android TV's | Wereldwijd | Probleemoplossing |
YouView | Ja, vooraf geïnstalleerd (modellen uit 2015 of nieuwer) | Niet beschikbaar op non-Android TV's | Het VK | Ondersteuning / YouView op Sony |
Rakuten TV (Wuaki TV) | Ja, vooraf geïnstalleerd (modellen uit 2015 of nieuwer) | Ja, vooraf geïnstalleerd (modellen uit 2012 of nieuwer) | Het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Frankrijk, Italië, Duitsland, Andorra, Oostenrijk en Ierland | |
Apple TV+ | Beschikbaar op de XH90 en XH92 na het installeren van de nieuwste software * | Niet beschikbaar op non-Android TV's | Wereldwijd | Ondersteuningsinformatie |
HBO (Max) | Ja - beschikbaar in de Google Play Store voor bepaalde landen | Niet beschikbaar op non-Android TV's | Android TV Spanje, Portugal, Polen en Scandinavië | Ondersteuningswebsite EU |
Disney+ | Ja - beschikbaar om te downloaden in de Google Play Store voor bepaalde landen (modellen uit 2015 en nieuwer) | Niet beschikbaar op non-Android TV's | Android TV Oostenrijk, België, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, IJsland, Ierland, Italië, Luxemburg, Noorwegen, Portugal, Spanje, Zweden, Zwitserland, Nederland, Verenigd Koninkrijk | Ondersteuningswebsite VK |
Hulu | Niet beschikbaar op Android TV-modellen | Niet beschikbaar op non-Android TV's | N.v.t. | Help-centrum |
OPMERKINGEN:
- *De Apple TV+-app kan niet worden gedownload op Android TV's van Sony. Bepaalde Android-modellen bieden echter ondersteuning voor Apple Airplay en HomeKit. Lees onze openbare aankondiging voor meer informatie.
- Beschikbaarheid van apps verschilt per regio en apparaat. Sony is niet verantwoordelijk voor de beschikbaarheid van apps van derden.
- Het verschil tussen een Android TV en andere tv's
Hoe kan ik Amazon Prime, Netflix, Disney+ (of andere streamingservices) op mijn tv gebruiken als ik geen toegang heb tot de Google Play Store?
Er zijn een paar manieren om bepaalde streaming-apps op uw tv te gebruiken als u geen toegang hebt tot de Google Play Store. U kunt een laptop, streamingapparaat of gameconsole aansluiten op uw tv.
De meest voorkomende problemen met apps op uw tv oplossen
Hebt u vragen over:
- de beschikbaarheid van andere apps?
- apps die verdwijnen van uw tv of problemen met het maken van verbinding met bepaalde services?
De diensten zijn mogelijk niet beschikbaar (u kunt bijvoorbeeld geen video's bekijken of inloggen) vanwege systeemonderhoud door de serviceprovider van het netwerk. Zie in zo'n geval de informatie uit bovenstaande koppelingen en wacht een tijdje tot u opnieuw verbinding probeert te maken. U kunt ook ons artikel over BRAVIA-TV-apps raadplegen met de meestgebruikte oplossingen voor problemen.
Verdere probleemoplossing
Als u nog steeds problemen ondervindt, raden wij u aan onze stapsgewijze TV Triage-handleiding te gebruiken.