Artikel-ID : 00227431 / Laatst gewijzigd : 27/06/2019

BRAVIA-TV-apps

    Kan ik apps downloaden?
    Waarom heeft mijn tv niet dezelfde apps als mijn smartphone?
    Mijn apps zijn verdwenen of ik kan geen verbinding maken met een service
    Ik heb nog steeds problemen. Wat kan ik nog meer doen?

     

    Uw tv heeft toegang tot een groot aantal functies en services in de vorm van toepassingen (of apps). 

    Veel bedrijven maken tv-apps, zoals games, films, nieuws en sociale netwerken. 


    Kan ik apps downloaden?

    Op uw tv zijn bepaalde apps vooraf geïnstalleerd, maar afhankelijk van uw model kunt u ook nieuwe apps installeren vanuit de Google Play Store.

    Controleer eerst of u een Android TV of een non-Android TV hebt. Gebruik deze gids om de twee soorten tv's te herkennen. Helaas kunt u alleen op Android TV's nieuwe apps downloaden. Andere tv's hebben vooraf geïnstalleerde apps of apps die worden toegevoegd aan of verwijderd uit het systeem op de server.  


    Waarom heeft mijn tv niet dezelfde apps als mijn smartphone?

    Hoewel er veel overeenkomsten bestaan, zijn er ook verschillen tussen het Android-besturingssysteem dat op de meeste mobiele apparaten (zoals smartphones of tablets) wordt gebruikt en het besturingssysteem voor Android TV.

    Van de toepassingen die u op uw mobiele apparaat gebruikt, kan daarom niet worden gegarandeerd dat ze compatibel zijn met uw Android TV, en omgekeerd. Daarom vindt u via uw Android TV in de Google Play Store alleen toepassingen die compatibel zijn met Android TV.

    Als u echter bepaalde functies of services wilt gebruiken die u niet op uw tv vindt, maar wel op uw smartphone staan, probeer dan de oplossingen in dit artikel: Inhoud van uw mobiele apparaat op uw tv afspelen.


    Mijn apps zijn verdwenen of ik kan geen verbinding maken met een service

    U hoeft zich geen zorgen te maken. Afhankelijk van de situatie kunt u de volgende stappen proberen:

     

    De service is mogelijk beëindigd

    Soms worden apps beëindigd of uit het systeem verwijderd. Als er een app ontbreekt, gaat u naar de ondersteuningswebsite van Sony of naar de website van de ontwikkelaar van de app om te controleren of er een melding is gepubliceerd.

     

    De service is mogelijk tijdelijk niet beschikbaar

    Als de app niet beschikbaar is, niet wordt gestart of vastloopt, raden we het volgende aan.

    (OPMERKING: Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.)

    Voor Android TV

    1. Controleer uw internetverbinding
      TIP: Controleer of u de juiste datum en tijd hebt ingesteld
    2. Kijk op onze ondersteuningswebsite of op de website van de ontwikkelaar van de app of er een melding is gepubliceerd. Hier is een koppeling naar de populairste services.
      TIP: Als er een netwerkfoutcode wordt weergegeven, raadpleeg dan dit artikel met de meest voorkomende foutcodes en oplossingen (te vinden in de sectie Netwerk/internet)
    3. Voer een power-reset uit: Haal het netsnoer van de tv twee minuten uit het stopcontact en steek de stekker weer in het stopcontact.
    4. Wis de gegevens van de app
      1. Kies [Start] > [Instellingen] > [Apps]
      2. Blader door de lijst met apps tot u de gewenste app hebt gevonden
      3. Kies [Clear data] (Gegevens wissen) > [OK]1
    5. Voer een software-update voor uw tv uit
    6. Verwijder de app en installeer deze opnieuw
    7. Herstel de fabrieksinstellingen 2

     

    Aandachtspunten:

    • 1Als u de gegevens van de app wist, worden alle bestanden, instellingen, accounts, databases enzovoort definitief verwijderd. 
    • 2Houd er rekening mee dat als u de fabrieksinstellingen herstelt, alle gegevens en instellingen van uw Android TV (waaronder informatie over instellingen voor Wi-Fi en bekabeld netwerk, Google-account en andere aanmeldingsgegevens, Google Play en andere geïnstalleerde apps) worden gewist en dat de tv daarna weer de status van het moment van aankoop heeft.

