(Bedraad) Alle diagnoseresultaten voor de verbinding worden weergegeven als Mislukt
Na uitvoering van een netwerkdiagnose, wordt het resultaat mogelijk weergegeven als:
- Fysieke verbinding: Mislukt
- Lokale toegang: Mislukt
- Internettoegang: Mislukt
OPMERKING: De LAN-kabel is wellicht niet correct aangesloten op de tv of de tv herkent de LAN-kabel niet.
Volg de onderstaande stappen voor probleemoplossing. Omdat met elke stap het probleem kan worden opgelost, dient u na elke stap de status van de netwerkverbinding te controleren.
- Reset alle netwerkapparatuur, zoals kabelmodem en router, door deze uit te schakelen en gedurende 2 minuten los te koppelen.
- Sluit de netsnoeren van de modem en de router aan.
- Sluit het netsnoer van de tv aan en schakel de voeding in.
- Voer de verbindingsdiagnose uit voor de volgende tv-modellen:
Voor tv-modellen uit 2014:
- Druk op de tv-afstandsbediening op de knop HOME.
- Selecteer Instellingen rechtsboven in het tv-scherm.
- Selecteer Netwerk.
- Selecteer Instellen netwerk.
- Selecteer Wired Setup (Bedrade instellingen).
- Volg de instructies op het scherm.
Voor Android TV's:
- Druk op de tv-afstandsbediening op de knop HOME.
- Selecteer Settings (Instellingen).
- In de categorie Instellingen selecteert u Help.
- In de categorie Help selecteert u Symptomen internetconnectiviteit.
- Controleer of de verbinding actief is door de ethernetkabel van de tv los te koppelen en te proberen verbinding te maken met internet met een computer of een soortgelijk apparaat.
- Test de verbinding met een andere, functionerende LAN-kabel.
OPMERKING: Als het probleem hiermee is opgelost, is de LAN-kabel defect.
- Sluit de LAN-kabel aan op een andere LAN-poort op de router.
OPMERKING: Als het probleem is opgelost, was er een probleem met de aansluiting van de LAN-kabel of de verbindingspoort van de router.
Bij weergave van andere diagnoseresultaten probeert u een van deze specifieke oplossingen: