Artikel-ID : 00088062 / Laatst gewijzigd : 27/06/2017

Als ik probeer internetinhoud te vernieuwen, krijg ik de melding "Serious Error 5006 Contact Sony"

Producten en categorieën waar dit artikel op van toepassing is

Deze fout wijst meestal op een slechte of zwakke internetverbinding, of op het mislukken van de procedure Refresh Internet Content (Internetinhoud vernieuwen).

Volg de onderstaande stappen om het probleem op te lossen. Omdat elk van deze stappen een mogelijk oplossing biedt voor het probleem, moet je na elke stap de status van de verbinding controleren.

  • Als je een Linksys WET610N brugadapter gebruikt, moet je naast de onderstaande stappen controleren of je de laatste firmware voor de brugadapter hebt gedownload. Raadpleeg voor meer informatie de officiële website van Linksys.
  • Vernieuw de internetinhoud door op de toets HOME van de meegeleverde afstandsbediening te drukken en met de pijltoetsen Network > Refresh Internet Content (Netwerk, Internetinhoud vernieuwen) te selecteren.
    • Als het probleem zich nog altijd voordoet, selecteer je Retry (Opnieuw proberen) of herhaal je de procedure voor het vernieuwen van de internetinhoud.

Als het probleem zich nog altijd voordoet, probeer je de volgende stappen om problemen met de internetverbinding op te lossen.

  1. Zorg dat je een active internetverbinding hebt met een bedrade router, een draadloze brug of een draadloze gaming adapter.
  2. Reset de netwerkuitrusting, zoals je kabelmodem of je bedrade/draadloze router, door de toestellen uit en weer in te schakelen. Voer de procedure voor het vernieuwen van de internetinhoud opnieuw uit.
    Als je een Linksys WET610N brugadapter gebruikt, moet je hem resetten door de resetknop gedurende 5 seconden met een speld in te drukken.
  3. Als je een  draadloze verbinding gebruikt, probeer je het met een bedrade verbinding of voer je de bijkomende probleemoplossing  voor een draadloze verbinding uit. 
  4. Controleer of de internetsnelheid aan de minimale aanbevolen specificaties van 2,5 Mb voor inhoud met standaard definitie (SD) en 10 Mb voor inhoud met High Definition (HD) voldoet.
  5. Test de kwaliteit van de dienst door ping, jitter en packet loss te controleren met een Internet Speed Checker .
    • Ping moet minder dan 30 ms zijn
    • Jitter moet minder dan 3 ms zijn
    • Packet loss moet 0 zijn

OPMERKING: Om de snelheid van de internetverbinding te testen, moet je de op een computer aangesloten LAN-verbinding achteraan het internetvideotoestel losmaken. Voor bijstand of als je vragen hebt over de tools voor het testen van de internetsnelheid op een computer, raadpleeg je de fabrikant van de computer of je internetleverancier (ISP).

Als het nog altijd niet lukt, kan er een probleem zijn met de server of wordt er misschien onderhoud uitgevoerd aan de server. Wacht een poosje en vernieuw de internetinhoud later.

Reset de tv naar de fabrieksinstellingen als laatste optie. WAARSCHUWING: Alle aangepaste instellingen die je hebt aangebracht, zullen dan verloren gaan en je zult het toestel opnieuw moeten instellen. Het is mogelijk dat je het toestel tot 3 keer moet resetten om het volledig naar de fabrieksinstellingen terug te zetten.