Sony neemt deel aan CES 2024

Sony toont hoe zij door middel van diverse initiatieven en technologie creators blijven ondersteunen.

Movie-PreViz.png

Sony Group ("Sony") neemt deel aan CES 2024, dat vanaf dinsdag 9 januari (PST) plaatsvindt in Las Vegas, Nevada, onder het thema "Power Creativity with Technology".

Kenichiro Yoshida, voorzitter en CEO van Sony Group Corporation, betrad op maandag 8 januari, voorafgaand aan de publieke opening van de technologie beurs, het podium tijdens Sony’s CES persconferentie. Hij benoemde als eerste dat Sony als creatief entertainmentbedrijf mensen altijd centraal stelt en zich inzet om een positieve kracht te zijn door creators kansen te bieden. Yoshida werd bijgestaan door een divers aantal presentatoren en samen introduceerden zij Sony's initiatieven om creators te steunen en met hen samen te werken. Dit zijn onder andere initiatieven op het gebied van muziek-, film- en televisieproductie. Sony komt bijvoorbeeld met nieuwe oplossingen voor visuele productie en het creëren van ruimtelijke content. Sony houdt zich daarnaast bezig met de betrokkenheid van fans binnen de anime, sport en gaming community. Ook zet het zich in op het gebied van entertainment- en veiligheidsinitiatieven om mobiliteitsruimte te verbeteren. Yoshida sloot zijn presentatie af door te benadrukken dat Sony de ideeën van mensen omarmt en hun verhalen naar een hoger niveau tilt terwijl ze creativiteit blijven aandrijven door middel van technologie.

Sony’s CES persconferentie kan je terugkijken op het officiële YouTube-kanaal

Presentatoren op de persconferentie (In volgorde van verschijning)

・Kenichiro Yoshida (Voorzitter en CEO, Sony Group Corporation)

・Jon Platt (Voorzitter en CEO, Sony Music Publishing)

・Neal Manowitz (Voorzitter en COO, Sony Electronics Inc)

・Katherine Pope (President, Sony Pictures Television Studios)

・Toshihiro Mibe (Voorzitter en Representative Executive Officer, Honda Motor Co., Ltd.)

・Izumi Kawanishi (Representatief Directeur, President en COO, Sony Honda Mobility Inc.)

・Jessica Hawk (Vice-présente senior, Microsoft)

 

Overzicht Sony stand

Data: 9 jan. (dinsdag) tot 12 jan. (vrijdag), 2024

Locatie: Las Vegas Convention Center, stand # 21800

Belangrijkste exposities

Van creatietechnologie tot fan betrokkenheid tot het uitbreiden van ruimtes voor Kando, Sony’s CES tentoonstelling richt zich op hoe Sony creators in staat stelt om meer te doen, meer te verkennen en meer te creëren door innovatieve technologieën te bieden voor storytelling, entertainment en meer. Hiermee poogt Sony nieuwe manieren te ontwikkelen om de wereld te vullen met emotie. ​

Sony heeft er daarnaast ook alles aan gedaan om de impact van de tentoonstelling op het milieu te beperken, door materialen van vorig jaar te hergebruiken en een lay-outontwerp te kiezen dat het gebruik van grootschalige constructies beperkt. Bovendien zijn de informatiepanelen in Sony’s stand gemaakt van "Original Blended Material", een gerecycled papiermateriaal dat door Sony is ontwikkeld.

Sony's stand lay-out op CES
Sony's stand lay-out op CES

Meer creativiteit: nieuwe productiemogelijkheden door innovatieve technologieën

  • Nieuwe geavanceerde visualisatie faciliteiten van Sony Pictures Entertainment (SPE): Torchlight

