Artikel-ID : 00252727 / Laatst gewijzigd : 25/04/2024Afdrukken

Bluetooth-koptelefoons gebruiken voor videogesprekken op de computer

    Er is steeds meer behoefte aan videogesprekken. Op deze pagina leest u hoe u Bluetooth-koptelefoons kunt gebruiken voor videogesprekken op computers. Als de audio-instellingen niet goed in uw app voor videogesprekken zijn ingesteld, hoort u mogelijk de stem van uw gesprekspartner niet of hoort uw gesprekspartner uw stem mogelijk niet. We hopen dat dit artikel u helpt met deze instellingen, zodat u een prettige online vergadering kunt houden.

    Koppel uw koptelefoon en computer via Bluetooth

    Raadpleeg de Helpgids van uw koptelefoon voor informatie over hoe u uw hoofdtelefoon en computer koppelt.

    Bevestig de instellingen in apps voor videogesprekken

    Volg deze stappen om te controleren of de instellingen voor Speaker en Microfoon correct zijn ingesteld in uw app voor videogesprekken.

    Opmerkingen:

    • Er zijn verschillende Bluetooth-profielen, zoals A2DP (Advanced Audio Distribution Profile), HFP (Hands-Free Profile) of HSP (Headset Profile). Het profiel A2DP is bedoeld om muziek af te spelen, en HFP/HSP is bedoeld voor spraakoproepen. Afhankelijk van de app voor spraakoproepen is de spraakoproep mogelijk niet beschikbaar als u verbinding maakt via het profiel A2DP.
    • De onderstaande afbeeldingen en beschrijvingen zijn slechts voorbeelden. Raadpleeg de Help-pagina van de app voor meer informatie.
    1. Start de app voor spraakoproepen.
    2. Open het instellingenscherm van de app voor videogesprekken en bevestig de audio-instellingen (speaker en microfoon).

      We laten u zien hoe u het instellingenscherm opent voor sommige veelgebruikte apps. Als de app die u gebruikt niet in de onderstaande lijst staat, raadpleegt u de Help-pagina of handleiding van de app.
      Opmerking: We hebben een aantal, maar niet alle, bewerkingen gecontroleerd. We kunnen dus niet alle functies voor videogesprekken in alle apps garanderen.

      Instellingen bij Microsoft Teams

      Zoom-instellingen

      Skype-instellingen

      Google Meet-instellingen

    3. Bevestig de speakerinstellingen.
      De onderstaande beschrijvingen maken gebruik van voorbeelden waarin WH-1000XM4 wordt gebruikt.

      Selecteer Headset (WH-1000XM4 Hands-Free) in de vervolgkeuzelijst met speakerinstellingen. Hier ziet u een voorbeeld van hoe deze in Microsoft Teams kunnen worden weergegeven:
      Afbeelding van het scherm voor speakerinstellingen in Teams

      Opmerkingen:
      • U hoeft Headphones (WH-1000XM4 Stereo) niet te selecteren, omdat dit menu-item wordt gebruikt om muziek af te spelen.
      • Als uw lijst alleen de modelnaam van de koptelefoon weergeeft en niet het gebruiksdoel aangeeft (voor Hands-free of Stereo), selecteer dan de modelnaam van uw koptelefoon.
      • Het menu-optie verschilt per app.
    4. Bevestig de microfooninstellingen.
      De onderstaande beschrijvingen maken gebruik van voorbeelden waarin WH-1000XM4 wordt gebruikt.

      Selecteer Headset (WH-1000XM4 Hands-Free) in de lijst met microfooninstellingen.

      Opmerkingen:

      • U hoeft Headphones (WH-1000XM4 Stereo) niet te selecteren, omdat dit menu-item wordt gebruikt om muziek af te spelen.
      • Het menu-optie verschilt per app.
    5. Controleer via een testoproep of uw audio werkt.

      In veel gevallen hebben apps voor videogesprekken een optie voor testoproepen die u kunt gebruiken in het instellingenscherm van de speaker en microfoon. Nadat u de speaker en microfoon hebt ingesteld, controleert u de functie voor testoproepen om te zien of de audio goed werkt. Hier ziet u een voorbeeld van de locatie waar u de functie in Microsoft Teams kunt vinden:
      Afbeelding van het testoproepscherm voor Teams

      Opmerking: Controleer of het volume van de speaker en microfoon niet is gedempt.

    6. Als u niet met de koptelefoon kunt praten terwijl u de bovenstaande instellingen hebt gecontroleerd, volgt u deze stappen en controleert u opnieuw of het probleem is opgelost:
      1. Schakel de koptelefoon uit en weer in en sluit deze vervolgens weer aan op uw computer.
        Voor volledig draadloze koptelefoons: Nadat u de koptelefoon hebt schoongemaakt, plaatst u de koptelefoon in de oplaadcase en sluit u het deksel. Haal vervolgens de koptelefoon weer uit de oplaadcase.
      2. Start de computer opnieuw op.
      3. Reset de koptelefoon.
      4. Schakel de koptelefoon in.
      Opmerking: Afhankelijk van de computer of app werkt de koptelefoon mogelijk niet goed. Probeer andere apps of een andere computer, indien mogelijk.

    Voor modellen die Speak-to-Chat ondersteunen:

    • Als de functie Speak-to-Chat is ingeschakeld en de microfoon niet goed is ingesteld in de app voor videogesprekken, kan de stem uit de koptelefoon worden gedempt als reactie op uw spraak.
    • Als uw app voor videogesprekken geen microfooninstelling heeft, schakel dan de functie Speak-to-Chat op de koptelefoon uit. Als u de functie Speak-to-Chat wilt uitschakelen, houd dan twee vingers op het bedieningspaneel met de aanraaksensor totdat u de spraakbegeleiding Speak-to-chat deactivated (Speak-to-chat gedeactiveerd) hoort zeggen.