Artikel-ID : 00116896 / Laatst gewijzigd : 18/12/2018

Wanneer netwerkinhoud wordt afgespeeld (video/muziek/foto's), is de tv traag, wordt het afspelen onderbroken, wordt het laden herhaald of verschijnt er blokruis.

    Deze problemen doen zich voor tijdens het afspelen indien de snelheid van uw netwerk afneemt of onvoldoende is. Lagere snelheden kunnen tal van oorzaken hebben. Controleer daarom de volgende veelvoorkomende gevallen.

    Het volgende kan helpen:

    1. Probeer uw netwerkapparaten opnieuw op te starten (router/draadloze router/modem).
    2. Het Wi-Fi-signaal tussen uw draadloze router en de tv - of het apparaat waarvan u inhoud afspeelt - is mogelijk zwak.
      • Probeer verbinding te maken via een bekabeld LAN (Ethernet) en kijk of de situatie verbetert. Als dat zo is, is het Wi-Fi-signaal dat de tv bereikt niet sterk genoeg.
      • Maak de LAN-kabel los en zet de tv en de draadloze router dichter bij elkaar. Kijk vervolgens of er verbetering optreedt.
        OPMERKING: Het signaal kan ook verzwakt worden als de apparaten te dicht bij elkaar staan. Zorg daarom dat er minstens 1 meter afstand tussen de apparaten zit.
      • Ook andere draadloze apparaten kunnen storing veroorzaken. Zet andere draadloze apparaten uit of verbreek de verbinding van deze apparaten met de tv en de draadloze router.

        Als er nog steeds geen verbetering optreedt, sluit u de draadloze router en de tv op elkaar aan via een LAN-kabel.
    3. Een ander draadloos apparaat dan de tv gebruikt mogelijk tegelijkertijd internet, waardoor een deel van de bandbreedte van de verbinding wordt verbruikt.
      Hierdoor kan de netwerksnelheid van de tv afnemen. Controleer of de situatie wordt verbeterd door internetgebruik op andere apparaten tijdelijk uit te schakelen.
    4. Mogelijk proberen te veel mensen dezelfde inhoud tegelijk te bekijken.
      • Probeer andere inhoud van internet te bekijken. Als deze zonder problemen kan worden bekeken, probeert u om de oorspronkelijke inhoud op een later moment te bekijken.
      • Als ook andere inhoud van internet traag wordt geladen, heeft uw internetprovider mogelijk last van veel verkeer. Probeer het opnieuw wanneer het waarschijnlijk minder druk is.
    5. Mogelijk is de oorspronkelijke videokwaliteit van de internetinhoud slecht.
      Videokwaliteit hangt af van de resolutie, bitsnelheid, enzovoort. Inhoud met een lage resolutie biedt geen goede kijkervaring.