Artikel-ID : 00175236 / Laatst gewijzigd : 15/03/2018

De Walkman-speler wordt niet herkend door de computer.

Producten en categorieën waar dit artikel op van toepassing is

Probeer de volgende oplossingen als de computer de walkman niet herkent.

  1. Controleer de gebruiksomgeving
  2. Controleer de USB-aansluiting
  3. Controleer de instellingen van de USB-aansluitingsmodus 
  4. Reset de Walkman (start de Walkman opnieuw op).       
  5. Start de Walkman en pc opnieuw op
  6. Installeer het besturingsprogramma opnieuw
  7. De Walkman wordt niet herkend door apps.

  1. Controleer de gebruiksomgeving
    Controleer of de Walkman compatibel is met het besturingssysteem.
    Raadpleeg de Helpgids voor compatibele besturingssystemen per model.

  2. Controleer de USB-aansluiting
    Zorg dat de USB-kabel niet vuil is. Fijn stof of vuildeeltjes kunnen herkenning verhinderen. Als de WM-POORT of USB-kabelterminal van de Walkman vuil zijn, reinigt u deze met een zachte doek.
       Controleer of de USB-poorten van de pc de Walkman herkennen. Sluit de Walkman aan op alle USB-poorten van de pc en controleer of de Walkman wordt herkend.
       Als u een USB-hub gebruikt, verwijdert u deze en probeert u de Walkman rechtstreeks op de USB-poorten van de pc aan te sluiten om te controleren of ze de Walkman herkennen.

  3. Controleer de instellingen van de USB-verbindingsmodus 
    Deze oplossing is voor modellen met Instellingen voor de USB-verbindingsmodus
    . Afhankelijk van de aangesloten pc wordt de Walkman mogelijk niet automatisch herkend. In deze situatie kan uw verbinding in ieder geval worden gegarandeerd met behulp van de instellingen voor de USB-verbindingsmodus om de Walkman in de aangesloten stand-bymodus te zetten voordat verbinding wordt gemaakt.

     Methode Instellingen voor de USB-verbindingsmodus:
    1. Selecteer Settings (Instellingen) in het startmenu.
    2. Selecteer Common Settings (Algemene instellingen).
    3. Selecteer USB Connection Mode (USB-verbindingsmodus)
    4. Selecteer Ja.

      OPMERKING:
      Het via USB verbonden stand-byscherm wordt weergegeven op de Walkman. Test de herkenning door de Walkman aan te sluiten op de pc.

  4. Reset de Walkman (start de Walkman opnieuw op).
      Raadpleeg het volgende voor de resetprocedure.
       Reset de Walkman (opnieuw opstarten)

  5. Start de Walkman en pc opnieuw op 
    Start de Walkman en pc opnieuw op en controleer of de pc de Walkman herkent.

  6. Installeer het besturingsprogramma opnieuw
    Als het besturingsprogramma van de Walkman niet correct is geïnstalleerd op de pc, wordt de WALKMAN niet herkend.
      Controleer of het besturingsprogramma wordt weergegeven op de pc.

    Controleer voor Windows de volgende link
    Apparaatbeheer controleren voor een correcte installatie van het besturingsprogramma voor draagbare audio.

    Controleer voor Mac het iOS-besturingsprogramma:
       1. Klik op Over deze Mac in het Apple-menu.
       2. Open Systeemrapport. Het station van de Walkman wordt weergegeven onder USB.
    OPMERKING: Als het besturingsprogramma niet goed wordt herkend, laadt u het programma opnieuw. 

  7. De Walkman wordt niet herkend door apps.
    1. Installeer de app opnieuw
    2. Verwijder de app van de pc.
    3. Start de pc opnieuw op.
    4. Installeer de app opnieuw.

OPMERKING: Als de Walkman wordt weergegeven in de app als u hem aansluit op de pc, wordt hij goed herkend.

Voor Music Center voor pc controleert u de volgende link.
https://musiccenter.sony.net/ja/