Artikel-ID : 00302799 / Laatst gewijzigd : 03/01/2024Afdrukken

Functies voor aanraaksensor, stereogeluid, Bluetooth of ruisonderdrukkings werken niet goed op mijn koptelefoon met oordopjes

    BELANGRIJK: Dit artikel is alleen van toepassing op specifieke producten. Controleer de toepasselijke producten bovenaan dit artikel.

    De invloed van de infraroodsensor op uw oordopjes

    Er bevindt zich een infraroodsensor bij de oplaadpoort van elk oordopje. Deze sensor detecteert hoe de oordopjes worden gedragen.

    Als de oordopjes niet op de juiste manier worden gedragen, werkt de aanraaksensor mogelijk niet, wat kan leiden tot geluidsproblemen zoals:

    • geen geluid
    • niet correct werkende ruisonderdrukking
    • verlies van de Bluetooth-verbinding (geluid wordt onderbroken of valt weg)

    Het is dus belangrijk om uw oordopjes goed te dragen (geen te losse pasvorm). Als de infraroodsensor om deze reden één of beide oordopjes niet kan detecteren, als de infraroodsensor vuil is of de oordopjes niet goed zijn bevestigd, kunnen de volgende problemen optreden:

    • De aanraaksensor werkt niet op het oordopje dat niet wordt gedetecteerd.
    • Het niet-gedetecteerde oordopje wordt na 15 minuten uitgeschakeld als gevolg van de functie voor Automatisch uitschakelen.
    • Als er slechts één oordopje wordt gedetecteerd, hoort u geluid uit beide oordopjes, maar het is mono (niet-stereo, en het klinkt een beetje vlak).
    • Als er slechts één oordopje wordt gedetecteerd, werkt de Omgevingsgeluidmodus alleen met het gedetecteerde oordopje.
    • Wanneer geen van de oordopjes wordt gedetecteerd, wordt de Omgevingsgeluidmodus uitgeschakeld.

    Opmerking: Deze problemen zijn gebaseerd op de standaardinstellingen. Als u de instellingen aanpast, kunnen de problemen verschillen.

    Als een van deze problemen zich voordoet, kunt u proberen het probleem als volgt op te lossen:

    • Raadpleeg het artikel Draagcomfort maximaliseren en eartips kiezen om ervoor te zorgen dat de oordopjes goed in uw oren passen.
    • Reinig de infraroodsensor met een droge, zachte doek.
    • Als het probleem zich blijft voordoen, schakelt u functie Automatic Power Off (Automatisch uitschakelen) uit in de Sony | Headphones Connect-app. Als deze instelling is uitgeschakeld, is de functie voor het detecteren van slijtage uitgeschakeld.