Sony introduceert Torchlight, een nieuwe baanbrekende geavanceerde visualisatieruimte met de nieuwste technologie van bedrijven uit de Sony Group in samenwerking met de Unreal Engine van Epic Games. Torchlight is 's werelds meest open en geavanceerde real-time 3D-tool. Torchlight stelt filmmakers in staat digitale scènes te creëren voorafgaand aan fotografie, in een praktische virtuele omgeving. Dit kan met behulp van Unreal Engine en virtuele camera's, waaronder de Virtual Production Tool Set en zorgt ervoor dat in combinatie met Sony’s digitale cinema camera VENICE, virtuele omgevingen naadloos verbonden kunnen worden met productie op de set. Daarnaast krijgen creators toegang tot verschillende technologieën van Sony, waaronder het mobiele bewegingsopname-systeem "mocopi". Deze technologieën, en nog veel meer, zijn opgenomen in de workflow van Torchlight en ondersteunen creators om hun creativiteit in real-time de vrije loop te laten.

Zie hier het persbericht hier. ​

 

  • De toekomst van content productie – Virtuele productie

Om creators nog meer mogelijkheden te bieden, ondersteunt Sony de groei van virtuele productie, een nieuwe vorm van content productie, vanaf de technologische ontwikkeling tot het leveren van productieoplossingen. Op dit gebied combineert Sony vooruitgang in beeldvorming-, detectie- en weergavetechnologie en maakt gebruik van real-time rendering met behulp van game-engines. Pixomondo, Sony PCL en SPE bieden wereldwijd creatieve end-to-end diensten en podiuminfrastructuren voor het hele productieproces, van pre-productie en filmen op de set met behulp van Virtual Production tot post-productie.

 

Betrokkenheid van fans: baanbrekende ervaringen mogelijk via echte en virtuele integratie

  • PlayStation 5 producten en games

Sony Interactive Entertainment laat de nieuwste PlayStation 5-hardware zien, met innovatieve producten zoals de nieuwe kleinere PlayStation 5-console, PlayStation Portal remote player, Pulse Explore draadloze oordopjes, Access-controller en de aankomende Pulse Elite draadloze headset. De Deep Earth Collectie met stijlvolle metallic PS5 consolehoezen en DualSense draadloze controllers zal ook te zien zijn. Bezoekers kunnen verder Gran Turismo 7 op zowel de PS5 als PlayStation VR2 (PS VR2) ervaren in meeslepende racepods op de stand en een voorproefje krijgen van de gloednieuwe No Return-modus in The Last of Us Part II Remastered van Naughty Dog, die op 19 januari gelanceerd zal worden.

 

  • Nieuwe betrokkenheid van fans door inzet van technologie en entertainment

Sony zet zich in voor fan betrokkenheid in sport. Samen met Manchester City Football Club voert Sony momenteel een PoC (proof of concept) uit met als doel nieuwe diensten aan te bieden die een wereldwijde online fan community creëert. Later dit jaar wordt er een bètadienst voor fans gelanceerd. Gesloten testen zijn al begonnen en fans waren tot nu toe geïntrigeerd en enthousiast over het project. Op de stand kunnen bezoekers nieuwe content van het Virtual Etihad Stadium bekijken en ervaringen opdoen om hun passie voor het team en de spelers te delen.

De sportdivisies van Sony tonen initiatieven met meerdere grote sporteigendommen over de hele wereld, die de optische tracking van Hawk-Eye Innovations, de datavisualisatie technologie van Beyond Sports en de expertise van Pulse live op het gebied van fan betrokkenheid samenbrengen om nooit eerder vertoonde fan ervaringen te creëren die gericht zijn op diverse doelgroepen, waaronder jongere generaties.

 

