Artikel-ID : 00278070 / Laatst gewijzigd : 08/11/2022Afdrukken

LinkBuds (WF-L900): De geluidskwaliteit is slecht, het volume is te laag of er is te weinig bas

    Als u een slechte geluidskwaliteit, een laag volume of een gebrek aan bas ervaart wanneer u uw LinkBuds (WF-L900) gebruikt, volg dan de onderstaande stappen om het probleem op te lossen:

    1. Zorg ervoor dat de vormondersteuningen goed op de oordopjes zijn bevestigd en dat de oordopjes goed in uw oren zijn geplaatst.
      Opmerking: Als de vormondersteuningen niet goed zijn bevestigd, werkt de functie Breed tikgebied mogelijk niet goed en dit kan audiovervorming veroorzaken. Lijn het uitstekende deel van de oordopjes uit met de uitsparing op de vormondersteuning (A). Zorg ervoor dat de vormondersteuning volledig is bevestigd, zoals weergegeven in de onderstaande afbeelding.

      afbeelding van het bevestigen van de vormondersteuning
      Het probleem is opgelost
      Het probleem werd veroorzaakt door de manier waarop de vormondersteuningen waren bevestigd of door de manier waarop de oordopjes werden gedragen.
      Het probleem is niet opgelost
      Ga verder naar de volgende stap voor probleemoplossing.
    2. Wijzig de Equalizerinstellingen met de Sony | Headphones Connect-app.

      Het basgeluid dat u hoort via uw LinkBuds-oordopjes is niet zo goed als dat van een oortelefoon. Deze eigenschap maakt het geluid helderder en ongedempt. Als u het basgeluid wilt verhogen, wijzigt u de Equalizerinstellingen:

      1. Open de Sony | Headphones Connect-app en verbind het afspeelapparaat met de LinkBuds via Bluetooth.
      2. Tik in het tabbladGeluid op de knop (pijl omlaag) rechtsonder in de Equalizerinstellingen.
      3. Wijzig de Equalizerinstellingen naar voorkeur. Een van de volgende wijzigingen kan het basgeluid verhogen:
        • Veeg naar links of rechts om Bass Boost te selecteren in het menu-item Equalizer.
        • Selecteer (Instellingen) in het menu-item van de gewenste Equalizer en verhoog de waarde CLEAR BASS.
      Het probleem is opgelost
      Het probleem wordt opgelost door de Equalizer-instellingen te wijzigen.
      Het probleem is niet opgelost
      Ga verder naar de volgende stap voor probleemoplossing.
    3. Controleer of het probleem is opgelost door de instellingen voor het maximale volume op het aangesloten apparaat te wijzigen.
      Opmerking: Afhankelijk van het aangesloten apparaat kan het maximale volume beperkt worden tot een bepaalde hoeveelheid.
      Het probleem is opgelost
      Het probleem wordt veroorzaakt door de volume-instellingen van het aangesloten apparaat.
      Het probleem is niet opgelost
      Ga verder naar de volgende stap voor probleemoplossing.
    4. Reinig de oordopjes.

      Doordat de openingen voor de geluidsuitvoer niet waterdicht zijn, kan het geluid gedempt of volledig onhoorbaar worden als er water in de gaten voor de geluidsuitvoer zit. Als dit gebeurt, kunt u de gaten voor de geluidsuitvoer naar beneden plaatsen en de oordopjes een paar keer schudden om het water eruit te krijgen. Raadpleeg het artikel De oordopjes onderhouden voor meer informatie over het reinigen van de oordopjes.

      Het probleem is opgelost
      Het reinigen van de oordopjes heeft het probleem opgelost. Regelmatig schoonmaken wordt aanbevolen om het meeste uit uw oordopjes te halen.
      Het probleem is niet opgelost
      Ga verder naar de volgende stap voor probleemoplossing.
    5. Wijzig het Bluetooth-profiel.

      Als het Bluetooth-profiel is ingesteld op HFP of HSP, kan het geluidsvolume lager zijn in vergelijking met A2DP. Als het aangesloten apparaat deze instellingen heeft, wijzigt u het Bluetooth-profiel in A2DP. Ga als volgt te werk om deze instellingen te wijzigen op een Windows 10-computer:

      1. Klik aan de rechterkant van het computerscherm met de rechtermuisknop op het pictogram Speaker.
      2. Selecteer Open Sound settings (Geluidsinstellingen openen) en selecteer vervolgens Sound Control Panel (Geluidscontrolepaneel).
      3. Selecteer het tabblad Playback (Afspelen) om de apparaatlijst weer te geven.
      4. Selecteer Oordopjes met het label LinkBuds Stereo en klik vervolgens op Als standaardapparaat instellen.
      Het probleem is opgelost
      Het probleem werd veroorzaakt door de instellingen van het Bluetooth-profiel.
      Het probleem is niet opgelost
      Ga verder naar de volgende stap voor probleemoplossing.
    6. Reset de koptelefoon.

      Ga naar de Helpgids of bekijk de video over De LinkBuds resetten:

      Het probleem is opgelost
      Het probleem werd mogelijk veroorzaakt door een tijdelijke storing van de oordopjes.
      Het probleem is niet opgelost
      Ga verder naar de volgende stap voor probleemoplossing.
    7. Initialiseer de koptelefoon.

      Opmerking: Als u de oordopjes initialiseert, worden de fabrieksinstellingen van de oordopjes hersteld en worden alle Bluetooth-koppelingsgegevens verwijderd.

      Ga naar de Helpgids of bekijk de video over De LinkBuds initialiseren:

      Het probleem is opgelost
      Het probleem werd mogelijk veroorzaakt door een tijdelijke storing van de oordopjes.
      Het probleem is niet opgelost
      Ga verder naar de volgende stap voor probleemoplossing.
    8. Gebruik een ander afspeelapparaat om te controleren of hetzelfde probleem zich voordoet.
      Het probleem doet zich niet voor als een ander apparaat wordt gebruikt
      Het afspeelapparaat dat u voor het eerst hebt gebruikt, werkt mogelijk niet goed.
      Het probleem doet zich ook voor als een ander apparaat wordt gebruikt
      De oordopjes werken niet goed en er is mogelijk onderhoud nodig.