Artikel-ID : 00190725 / Laatst gewijzigd : 22/01/2018

Problemen oplossen (Android TV): Controleren of de oorzaak van het probleem een gedownloade toepassing is en hoe u dit kunt oplossen

Producten en categorieën waar dit artikel op van toepassing is

Als de BRAVIA-TV niet correct werkt, is het mogelijk dat een gedownloade toepassing van invloed is op de werking. Start de tv in de veilige modus en controleer of het verschijnsel zich opnieuw voordoet wanneer de gedownloade toepassing is uitgeschakeld.
Bekijk het volgende voor meer informatie over de veilige modus en de bediening van de veilige modus.
Hoe schakel ik de veilige modus in en uit?


Als u de tv in de veilige modus kon starten en kon bevestigen dat een gedownloade toepassing de werking van de tv beïnvloedt, probeert u het volgende.

  1. Werk de toepassing bij naar de nieuwste versie vanuit de Google Play Store.
  2. Voer Clear data (Gegevens wissen) uit volgens de procedure hieronder.
    1. Druk op de toets HOME op de afstandsbediening.
    2. Selecteer Settings (Instellingen).
    3. Selecteer Apps in de categorie TV.
    4. Stel Running app (Uitgevoerde app) of System app (Systeemapp) in.
    5. Kies de toepassing die problemen geeft.
    6. Selecteer Clear data (Gegevens wissen) en kies OK.
  3. Bekijk de webpagina die of het e-mailadres dat is vermeld in de FULL DESCRIPTION (Volledige beschrijving) van elke toepassing.
    1. Druk op de toets HOME op de afstandsbediening.
    2. Selecteer Google Play Store.
    3. Kies Mijn apps.
    4. Kies de toepassing en kies vervolgens FULL DESCRIPTION (Volledige beschrijving).
  4. U kunt eventueel de toepassing verwijderen.

OPMERKING: Gerelateerde problemen oplossen:
Problemen oplossen (Android TV): Wat zijn de voordelen van het opnieuw starten van de tv en software-updates? / Problemen met het geluid en het scherm