     

    Voor non-Android TV's

    1. Controleer uw internetverbinding 
    2. Kijk op onze ondersteuningswebsite of op de website van de ontwikkelaar van de app of er een melding is gepubliceerd. Hier is een koppeling naar de populairste services.
      TIP: Als er een netwerkfoutcode is, raadpleeg dan dit artikel met de meest voorkomende foutcodes en oplossingen 
    3. Probeer [Refresh Internet Content] (Internetinhoud vernieuwen).
      1. Druk op de knop [Start] en kies vervolgens [Instellingen].
      2. Kies [Netwerk of Instellen netwerk]. 
      3. Kies [Internetinhoud vernieuwen].
    4. Voer een power-reset uit: Haal het netsnoer van de tv 60 seconden uit het stopcontact en steek de stekker weer in het stopcontact.
    5. Initialiseer de browserinstellingen en verwijder alle cookies 
      (geldt alleen voor de series W9xxA, W8xxA, W7xxA, W6xxA, X90xxA, X85xxA, X95xxB, X90xxB, X85xxB, W9xxB, W8xxB, W7xxB, W6xxB en W750C)3
      1. Start de browser via het menu [App]
      2. Kies [Optie]
      3. Kies [Browser Settings] (Browserinstellingen)
      4. Selecteer [Delete all Cookies] (Alle cookies verwijderen)
    6. Initialiseer de persoonlijke informatie op de tv:
      (geldt alleen voor de series: WD75, WD6, WE75, WE6, XE70 en WF6) 4
      1. Kies [Start] > [Instellingen]
      2. Kies [Klantondersteuning]
      3. Kies [Initialize Personal Information] (Persoonlijke informatie initialiseren)
      4. Selecteer [OK]].
    7. Voer een software-update voor uw tv uit
    8. Herstel de fabrieksinstellingen 5


    Aandachtspunten:

    3, 4 Weet u niet zeker tot welke serie het model van uw tv behoort? Hier volgen enkele voorbeelden:

    • KDL-46W905A
    • KD-85X9505B
    • KDL-40W705C
    • KDL-49WD755
    • KD-49XE7003
    • KDL-43WF665

    5 Houd er rekening mee dat als u de fabrieksinstellingen herstelt, u de videokalibratie-instellingen van de tv reset.

     

    De app heeft mogelijk een update nodig

    Sommige apps worden bijgewerkt door de app-ontwikkelaar en zijn mogelijk niet meer compatibel met uw tv, tenzij u de app bijwerkt (via de Google Play Store), de nieuwste tv-firmware installeert of beide. 

    Voor Android TV

    Er zijn twee stappen om uw apps of firmware te upgraden:

    1. Zorg ervoor dat [Auto-update apps] (Apps automatisch bijwerken) in de Google Play Store is ingesteld op [ON] (Aan).
      • a. Ga naar de Google Play Store
      • b. Selecteer [Instellingen].
      • c. Kies [Auto-update apps] (Apps automatisch bijwerken)
      • d. Kies [Auto-update apps at any time] (Apps op elk moment bijwerken)
    2. Voer een software-update voor uw tv uit

    Voor non-Android TV's

    Andere tv's hebben vooraf geïnstalleerde apps of apps die worden toegevoegd aan of verwijderd uit het systeem op de server. Voor de nieuwste apps kunt u een TV-software-update uitvoeren.

    OPMERKING: Apps van derden worden bijgewerkt indien en wanneer de app-ontwikkelaar dat nodig acht. 

     

    Ik heb nog steeds problemen. Wat kan ik nog meer doen?

    Als u nog steeds problemen ondervindt met uw apps, raden we u aan onze veelgestelde vragen (FAQ's) te bekijken. Ga op onze ondersteuningswebsite naar uw productpagina en typ uw vraag in de zoekbalk. U kunt ook de smartphone-app Support by Sony downloaden om direct meldingen te ontvangen. Verder kunt u de helpfunctie van BRAVIA gebruiken voor hulp en probleemoplossing via het tv-scherm door op de knop HELP op uw afstandsbediening te drukken. 

    OPMERKING: De helpfunctie van BRAVIA is alleen beschikbaar voor Android TV's