Retourneren en annuleren

De eenvoudigste manier om een retour aan te vragen, is door naar de website van Sony te gaan.  Als je een My Sony-account hebt (of er een wilt aanmaken), ga dan naar https://www.sony.be/nl/mysony en meld je aan met je account of registreer je. Raadpleeg je bestelling via de optie 'Mijn bestellingen' in het My Sony-dropdownmenu, dat zich in de header van de website bevindt (rechtsboven), of door je aan te melden met je account en 'Mijn bestellingen' te selecteren in het menu links.

Zodra je toegang hebt tot je bestellingen, klik je op 'Details van de bestelling' en selecteer je welk(e) product(en) je wilt retourneren en de reden waarom. Zodra je retouraanvraag is aangemaakt, ontvang je een bevestigingsmail met de details van je aanvraag. Onze partner die instaat voor de retours neemt afzonderlijk contact met je op en geeft je meer informatie over de retourprocedure, je retourlabel en de ophaling.

Je vindt een overzicht van je retours in een speciale tab op de pagina 'Mijn bestellingen'.

Heb je geen My Sony-account, maar wil je toch een product retourneren, dan raden wij je ten zeerste aan een account aan te maken. Dit stelt zowel ons als jou in staat je retour beter op te volgen (met inbegrip van het aantal geretourneerde producten) en vereenvoudigt de procedure. 

Zo niet, kun je de retourbon gebruiken die zich bij de documentatie van de levering van je product bevindt. Lees aandachtig de instructies voor je het retourlabel aanbrengt en je pakje naar het dichtstbijzijnde afleverpunt brengt, of gebruikmaakt van de dienst die grote artikelen thuis ophaalt. Heb je de retourbon niet meer, dan kun je telefonisch of via e-mail contact opnemen. Om een retour aan te vragen, kun je ook het retourformulier invullen en versturen via e-mail op de pagina Contact opnemen.