Artikel-ID : 00142719 / Laatst gewijzigd : 22/02/2016

De verbinding valt soms weg terwijl ik naar YouTube kijk

Producten en categorieën waar dit artikel op van toepassing is

Wanneer de internetverbinding wegvalt wanneer u YouTube-video's bekijkt, volgt u de onderstaande stappen.

BELANGRIJK: Omdat elk van deze stappen een mogelijke oplossing biedt voor het probleem, dient u na elke stap de status van de internetverbinding te controleren.

  1. Controleer de sterkte van het draadloze veld van het toegangspunt. Indien het draadloze signaal van het toegangspunt zwak is, kan de verbinding instabiel worden en wordt de verbinding met het toegangspunt verbroken. Om de status van het draadloze signaal te controleren, gaat u als volgt te werk.


    1. Druk op de bijgeleverde afstandsbediening van de tv op de knop Home.
    2. Selecteer Help.
    3. Selecteer Customer Support (Klantenondersteuning).
    4. Selecteer View Network setting and status (Netwerkinstelling en -status weergeven).
    5. Controleer op het getoond scherm de Signal Strength (Signaalsterkte).

  2. Omdat er een communicatiefout kan zijn tussen de tv en de toegangspuntrouter, plaats u de toegangspuntrouter dichter bij de tv en controleert u of het probleem daarmee wordt opgelost.
  3. Zet de voeding uit van het Bluetooth-apparaat en andere toegangspuntapparaten en controleer of het probleem daarmee wordt opgelost.

    OPMERKINGEN:

    • Bluetooth-apparaten gebruiken net zoals draadloze toegangspunten radiogolven in de 2,4 GHz-band.
    • Bluetooth wordt gebruikt voor een draadloos toetsenbord, muis en draadloze controller van PlayStation.
    • De communicatie van de tv met het draadloze toegangspunt kan mogelijk niet goed tot stand worden gebracht door radiogolven van andere toegangspuntapparaten.

  4. Wijzig het draadloze kanaal van de toegangspuntrouter en werk de firmware bij.

    OPMERKINGEN:

    • De communicatie in een specifieke draadloze band of specifiek draadloos kanaal kan instabiel worden door ruis en andere draadloze apparaten. De communicatie kan worden gestabiliseerd door het draadloze kanaal van de toegangspuntrouter.
    • Werk de firmware van de toegangspuntrouter bij naar de nieuwste versie.
    • Voor meer informatie over het wijzigen van het draadloze kanaal en het bijwerken van de firmware, neemt u contact op met de fabrikant van de router.