De beelden in de zoeker lijken wazig
Als beelden in de zoeker wazig of onscherp lijken, volgt u de stappen die hieronder worden uitgelegd om problemen op te lossen.
OPMERKING: Omdat elk van deze stappen een mogelijke oplossing biedt voor het probleem, dient u na elke stap te controleren of de zoeker nu wel goed werkt.
- Zorg ervoor dat de dioptrie en de breedte tussen de zoekers goed is ingesteld door aan de dioptrieknop te draaien.
- Als dit product door meerdere personen wordt gebruikt, past u telkens wanneer de gebruiker verander de dioptrie aan.
- Pas de dioptrie voor elk oog afzonderlijk aan.
- Zorg ervoor dat Focus (Scherpstelling) is ingesteld op Auto (Automatisch).
- Controleer of de lens en de zoeker schoon zijn. Als de lens vuil is, maakt u deze schoon met een zachte, droge doek.
- Controleer of het oppervlak aan de binnenkant van de lens niet beslagen is.
- Als er sprake is van vochtcondensatie, zet u de verrekijker uit. Wacht minstens een uur voordat u de verrekijker weer aanzet.
OPMERKING: In omgevingen met grote temperatuurverschillen of een hoge vochtigheid kan vocht in de lens condenseren. Om vochtcondensatie te voorkomen wanneer u de verrekijker van een koude naar een warme plek brengt, stopt u de verrekijker in een plastic zak die u goed afsluit. Verwijder de zak wanneer de lucht in de plastic zak dezelfde temperatuur heeft als de omgevingstemperatuur.
-
Als een 3D-beeld als een dubbel beeld wordt weergegeven wanneer het onderwerp te dichtbij is, gebruikt u de knop FINDER 2D/3D om het display over te schakelen naar 2D.
Als u alle stappen hebt doorlopen en het probleem niet is opgelost, moet het product mogelijk worden gerepareerd.
Als u denkt dat dit het geval is, kunt u contact met ons opnemen voor meer hulp.