  • Meeslepende muziekervaringen voor de volgende generatie

Sony Music ontwikkelt nieuwe mogelijkheden voor artiesten om op gameplatforms en in andere entertainmentomgevingen hun connectie met fans uit te breiden met behulp van technologieën voor het maken van game engines en virtuele producties. Bezoekers van de stand kunnen drie toepassingen van de nieuwste meeslepende muziekervaringen bekijken. Op de stand is te zien hoe Sony's virtuele productiemogelijkheden en Unreal Editor for Fortnite (UEFN) van Epic Games werden gebruikt om de videoclip voor het nummer "Jericho" van Columbia Records-artiest Iniko te maken, evenals Journey Through Jericho, een bijbehorend Fortnite-eiland gebaseerd op de video. Bezoekers van de stand kunnen ook kennismaken met Nitewave, een nieuw muziekeiland voor Fortnite, gebouwd in samenwerking met UEFN. Hierin strijden teams om de soundtrack van Sony Music-artiesten te beheersen via een capture-the-flag-spelmechanisme. Daarnaast kunnen ze AVNU: Where Music Meets spelen, een muziekbestemming voor Roblox die draait om muziek gerelateerde gameplay, uitdagingen en het verzamelen van virtuele goederen met muziek van Sony Music-talent, waaronder Arista Records-artiest Paul Russell.

 

  • Sony Pictures Virtual Reality

Sony Pictures Virtual Reality (SPVR) presenteert hun nieuwste cross-platform, multi-player VR-game Ghostbusters: Rise of the Ghost Lord, een werelduitbreiding van het geliefde Ghostbusters-universum. De expositie omvat eye-tracking en headset-feedback van de PS VR2, de nieuwste generatie virtual reality-headset voor PS5, samen met PS VR2 Sense controller adaptive triggers. SPVR breidt SPE's gebruik van IP uit door wereldwijd via alle consumentenkanalen, meeslepend entertainment en ervaringen te bieden via de productie en distributie van VR-games.

 

Storytelling: Het creëren van tastbare ervaringen die IP uitbreiden in de echte wereld door middel van op locatie gebaseerde entertainment

  • Detectie- & interactieve technologie voor op locatie gebaseerde entertainment

Om creators nieuwe mogelijkheden te bieden zich uit te drukken en de waarde van IP-content te vergroten, promoot Sony PoC's voor meeslepende ervaringen. Deze maken gebruik van Sony’s detectie- en interactieve technologieën via groepsbrede samenwerking. In Sony’s demonstratie op de stand kunnen bezoekers de meeslepende wereld van Ghostbusters ervaren met behulp van Sony's unieke technologie, bewegingsopname zonder markers en het "mocopi" mobiele bewegingsopname-systeem.

Daarnaast richt SPE zich wereldwijd op locatie gebaseerde entertainment, waaronder Columbia Pictures Aquaverse in Thailand, dat werd verkozen tot een van CNN ’s werelds beste nieuwe attractiepark. Deze tentoonstelling introduceert een video van deze initiatieven, waaronder de eerste bestemming van de studio, Wonderverse, die in januari in Chicago wordt geopend.

 

Nieuwe creatieve ruimtes: de toekomst wordt bepaald door meer ruimte voor Kando-momenten – Mobility Transformed

  • Sensortechnologie voor meer mobiliteitsveiligheid

"Safety Cocoon" staat voor een concept dat de veiligheid van voertuigen in verschillende dagelijkse rijsituaties ondersteunt door 360 graden rond het voertuig te kunnen detecteren en in een vroeg stadium voor te kunnen bereiden om risico's te vermijden. Op de Sony-stand kunnen bezoekers kennismaken met de verschillende sensortechnologieën van Sony die de realisatie van dit concept ondersteunen. Sony's detectietechnologie streeft naar een resolutie en gevoeligheid die verder gaan dan het blote oog om het "oog" van mobiliteit te worden en zo bij te dragen aan de realisatie van een nieuwe mobiliteitservaring door de veiligheid van het voertuig te verbeteren.

 

De tentoonstelling wordt ook gepresenteerd op het online platform "Sony Square."
Foto's van Sony op CES 2024 kunnen hier worden gedownload.

Vragen?

Corporate Communications Department, Sony Group Corporation

Sony.Pressroom@sony.co.jp

 

Kiki van Bergen

Customer Marketing & PR specialist | Digital Imaging & Mobile, Sony Electronics Benelux

Sophie Markus

Customer Marketing & PR specialist | Personal Audio, Home Entertainment & Gaming, Sony Electronics Benelux

 

 

 

 

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.